Új imázsfilmmel és appal a WTM-en

210 négyzetméteres közösségi standdal vesz részt a turisztikai szakma vezető rendezvényén a Magyar Turizmus Zrt. A londoni World Travel Market (WTM) kiállításra új látványelemekkel gazdagított standdal, Magyarország új imázsfilmjével, valamint új fejlesztésű alkalmazással készült a nemzeti turisztikai marketingszervezet.

A világ vezető turisztikai szakmai rendezvénye idén 35. alkalommal zajlik november 4. és 7. között a londoni ExCeL stadionban. A mintegy 5000 kiállítót felvonultató seregszemle a világ minden tájáról érkező közel 48 ezer szakember – döntéshozók, turisztikai szervezetek, szolgáltatók, a turisztikai média, valamint a szakoktatás képviselői – találkozóhelye.

A Magyar Turizmus Zrt. által szervezett nemzeti standon hazánk is felvonultatja turisztikai kínálatát, idén 19 társkiállítóval együtt mutatkozik be a szakma képviselőinek. A látogatók tekintetét a Duna-parti panorámát bemutató 3 dimenziós fotófal irányítja a megújult arculatú standra, ahol a gourmet sarokban látványkonyhával, bor-, pálinka- és ételkóstolóval népszerűsítik a magyar ízeket. Az érdeklődők tájékozódását új termék- és régiós színkódok is segítik. Az alaposabb tájékoztatást szolgálja az a most először kipróbálható alkalmazás is, amely az MT Zrt. Magyarországot bemutató kiadványait teszi naprakésszé és kézzelfoghatóvá. Mindezt az információs sarokban elhelyezett négy táblagépen is lehet tesztelni.

A WTM-en az alkalmazás Android változatának első verziója mutatkozik be, amelynek egyes részei kapcsolat nélküli módban is használhatók. A galériával, videókkal, adatbázisból származó szolgáltatásokkal, megosztással, RSS-hírfolyammal egyaránt rendelkező teljes verzió, valamint az iOS és Windows 8 platformokon elérhető változat év végéig kerül az alkalmazás-boltokba, ahonnan ingyenesen letölthető lesz majd. A táblagépek egyúttal „virtuális standkatalógusként” is szolgálnak, segítségükkel böngészhetők a kiállító turisztikai szolgáltatók adatai is. A gépeken ismét elérhető továbbá a már ismert, turisztikai termékekre épülő memóriajáték és puzzle is.

Magyarország nagyszabású turisztikai megjelenésének alkalmából a WTM-en részt vesznek a Magyar Turizmus Zrt. vezetői, Denéné Tóth Marianna vezérigazgató, Horváth Gergely turisztikai vezérigazgató-helyettes, Maráczi Gábor stratégiai- és marketingigazgató, valamint Mező Ildikó, az MT Zrt. londoni képviseletének vezetője, akik nemzetközi marketing- és médiaügynökségekkel, utazásszervezőkkel és más szakmai partnerekkel folytatnak tárgyalásokat stratégiai marketing- és média-együttműködésekről. Tárgyalások folynak többek között a kulturális turizmus, a bor- és gasztroturizmus témakörében is. Az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően, a magyar nemzeti standon hivatalos ünnepi fogadást tartottak a kiállítás első napján, amelynek keretében a magyar szakma látta vendégül a világ minden részéből érkező szakmai partnereit kötetlen beszélgetésre.

Ezen a kiállításon mutatták be először a nagyközönségnek a hazánk stratégiai márkakommunikációjának szempontjából mérföldkövet jelentő új Magyarország-imázsfilmet. A "Think Hungary - More than expected" szlogennel arra kívánják felhívni a figyelmet, hogy Magyarország sokkal több, mint amire emlékeztek, amit sejtettek, amire számítottak. A film témái Magyarország kiemelt és a külföldiek számára legvonzóbb turisztikai termékei: Budapest, Balaton, konferencia- és egészségturizmus. Az alkotók arra törekedtek, hogy a hagyományos gulyás-csárda-paprikás mellé más asszociációkat is társítsanak hazánkhoz, szem előtt tartva a fiatalabb korosztály számára vonzó szórakozási és kikapcsolódási lehetőségeket is. A londoni kiállításon részt vevő magyar turisztikai szolgáltatók is első ízben tekinthették meg Magyarország új imázsfilmjét, melynek fogadtatása döntően kedvező volt a körükben.

Véleményük szerint a hazánkat bemutató összeállítás segítségével sikerült a trendeknek megfelelő, lendületes módon kommunikálni mindazt, amit Magyarország nyújtani tud a külföldieknek. (A villámfelmérésben részt vett válaszadók: Kovács Balázs értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettes, Danubius Hotels Group; Jávorkai Péter ügyvezető igazgató, Premium Incoming; Balatoni Anna beutaztatási igazgató, OTP Travel Zrt.; Ézsiás Mónika és Koroncz Eszter, értékesítési menedzserek, Hunguest Hotels Zrt.; Flesch Tamás ügyvezető igazgató, Aktív Tours Kft.) A hazai turisztikai szektor jeles képviselőinek tetszését egyértelműen elnyerte az alkotás szokatlan vágástechnikája és modern képi világa, többségük a filmhez írt dallal is elégedett. Egyetértenek abban is, hogy egy rövid imázsfilmben nem lehet mindent bemutatni Magyarországról. Összességében a válaszadók úgy vélik, tartalmas, jól felépített szpot született, amely az eleganciát és a fiatalos összképet szem előtt tartva egyúttal tradícióinkat is megmutatja.

Az üzleti tárgyalások lebonyolítása mellett Horváth Gergely, az MT Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese teltházas sajtótájékoztatót is tartott, amelynek témája a kulturális turizmus volt. Ennek keretében Magyarország irigylésre méltó kulturális örökségére: világszínvonalú múzeumainkra, művészeti intézményeinkre és fesztiváljainkra hívta fel a figyelmet, amelyek az MT Zrt. következő évi nemzetközi kommunikációjának kulcsfontosságú elemei lesznek. Tájékoztatójában kiemelt hangsúlyt fektetett Budapest kulturális kínálatának új színfoltjaira: az újra megnyílt Zeneakadémiára, valamint a Szépművészeti Múzeum nemzetközi viszonylatban is kiemelkedő, Caravaggiotól Canalettóig című kiállítására, a megújuló Budapesti Tavaszi Fesztiválra, amelyek méltán emelik a világszínvonalú kulturális színterek közé a magyar fővárost. Mindezt az is jelzi, hogy Budapest 2012 óta egyike a Hay Fesztivál rendezvényhelyszíneinek. Az eredetileg Nagy-Britanniából induló, ma már világszerte több helyszínen tartott rendezvény a világ íróinak, zenészeinek, művészeinek ismert találkozóhelye.

Közelmúltbeli magyarországi élményeiről Martin Chilton, a The Telegraph kulturális szerkesztője mesélt a sajtótájékoztató vendégelőadójaként. Hazánk kulturális kínálatára meglepetés koncert is ráhangolta az újságírókat: a London School of Music művészei Liszt Ferenc hegedűkvartettel lepték meg a közönséget.

Magyarország új imázsfilmjét a külföldi média képviselői is megtekinthették a sajtótájékoztatón.

Visszajelzésük szerint a film modern képvilága, hangulata és zenéje is elnyerte tetszésüket. Többen egyetértettek abban, hogy Magyarország esetében abszolút hiánypótló az új imázsfilm, mely alkalmas arra, hogy újabb célcsoportokat és a fiatalabb korosztályt is megszólítva, felkeltse az érdeklődést az ország megújult turisztikai kínálata iránt.

Az Egyesült Királyság Magyarország ötödik legfontosabb küldőpiaca. A KSH 2012. évi végleges statisztikai adatai szerint a szigetország utazói 12,8%-kal több, összesen közel 608.112 vendégéjszakát töltöttek el kereskedelmi szálláshelyeinken, az előző évhez képest.

A legfrissebb, 2013. január-augusztusi statisztikai adatok szerint tovább növekedett a brit vendégéjszakák száma a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken. Több mint 21%-kal több brit vendégéjszakát regisztráltak az idei év első 8 hónapjában, az előző év azonos időszakához képest.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.