Új vezérigazgató és új koncepció Zalakaroson

Június elsejétől új igazgatót nevezett ki a tulajdonos önkormányzat a zalakarosi Gránit Gyógyfürdő élére; Burján Richárd vezérigazgató vendégbarát szolgáltatásokkal, új fürdőfejlesztési koncepcióval, gasztronómia stratégiával kívánja növelni a vevőelégedettséget és a fürdő látogatottságát - adta hírül az MTI.

Novák Ferenc, Zalakaros polgármestere az MTI kérdésére elmondta: a Gránit Gyógyfürdőben új vállalatirányítási módszerre van szükség, új szemléletmódot kell megvalósítani, ugyanis a kemény gazdasági verseny megköveteli, hogy "eladhatóbbá tegyék Zalakarost". A jövőben jobban oda kell figyelni a vendégek igényeire, kellemesebbé kell tenni a környezetet. Az eddigi kicsit "kórház-feeling" hangulat például feloldható, ha színesre festik a falakat, a hosszú fehér folyosók helyett látványosabb tereket alakítanak ki.

Burján Richárd - aki május 31-ig a Zalavíz Zrt.-nél az elnök-vezérigazgatói posztot töltötte be - kiemelte, hogy az eddigi erős műszaki szemlélet mellett a jövőben nagyobb figyelmet kell fordítani a marketing tevékenységre és az értékesítésre, mert nagyobb "turisztikai attrakciók vannak Zalakaroson, amit jobban el kell tudni adni". Néhány komfortfokozat növelő beruházás még idén megvalósul, belsőépítészeti átalakításokat is terveznek, ami egy "kicsit feldobja az épületet".

A hosszú távú tervekről elmondta; pályázati forrás bevonásával több milliárd forint értékű fürdőfejlesztési koncepciót valósítanak meg. A vendéglátó-ipari egységek színvonalának növelésével új gasztronómiai stratégiát is bevezetnek. Az elképzeléseket új vállalat-irányítási rendszer keretében valósítják meg, ami nemcsak a gazdasági eredményre koncentrál, hanem figyelembe veszi a vevői, fogyasztói szempontokat is. Az intézkedésekkel azt szeretnék elérni, hogy a vendégek könnyebben tájékozódjanak, minél jobban érezzék magukat, a vevőelégedettséggel ugyanis növelni lehet a visszatérő vendégek számát is.

A gyógyfürdő 97 százalékban önkormányzati tulajdonban van, a dolgozók 3 százalékban részvényesek. A többségi tulajdonos az új, vendégbarát vezetési koncepciótól a vendégelégedettség és a vendégszám növelését várja - közölte Novák Ferenc. A korábbi években évi 600-700 ezer körül stabilizálódott a látogatók száma, az utóbbi két-három évben azonban folyamatosan csökkent a vendégszám. Tavaly 551 ezren keresték fel a gyógyfürdőt. Mindez részben magyarázható a családok nehéz gazdasági helyzetével, de akkor is törekedni kell arra, hogy a vendégeknek színvonalasabb, az igényeiket kielégítő szolgáltatásokat tudjanak nyújtani - jelentette ki Novák Ferenc.

A polgármester a vezetőváltásról elmondta, korábban a városvezetés automatikusan meghosszabbította a gazdasági társaságok - Gránit Gyógyfürdő, Karos Park - vezetőinek megbízatását, idén viszont a képviselő-testület úgy döntött, hogy pályázatot hirdet az igazgatói posztokra. Horváth Vencel két évtizeden keresztül vezette a gyógyfürdőt. Munkáját az önkormányzat jónak minősítette, eredményes gazdálkodást folytatott, de a válságra való reagálás miatt más stílusú, módszerű vezetőre van szükség - közölte Novák Ferenc.

A gyógyfürdő nyeresége a korábbi években elérte a 177-265 millió forintot, míg az elmúlt évben 74 millió forint adózott eredményt értek el. Mindebben az is közrejátszott, hogy az elmúlt évben 30 százalékos uniós támogatással 2,7 milliárd forintos beruházást valósítottak meg Zalakaroson. Új, modern fogadóépület épült, korszerű öltözőrendszert alakítottak ki, új szolgáltatásokat, gyógyászati kezeléseket vezettek be. A beruházáshoz hitelt vettek fel, így a törlesztő részletek miatt az elkövetkezendő években módosul a gyógyfürdő költségvetése. (MTI)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.