A Miklós-deák-völgyi tórendszer létesítményei az elmúlt évek nagy árhullámaiban súlyosan megrongálódtak, a tavak kiszáradása miatt a halak és védett kétéltű fajok élőhelyüket vesztették. A beruházásban tájba illeszkedő módon újították meg a műtárgyakat, három gátat, négy zsilipet és egy túlfolyót. A tavakkal párhuzamosan Magyarországon különlegességnek számító, a vízi állatfajok számára átjárható megkerülő csatornát építettek ki. Az egyik, ipartörténeti értéket képviselő gátat az eredeti jelleg megőrzésével alakították át. A rekonstrukció az Új Széchenyi Terv forrásaiból támogatott, csaknem 240 millió forint nettó összköltségvetésű, „Természetvédelmi fejlesztések a Pilisi Parkerdőben” című pályázat részeként valósulhatott meg.
Turisztikai attrakció lehetne a Dunakanyar
„A természeti látnivalókban gazdag és épített örökségben sem szűkölködő Dunakanyar a főváros közelsége miatt akár a Balatonnal vagy a Hortobággyal összemérhető turisztikai attrakció lehetne. A külföldről érkezők azonban viszonylag keveset tudnak e vidék szépségeiről, és érdemes lenne a hazai hátizsákosokkal, nyaraló családokkal is újra felfedeztetni a térséget. A Dunakanyar egyik legvonzóbb vonása az életteli természeti környezet kézzelfogható közelsége. Okos egyensúlyt találva, a hegyek és erdők elevenségének megőrzésével kell fokozatosan nagyobbra nyitni a kapukat a bakancsosok és a kiruccanó városnézők előtt” – fejtette ki az államtitkár.
A Dunakanyar egyre több látnivalóval várja a turistákat: új tanösvény létesült a Rám-szakadékban, megújult az Országos Kékkör régiót érintő nyomvonala, korszerűsítették az esztergomi vármúzeumot. Az idei szezontól ismét bekapcsolódik a menetrend szerinti hajóforgalomba a felújított állomással büszkélkedő Dömös mellett Tahi és Leányfalu is.
Segíti a térség elérését az EuroVelo 6
„A térség még kedveltebb turisztikai célponttá válhat az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárút Rajkától Budapest déli agglomerációjáig tartó, mintegy 280 kilométeres szakaszának komplex fejlesztésével. A jelenlegi ütemterv szerint a tervezés és engedélyeztetés után a kivitelezés legkorábban 2015-ben kezdődhet meg uniós forrásokból. A fejlesztési minisztérium vizsgálja annak lehetőségét, hogy az állami közlekedési társaságok szolgáltatásait a Budapestről a Dunakanyarba látogatók közös jeggyel vehessék igénybe. Így középtávon mód nyílna rá, hogy az ide utazók egy hajókirándulással induló napot a MÁV-START vagy a helyi Volánok járataival hazatérve fejezzenek be” – tette hozzá Völner Pál.
Forrás: Turizmus Online