A 102 országban több mint 39000 étteremmel jelenlévő Subway mára már a világ legnagyobb submarine szendvicseket kínáló franchise étteremlánccá nőtte ki magát, és vezető helyet foglal el a gyorsételeket kínáló étteremláncok körében (az éttermek számát illetően már a franchise-ikon McDonald's-ot is megelőzte.
Magyarországon 14 Subway étterem üzemel, de több helyszínen is folynak előkészületek új egységek nyitásához. A Franchising.hu információi szerint az étteremlánc folyamatosan keresi új franchise partnereit. A Subway hosszú távú tervei értelmében 2020-ig közel 100 Subway étterem fog működni Magyarországon.
A nálunk még alacsonyabb súllyal jelen lévő brand, hazájában az USA-ban óriási népszerűségnek örvend- főként azért mert sikeresen hangolódott rá a 18-34 év közötti korosztály igényeire. A cég fiatalokat megcélzó marketingstratégiáját még a McDonald's is példaképként emlegette. A stratégia egyik fontos összetevője a hatékony közösségi jelenlét- a cégnek áprilisban 21 milliónyi Facebook rajongója volt és 1 millióan követték a Twitteren, rendkívül magas arányú kötődéssel, a márka iránt.
A vállalatnak olyan ötletek voltak segítségére abban, hogy a közösségi médiában megjelenjen, mint a népszerű promóciók, amelyek nélkülözték a rámenős marketing szövegeket, valamint a digitális "ízesítő", amellyel a netezők maguk alkothattak szendvicseket és nevezhették el költeményeiket.
A Millward Brown "BrandZ Top 100" tanulmánya szerint 5145%-kal nőtt a szendvicslánc márkaértéke az elmúlt hét év során- ezzel pedig közel ötszörösen szárnyalta túl az Apple teljesítményét.
Forrás: Marketinginfo.hu