Üléseztek a budapesti szállodások

Üléseztek a budapesti szállodások

Számos napirendi pont megtárgyalása szerepelt a Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ) budapesti régiójának őszi ülésén, amelyet november 3-án tartottak az Art'otelben. A megjelenteket Gyurasza János, a budapesti régió vezetője és John Buyse, a vendéglátó hotel igazgatója üdvözölte.

A legutóbbi régiós ülés óta történteket dr. Wolff Péter MSZSZ elnök ismertette. Örvendetesnek ítélte, hogy az Országgyűlés Idegenforgalmi Bizottsága elfogadta a szövetség beszámolóját, hiszen ez egyúttal a turizmus mérvadó bevételét produkáló hoteleket összefogó MSZSZ munkájának elismerése. Wolff Péter szerint várható, hogy a Parlament elfogadja a turisztikai cégek devizaszámla-nyitásának lehetőségéről szóló javaslatot, így megtakaríthatók lennének az átváltási költségek.

A szállodásoknak most bemutatkozó dr. Botos Balázs, a Magyar Turizmus Rt. igazgatóságának elnöke a külképviseletei rendszer átalakításáról szólva elmondta, hogy hamarosan megjelennek az ITD Hungary képviseletek turisztikai referensi pozícióira szóló pályázatok. A turisztikai referenseket az MT Rt. választhatja ki, s ugyancsak a nemzeti marketingszervezet irányítja majd munkájukat.

Rusznák Imre, a Budapesti és Közép-Duna-vidéki RIB elnöke ismertette a Regionális Idegenforgalmi Bizottság eredményeit. A térség turisztikai bevételei 42,8%-át, éttermi bevételei 32,4 %-át teszik ki az országénak. A szállodai férőhelyek száma a régióban 2002-ig 3780-nal növekszik. A pályázati rendszerben kapott 120 millió forintot rendezvényekre, turisztikai kiadványokra, tájékoztató táblák készíttetésére használták fel, de fejleszteni is szeretnének, valamint saját régiós újság megjelentetését is tervezik.

A Novacom cég értékesítési igazgatója, Róza Zsuzsanna ismertette azt a szolgáltatást, amely stílusváltást jelent a távközlésben. Az új Voice Over Internet Protocol (VOIP) egy IP-alapú hálózaton keresztül történő hangtovábbítás segítségével jenetős, akár 40%-os megtakarítás érhető el a nemzetközi telefon- és faxköltségekben. A hangminőség pedig jobb mint a mobiltelefonoké. A rendszer alkalmazására már szerződést kötöttek a Hotel InterContinentallal.

Különösen kis és közepes méretű szállodáknak előnyös az a komplett biztosítási csomag, amelyet a Polip Insurance biztosítási brókercég állított össze. A francia-magyar vegyesvállalat ügyvezetője, dr. Takács Péter elmondta, hogy a package tartalma hotelenként/lánconként különböző és változó hazai vagy külföldi érdekeltség esetén is. Az MSZSZ kérésére - nagyfogyasztói kedvezménnyel - kidolgoztak egy programot az ún. kisebbek számára, ami olyan, mint a nagy hotelláncoké. A program alapelemei:

a/ kockázati vagyonbiztosítás ("all risks" változatban vagy csak az elemi károkra köthető);

b/ új érték biztosítás (az önrészesedés megválasztható), amelyhez üzemszünet-biztosítás kapcsolódik, olyan, amely az elmaradt hasznot és a keletkezett többletköltséget is megtéríti

; c/ fedezet-biztosítás, amely személyi sérülésre és dologi kárra vagy az étterem és a parkoló üzemeltetéséből keletkezett károkra köthető.

Az üzleti és incentive utak, kiállítások mellett a szakma egyik legdinamikusabban fejlődő ágáról, a kongresszusi turizmusról szólt dr. Faragó Hilda. A Magyar Kongresszusi Iroda vezetője felhívta a figyelmet arra, hogy szálloda- és konferenciaközpont építési boom van nem csak Európában, de Amerikában és Ázsiában is. Márpedig minél újabb egy desztináció, annál vonzóbb. Ezért a marketingmunkának figyelembe kell vennie a vásárlói piacot - az új helyszín nagyobb érdeklődést generál. Az értékelemzésnek pedig ki kell terjednie a költséghatékonyságra és a személyes elégedettségre. Világverseny van, és a helyszínválasztásban Budapest jó és nemzetközileg elismert konferenciaváros. (Helyzetünkön nagyot javíthat 2003-ban az 5000 fős Millennium City Center megépítése.) Ugyanakkor maga a hely még nem elegendő vonzerő, jó programok és megfelelő körülmények is szükségesek.

Az előzetesen kiadott programtól eltérően Csehy Dénes, a Le Meridien aznap lemondott értékesítési igazgatója helyett dr. Horvátth Ákos beszélt egy csaknem minden szállodát érintő kérdésről, a complimentary szobák utáni adózásról.

2001-től a teljes reprezentációs költség szja és tb-járulék alap lesz, így a complimentary szobák kiadása is, vagyis a teljes üzleti vendéglátás természetbeni juttatásnak minősül. Ennek elkerülésére egységes állásfoglalást kérnek a szállodáktól, hogy azután az MSZSZ véleményt kérhessen az APEH-től és a Pénzügyminisztériumtól.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.