Már a címben használt terminológia is arra utal, hogy a turizmus tudományokon átívelő, önálló tudományággá fejlődött. A könyv átfogó, ugyanakkor fogyasztható formában tárgyalja a turizmus elméletét, melyet gyakorlati példákkal, kérdésekkel és feladatokkal egészít ki. A 15 fejezet struktúrájában is segíti a felsőfokú alapképzésben, illetve felsőfokú szakképzésben részt vevő oktatót a tudásanyag átadásában, valamint a hallgatót annak feldolgozásban.
A fejezetek végigkalauzolnak a turizmus teljes elméletén, kezdve a turizmus tudományos értelmezésétől, a fejlesztési lehetőségekig. A turizmus történeti fejlődésének mérföldkövei után két fejezet is foglalkozik a turizmus termékszemléletű értelmezésével. A turizmus hatásai részben a szerző olyan eddig kevés fókuszt kapott jelenségekre is ráirányítja a figyelmet, mint a deviancia- illetve kommunikációs hatás. A turizmuspolitika fejezetben a magyar turizmusirányítás kronológiai áttekintése után az Európai Unió politikai gyakorlata, valamint a nemzetközi szerveztek is sorra kerülnek. A könyv a tervezés és fejlesztés fejezettel zárja a turizmológia elméleti alapjainak vizsgálatát. Minden fejezetet egy esettanulmány zár, mely a tárgyalt elméletek gyakorlati alkalmazását világítja meg.
A szerző gördülékeny, olvasmányos stílusa lehetővé teszi, hogy a könyvet nem csak szakemberek, illetve a turizmusképzésben részt vevő diákok, hanem a téma iránt érdeklődők is haszonnal forgathassák.