Új útikönyv a Hiberniától

Montenegró Crna Gora címmel színes, 216 oldalas útikönyvet jelentetett meg a Hibernia Kiadó, a kötet szerzője Sebestyén Árpád. A könyv bemutatóját csütörtökön, Montenegró magyarországi nagykövetségén rendezték meg, amelyen a szerző és a kiadó mellett részt vett Montenegró magyarországi nagykövete is.

Mirsad Bibović méltatta a könyv értékeit, köszönetet mondott a szerzőnek, valamint a kiadó ügyvezető igazgatójának, Marton Jenőnek, hogy ilyen szép kiadványt hoztak létre. 

A kötetben olvashatunk a sokszínű ország földrajzáról, csodás tájairól, a tengerpartról, a hegyvidékről, történelméről, valamint hasznos információkról, amelyekre az utazók számára szükség lehet. Többek között például azokról az útvonalakról, amelyek az országba vezetnek, az éttermekről, a konyhaművészetről és az italokról, az árakról, a szállásokról, a parkolásról, és az utazási irodák elérhetőségéről. Külön oldalak foglalkoznak Herceg Novi-val és környékével, a Kotori-öböllel és környékével, bemutatja Tivat és Budva szépségeit és azok környékét, a tengerpart is kiemelten szerepel a kötetben, fényképes illusztrációval járja be Podgoricát, a Skodrai tavat, Cetinjét és Bart. Végül a gyakorlati tudnivalók előtt még kis úti szótárral segítik az utazók informálását. A kiadványban 18 térkép és 300 fotó található.

A kétezer példányban megjelent könyvet – a kiadó tervei szerint – bővíteni fogják a továbbiakban, ezért is szerepel a könyv bevezetőjének végén Sebestyén Árpád és Marton Jenő felkérése: ha új, vagy a leírtaktól eltérő megfigyelésekre tesznek szert az olvasók, osszák meg tapasztalatuk szerint velük, így együtt térképezik fel az országot, és következő kiadásukban tudják hasznosítani megjegyzéseiket.

Mirsad Bibović nagykövet tájékoztatójában elmondta, hogy 2011-ben 19 ezer magyar volt kíváncsi Montenegróra, 2012-ben a MALÉV leállása miatt csökkent ez a szám, mivel megszűnt a közvetlen járat az országba. Tavaly 1 millió 400 ezer turista érkezett az országba és ebből kevés volt magyar, éppen ezért erőfeszítéseket tesznek azért, hogy sikerüljön charterjárattal közvetlen kapcsolatot létesíteni a magyar utazókkal.

- Csak bízni tudunk abban, hogy lesz olyan partner, aki érdemesnek találja a közvetlen járatot a két ország között. Ez azért is fontos, mert az idei Utazás kiállításon nemcsak magyar, de montenegrói részről is elhangzott, hogy erre igény lenne – mondta a nagykövet, aki egyben az autóút szépségeit is ecsetelte.

- Remélem, a légikapcsolat hiánya nem gátolja a magyarokat abban, hogy ellátogassanak hozzánk, gépkocsival 680 kilométer Podgorica, és út közben csodálatos szépségekkel találkozhatnak, nem csak a tengerpartot látják, hanem csodás hegyeinket is – tette hozzá.

A bemutatón a nagykövet meghívására részt vett Vajda László, aki uniós tanácsadóként a közelmúltban hét hónapot töltött el Montengróban, ahol a 2012. június végén megkezdődött uniós tárgyalások kapcsán nyújtott segítséget a Magyar Külügyminisztérium megbízásából. Főleg a mezőgazdaság, az élelmiszerbiztonsági és a halászati fejezet tárgyalását segítette több évtizedes szakmai tapasztalataival.

Mint elmondta, ez alatt az idő alatt sok ismeretet szerzett és lehet, hogy ő is könyv írására adja a fejét. Be akarja mutatni azt az országot, ahol a nemzetiségek békésen élnek egymás mellett, tisztelik egymás vallási ünnepeit, nem zárják a kocsikat, a motorokat, mert senki nem lopja el, az emberek barátságosak az idegennel és kiváló a közbiztonság. Érdekelte az ottani történelem és a kultúra is, járt több kolostorban, különösen megragadta az ott élők szívélyessége, barátságossága.

Nagyra értékelte a szerző és a kiadó munkáját, amely ilyen színvonalas kötet megjelenését eredményezte.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.