2024 legfontosabb fogyasztói trendjei

Az Euromonitor International globális piackutató vállalat közzétette a Top Global Consumer Trends 2024 című jelentését. Az éves jelentés feltárja a fogyasztók értékrendjének változásait, a vásárlási motivációt és a választási prioritásokat, áll a Store Insider szakmai portál összeállításában az Euromonitor nyomán.

A mesterséges intelligencia, a fenntarthatóság, valamint a társadalmi, gazdasági és politikai tényezők hatása kulcsfontosságú az idei globális fogyasztói trendek megértésében, állítja az Euromonitor.

Felhívják a figyelmet, hogy a vállalkozásoknak reagálniuk kell az új fogyasztói trendekre, ha nem akarják elveszteni vásárlóikat. A legfontosabb feladat, hogy úgy maradjanak hitelesek és ösztönzőek, hogy közben a megfizethetőség terén is versenyképesek maradjanak, mivel a vásárlók könyörtelenül vadásznak az ajánlatokra.

Íme, a hat legfontosabb fogyasztói trend, amivel számolni kell 2024-ben:

1. Kérdezzünk AI-t!: Az új eszközök a fogyasztók társalkotóivá válnak, befolyásolják döntéseiket és átformálják a márkakapcsolattal kapcsolatos elvárásaikat. Ezek a platformok egyre inkább beépülnek a fogyasztók mindennapi életébe. A vállalkozásoknak a mesterséges intelligenciát úgy kell felhasználniuk. hogy az egyre személyre szabottabb legyen és az általános fogyasztói élmény javítsa.

2. Élvezhető figyelemelterelés: A fogyasztók menekülést keresnek a napi stressz és szorongás elől, hogy kiszakadjanak a hétköznapokból. A fogyasztók mintegy 29 százalékának megfelelne, ha a márkák nyomon követnék az érzelmeiket és a hangulataikhoz személyre szabnák az élményeket.

3. Valós zöldítés: Miközben a fogyasztók igyekeznek fenntarthatóbb módon élni, megkérdőjelezik, hogy a vállalatok és a kormányok teljes mértékben kihasználják-e a rendelkezésre álló erőforrásokat, hogy érdemi hatást érjenek el a környezetvédelemben. A fogyasztók azt szeretnék, hogy a szervezetek lépjenek fel, a cégek mutassanak bizonyítékot ökológiai ígéreteikről.

4. Fokozatos polarizálódás: A politikai és társadalmi kérdések a személyes identitás középpontjában állnak. Ezek a hitrendszerek befolyásolják a perspektívákat, értékeket és attitűdöket. Egyértelmű a trend, miszerint a fogyasztók egyre inkább kifejezik meggyőződésüket. A társadalmi felelősségvállalás, a politikai hovatartozás és a fenntarthatósági kezdeményezések motiválni fogják a költekezést.

5. Akcióvadászat: A folyamatos megélhetési válság miatt a fogyasztók módosítják pénzügyi gondolkodásmódjukat, és a fogyasztók 44 százaléka tervezi, hogy 2023-ban több pénzt takarít meg. Egyre okosabb stratégiákat alkalmaznak a legjobb ajánlatok megszerzése érdekében.

6. Wellness-tudatosság: A fogyasztók gyors és hatékony megoldásokat keresnek fizikai és mentális jólétük javítására. A bizonyított hatékonyság jelentős szerepet játszik majd a vásárlási döntéseikben.

Alison Angus, az Euromonitor International innovációs vezetője mindehhez hozzátette: "A fogyasztói preferenciák szorosan kapcsolódnak a fenntarthatósági menetrendhez, a technológiai fejlődéshez és a társadalmi-politikai kérdések hatásaihoz. A vállalatoknak óvatosan kell kezelniük az érzékeny témákat, miközben hűek maradnak márkájuk alapértékeihez."

A cikk ITT olvasható tovább.

Forrás: Euromonitor / Store Insider


Szent Vince napján kiderülhet, idén milyen szőlőtermés várható

Szent Vince napján kiderülhet, idén milyen szőlőtermés várható 

A hagyománytisztelő boros gazdák Szent Vincét a bor védőszentjének, neve napját, január 22-t pedig hagyományos termésjósló ünnepnapnak tartják.
Jön a mentes séfverseny

Jön a mentes séfverseny 

2025-ben hetedik alkalommal kerül megrendezésre a Magyarországon, de talán a világszerte is egyedülálló Az Év Mentes Séfje verseny a Csak a Mentes szervezésében. 
TOP 5 budapesti gasztrohely – az év nyitányaként

TOP 5 budapesti gasztrohely – az év nyitányaként 

Az új év első hónapjában érdemes megállni egy pillanatra és időt hagyni a tervezésre, élvezni az ízeket, a pillanatokat.
Új kézben a Pastrami Étterem

Új kézben a Pastrami Étterem 

A tájékoztatás szerint az akvizíció elsődleges célja a 2009 óta létező brand megőrzése, a vendéglátóipari egység modernizálása, fejlesztése, hosszútávú működtetése.
Kilőtt a kávé ára 2024-ben

Kilőtt a kávé ára 2024-ben 

2024. december elején rekord szintre emelkedett a kávé ára a nemzetközi piacon. És az előrejelzések szerint 2025-ben tovább folytatódik a drágulás – a klímaváltozásnak köszönhetően.
Borfesztivál Újlakon

Borfesztivál Újlakon 

Csupán egy karnyújtásnyira Magyarországtól!
NAV-hír: kedvezőbb a borravaló adózása januártól

NAV-hír: kedvezőbb a borravaló adózása januártól 

Januártól már nemcsak a vendégtől kapott borravaló adómentes, hanem az is, amelyet a vendéglátó egység üzemeltetője ad.
Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat

Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat 

A Magyar Borszakírók Körének toplistája minden évben 12 fehér- és 12 vörösbort tartalmaz, az MBK tagjai ezeknek a tételeknek a vakkóstolója során ítélik oda a Magyar Bor Nagydíjat fehérben és vörösben.
Újabb hely zárt be Budapesten

Újabb hely zárt be Budapesten 

Végleg bezár a kultikus étterem.
Meghalt a magyar gasztronómia ismert alakja, a legendás étkezde lelke

Meghalt a magyar gasztronómia ismert alakja, a legendás étkezde lelke 

A Klauzál tér szívében található Kádár Étkezde nemcsak egy étterem volt, hanem egy intézmény, amelynek lelke Orbán Sándor volt. 

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.