A világ vezető turisztikai szakmai rendezvénye idén 35. alkalommal zajlik november 4. és 7. között a londoni ExCeL stadionban. A mintegy 5000 kiállítót felvonultató seregszemle a világ minden tájáról érkező közel 48 ezer szakember – döntéshozók, turisztikai szervezetek, szolgáltatók, a turisztikai média, valamint a szakoktatás képviselői – találkozóhelye.
A Magyar Turizmus Zrt. által szervezett nemzeti standon hazánk is felvonultatja turisztikai kínálatát, idén 19 társkiállítóval együtt mutatkozik be a szakma képviselőinek. A látogatók tekintetét a Duna-parti panorámát bemutató 3 dimenziós fotófal irányítja a megújult arculatú standra, ahol a gourmet sarokban látványkonyhával, bor-, pálinka- és ételkóstolóval népszerűsítik a magyar ízeket. Az érdeklődők tájékozódását új termék- és régiós színkódok is segítik. Az alaposabb tájékoztatást szolgálja az a most először kipróbálható alkalmazás is, amely az MT Zrt. Magyarországot bemutató kiadványait teszi naprakésszé és kézzelfoghatóvá. Mindezt az információs sarokban elhelyezett négy táblagépen is lehet tesztelni.
A WTM-en az alkalmazás Android változatának első verziója mutatkozik be, amelynek egyes részei kapcsolat nélküli módban is használhatók. A galériával, videókkal, adatbázisból származó szolgáltatásokkal, megosztással, RSS-hírfolyammal egyaránt rendelkező teljes verzió, valamint az iOS és Windows 8 platformokon elérhető változat év végéig kerül az alkalmazás-boltokba, ahonnan ingyenesen letölthető lesz majd. A táblagépek egyúttal „virtuális standkatalógusként” is szolgálnak, segítségükkel böngészhetők a kiállító turisztikai szolgáltatók adatai is. A gépeken ismét elérhető továbbá a már ismert, turisztikai termékekre épülő memóriajáték és puzzle is.
Magyarország nagyszabású turisztikai megjelenésének alkalmából a WTM-en részt vesznek a Magyar Turizmus Zrt. vezetői, Denéné Tóth Marianna vezérigazgató, Horváth Gergely turisztikai vezérigazgató-helyettes, Maráczi Gábor stratégiai- és marketingigazgató, valamint Mező Ildikó, az MT Zrt. londoni képviseletének vezetője, akik nemzetközi marketing- és médiaügynökségekkel, utazásszervezőkkel és más szakmai partnerekkel folytatnak tárgyalásokat stratégiai marketing- és média-együttműködésekről. Tárgyalások folynak többek között a kulturális turizmus, a bor- és gasztroturizmus témakörében is. Az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően, a magyar nemzeti standon hivatalos ünnepi fogadást tartottak a kiállítás első napján, amelynek keretében a magyar szakma látta vendégül a világ minden részéből érkező szakmai partnereit kötetlen beszélgetésre.
Ezen a kiállításon mutatták be először a nagyközönségnek a hazánk stratégiai márkakommunikációjának szempontjából mérföldkövet jelentő új Magyarország-imázsfilmet. A "Think Hungary - More than expected" szlogennel arra kívánják felhívni a figyelmet, hogy Magyarország sokkal több, mint amire emlékeztek, amit sejtettek, amire számítottak. A film témái Magyarország kiemelt és a külföldiek számára legvonzóbb turisztikai termékei: Budapest, Balaton, konferencia- és egészségturizmus. Az alkotók arra törekedtek, hogy a hagyományos gulyás-csárda-paprikás mellé más asszociációkat is társítsanak hazánkhoz, szem előtt tartva a fiatalabb korosztály számára vonzó szórakozási és kikapcsolódási lehetőségeket is. A londoni kiállításon részt vevő magyar turisztikai szolgáltatók is első ízben tekinthették meg Magyarország új imázsfilmjét, melynek fogadtatása döntően kedvező volt a körükben.
Véleményük szerint a hazánkat bemutató összeállítás segítségével sikerült a trendeknek megfelelő, lendületes módon kommunikálni mindazt, amit Magyarország nyújtani tud a külföldieknek. (A villámfelmérésben részt vett válaszadók: Kovács Balázs értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettes, Danubius Hotels Group; Jávorkai Péter ügyvezető igazgató, Premium Incoming; Balatoni Anna beutaztatási igazgató, OTP Travel Zrt.; Ézsiás Mónika és Koroncz Eszter, értékesítési menedzserek, Hunguest Hotels Zrt.; Flesch Tamás ügyvezető igazgató, Aktív Tours Kft.) A hazai turisztikai szektor jeles képviselőinek tetszését egyértelműen elnyerte az alkotás szokatlan vágástechnikája és modern képi világa, többségük a filmhez írt dallal is elégedett. Egyetértenek abban is, hogy egy rövid imázsfilmben nem lehet mindent bemutatni Magyarországról. Összességében a válaszadók úgy vélik, tartalmas, jól felépített szpot született, amely az eleganciát és a fiatalos összképet szem előtt tartva egyúttal tradícióinkat is megmutatja.
Az üzleti tárgyalások lebonyolítása mellett Horváth Gergely, az MT Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese teltházas sajtótájékoztatót is tartott, amelynek témája a kulturális turizmus volt. Ennek keretében Magyarország irigylésre méltó kulturális örökségére: világszínvonalú múzeumainkra, művészeti intézményeinkre és fesztiváljainkra hívta fel a figyelmet, amelyek az MT Zrt. következő évi nemzetközi kommunikációjának kulcsfontosságú elemei lesznek. Tájékoztatójában kiemelt hangsúlyt fektetett Budapest kulturális kínálatának új színfoltjaira: az újra megnyílt Zeneakadémiára, valamint a Szépművészeti Múzeum nemzetközi viszonylatban is kiemelkedő, Caravaggiotól Canalettóig című kiállítására, a megújuló Budapesti Tavaszi Fesztiválra, amelyek méltán emelik a világszínvonalú kulturális színterek közé a magyar fővárost. Mindezt az is jelzi, hogy Budapest 2012 óta egyike a Hay Fesztivál rendezvényhelyszíneinek. Az eredetileg Nagy-Britanniából induló, ma már világszerte több helyszínen tartott rendezvény a világ íróinak, zenészeinek, művészeinek ismert találkozóhelye.
Közelmúltbeli magyarországi élményeiről Martin Chilton, a The Telegraph kulturális szerkesztője mesélt a sajtótájékoztató vendégelőadójaként. Hazánk kulturális kínálatára meglepetés koncert is ráhangolta az újságírókat: a London School of Music művészei Liszt Ferenc hegedűkvartettel lepték meg a közönséget.
Magyarország új imázsfilmjét a külföldi média képviselői is megtekinthették a sajtótájékoztatón.
Visszajelzésük szerint a film modern képvilága, hangulata és zenéje is elnyerte tetszésüket. Többen egyetértettek abban, hogy Magyarország esetében abszolút hiánypótló az új imázsfilm, mely alkalmas arra, hogy újabb célcsoportokat és a fiatalabb korosztályt is megszólítva, felkeltse az érdeklődést az ország megújult turisztikai kínálata iránt.
Az Egyesült Királyság Magyarország ötödik legfontosabb küldőpiaca. A KSH 2012. évi végleges statisztikai adatai szerint a szigetország utazói 12,8%-kal több, összesen közel 608.112 vendégéjszakát töltöttek el kereskedelmi szálláshelyeinken, az előző évhez képest.
A legfrissebb, 2013. január-augusztusi statisztikai adatok szerint tovább növekedett a brit vendégéjszakák száma a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken. Több mint 21%-kal több brit vendégéjszakát regisztráltak az idei év első 8 hónapjában, az előző év azonos időszakához képest.
Forrás: Turizmus Online