2024 legfontosabb fogyasztói trendjei

Az Euromonitor International globális piackutató vállalat közzétette a Top Global Consumer Trends 2024 című jelentését. Az éves jelentés feltárja a fogyasztók értékrendjének változásait, a vásárlási motivációt és a választási prioritásokat, áll a Store Insider szakmai portál összeállításában az Euromonitor nyomán.

A mesterséges intelligencia, a fenntarthatóság, valamint a társadalmi, gazdasági és politikai tényezők hatása kulcsfontosságú az idei globális fogyasztói trendek megértésében, állítja az Euromonitor.

Felhívják a figyelmet, hogy a vállalkozásoknak reagálniuk kell az új fogyasztói trendekre, ha nem akarják elveszteni vásárlóikat. A legfontosabb feladat, hogy úgy maradjanak hitelesek és ösztönzőek, hogy közben a megfizethetőség terén is versenyképesek maradjanak, mivel a vásárlók könyörtelenül vadásznak az ajánlatokra.

Íme, a hat legfontosabb fogyasztói trend, amivel számolni kell 2024-ben:

1. Kérdezzünk AI-t!: Az új eszközök a fogyasztók társalkotóivá válnak, befolyásolják döntéseiket és átformálják a márkakapcsolattal kapcsolatos elvárásaikat. Ezek a platformok egyre inkább beépülnek a fogyasztók mindennapi életébe. A vállalkozásoknak a mesterséges intelligenciát úgy kell felhasználniuk. hogy az egyre személyre szabottabb legyen és az általános fogyasztói élmény javítsa.

2. Élvezhető figyelemelterelés: A fogyasztók menekülést keresnek a napi stressz és szorongás elől, hogy kiszakadjanak a hétköznapokból. A fogyasztók mintegy 29 százalékának megfelelne, ha a márkák nyomon követnék az érzelmeiket és a hangulataikhoz személyre szabnák az élményeket.

3. Valós zöldítés: Miközben a fogyasztók igyekeznek fenntarthatóbb módon élni, megkérdőjelezik, hogy a vállalatok és a kormányok teljes mértékben kihasználják-e a rendelkezésre álló erőforrásokat, hogy érdemi hatást érjenek el a környezetvédelemben. A fogyasztók azt szeretnék, hogy a szervezetek lépjenek fel, a cégek mutassanak bizonyítékot ökológiai ígéreteikről.

4. Fokozatos polarizálódás: A politikai és társadalmi kérdések a személyes identitás középpontjában állnak. Ezek a hitrendszerek befolyásolják a perspektívákat, értékeket és attitűdöket. Egyértelmű a trend, miszerint a fogyasztók egyre inkább kifejezik meggyőződésüket. A társadalmi felelősségvállalás, a politikai hovatartozás és a fenntarthatósági kezdeményezések motiválni fogják a költekezést.

5. Akcióvadászat: A folyamatos megélhetési válság miatt a fogyasztók módosítják pénzügyi gondolkodásmódjukat, és a fogyasztók 44 százaléka tervezi, hogy 2023-ban több pénzt takarít meg. Egyre okosabb stratégiákat alkalmaznak a legjobb ajánlatok megszerzése érdekében.

6. Wellness-tudatosság: A fogyasztók gyors és hatékony megoldásokat keresnek fizikai és mentális jólétük javítására. A bizonyított hatékonyság jelentős szerepet játszik majd a vásárlási döntéseikben.

Alison Angus, az Euromonitor International innovációs vezetője mindehhez hozzátette: "A fogyasztói preferenciák szorosan kapcsolódnak a fenntarthatósági menetrendhez, a technológiai fejlődéshez és a társadalmi-politikai kérdések hatásaihoz. A vállalatoknak óvatosan kell kezelniük az érzékeny témákat, miközben hűek maradnak márkájuk alapértékeihez."

A cikk ITT olvasható tovább.

Forrás: Euromonitor / Store Insider


A mogyoró- és diófélékre allergiás gyerekek szülei a következő tanévtől fellélegezhetnek

A mogyoró- és diófélékre allergiás gyerekek szülei a következő tanévtől fellélegezhetnek 

Ugyanis egy most megjelent rendelet értelmében száműzik a közétkeztetésből a földimogyorót, a dióféléket és a szezámmagot.
 Beindult a bejgli-turizmus

Beindult a bejgli-turizmus  

Évente több tízezer darab bejglit vásárolnak azok vendégek, akik csak azért utaznak a Balatonra, hogy az ünnepi asztalukra különleges alapanyagokból készülő karácsonyi sütemény kerüljön.
Hobbiborászatból borélményközpont

Hobbiborászatból borélményközpont  

A Rókusfalvy Etyek idén ünnepli 25 éves fennállását.
Kacsa- és libahúsfogyasztásunkkal nem büszkélkedhetünk

Kacsa- és libahúsfogyasztásunkkal nem büszkélkedhetünk 

Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően a decemberi ünnepekre esik, amelynek kivételes előfutára a novemberi Márton-nap.
Új kávéízvilág a benzinkútnál

Új kávéízvilág a benzinkútnál 

A bevezetést egy egész Európára kiterjedő kampány kíséri, amelyben egy Brazíliában született francia művész alkotásai szerepelnek.
Rántott hús-királyság a Gozsdu udvarban

Rántott hús-királyság a Gozsdu udvarban 

A rántott húsok hazai koronázatlan királya, Bíró Lajos és az általa képviselt gasztronómiai irányzat ezúttal a legturistásabb pesti városrészt, a bulituristákról elhíresült Király utcát és környékét vette be.
Átadták a felújított kecskeméti nagykereskedelmi egységet

Átadták a felújított kecskeméti nagykereskedelmi egységet 

A kecskeméti METRO áruház átalakításával fejeződött be az idén 30 éves nagykereskedelem komplex, a teljes áruházlánc megújítását célzó projektje.
Ők kerültek be az Év Bortermelőjének döntőjébe

Ők kerültek be az Év Bortermelőjének döntőjébe 

Közülük egyikük nyeri el az előkelő szakmai címet.
Csúcsidőszak kacsából, libából

Csúcsidőszak kacsából, libából  

Nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget.
Ismét pályázhatnak egymillió forintos támogatásra a vidéki éttermek

Ismét pályázhatnak egymillió forintos támogatásra a vidéki éttermek 

Újra megjelentette Magyarország Kormánya a vidéki kis- és közepes vendéglátóipari vállalkozások versenyképességének növelését célzó támogatási programjának egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek szóló felhívását.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.