2024 legfontosabb fogyasztói trendjei

Az Euromonitor International globális piackutató vállalat közzétette a Top Global Consumer Trends 2024 című jelentését. Az éves jelentés feltárja a fogyasztók értékrendjének változásait, a vásárlási motivációt és a választási prioritásokat, áll a Store Insider szakmai portál összeállításában az Euromonitor nyomán.

A mesterséges intelligencia, a fenntarthatóság, valamint a társadalmi, gazdasági és politikai tényezők hatása kulcsfontosságú az idei globális fogyasztói trendek megértésében, állítja az Euromonitor.

Felhívják a figyelmet, hogy a vállalkozásoknak reagálniuk kell az új fogyasztói trendekre, ha nem akarják elveszteni vásárlóikat. A legfontosabb feladat, hogy úgy maradjanak hitelesek és ösztönzőek, hogy közben a megfizethetőség terén is versenyképesek maradjanak, mivel a vásárlók könyörtelenül vadásznak az ajánlatokra.

Íme, a hat legfontosabb fogyasztói trend, amivel számolni kell 2024-ben:

1. Kérdezzünk AI-t!: Az új eszközök a fogyasztók társalkotóivá válnak, befolyásolják döntéseiket és átformálják a márkakapcsolattal kapcsolatos elvárásaikat. Ezek a platformok egyre inkább beépülnek a fogyasztók mindennapi életébe. A vállalkozásoknak a mesterséges intelligenciát úgy kell felhasználniuk. hogy az egyre személyre szabottabb legyen és az általános fogyasztói élmény javítsa.

2. Élvezhető figyelemelterelés: A fogyasztók menekülést keresnek a napi stressz és szorongás elől, hogy kiszakadjanak a hétköznapokból. A fogyasztók mintegy 29 százalékának megfelelne, ha a márkák nyomon követnék az érzelmeiket és a hangulataikhoz személyre szabnák az élményeket.

3. Valós zöldítés: Miközben a fogyasztók igyekeznek fenntarthatóbb módon élni, megkérdőjelezik, hogy a vállalatok és a kormányok teljes mértékben kihasználják-e a rendelkezésre álló erőforrásokat, hogy érdemi hatást érjenek el a környezetvédelemben. A fogyasztók azt szeretnék, hogy a szervezetek lépjenek fel, a cégek mutassanak bizonyítékot ökológiai ígéreteikről.

4. Fokozatos polarizálódás: A politikai és társadalmi kérdések a személyes identitás középpontjában állnak. Ezek a hitrendszerek befolyásolják a perspektívákat, értékeket és attitűdöket. Egyértelmű a trend, miszerint a fogyasztók egyre inkább kifejezik meggyőződésüket. A társadalmi felelősségvállalás, a politikai hovatartozás és a fenntarthatósági kezdeményezések motiválni fogják a költekezést.

5. Akcióvadászat: A folyamatos megélhetési válság miatt a fogyasztók módosítják pénzügyi gondolkodásmódjukat, és a fogyasztók 44 százaléka tervezi, hogy 2023-ban több pénzt takarít meg. Egyre okosabb stratégiákat alkalmaznak a legjobb ajánlatok megszerzése érdekében.

6. Wellness-tudatosság: A fogyasztók gyors és hatékony megoldásokat keresnek fizikai és mentális jólétük javítására. A bizonyított hatékonyság jelentős szerepet játszik majd a vásárlási döntéseikben.

Alison Angus, az Euromonitor International innovációs vezetője mindehhez hozzátette: "A fogyasztói preferenciák szorosan kapcsolódnak a fenntarthatósági menetrendhez, a technológiai fejlődéshez és a társadalmi-politikai kérdések hatásaihoz. A vállalatoknak óvatosan kell kezelniük az érzékeny témákat, miközben hűek maradnak márkájuk alapértékeihez."

A cikk ITT olvasható tovább.

Forrás: Euromonitor / Store Insider


Andy Warhol és az Absolut vodka

Andy Warhol és az Absolut vodka 

Limitált kiadású Andy Warhol palackkal ünnepli az Absolut a művész újra felfedezett kék festményét.
Vörösborfesztivál-nyitány Villányban

Vörösborfesztivál-nyitány Villányban 

A koncertek mellett lesz szüreti felvonulás és bemutatkoznak a borrendek is...
Norvég sztárséf Budaörsön: különleges ételsor a magyar Bocuse-bajnokkal

Norvég sztárséf Budaörsön: különleges ételsor a magyar Bocuse-bajnokkal 

Christian André Pettersen és Dalnoki Bence együtt főztek a METRO Gasztroakadémia konyháján.
Egy szegedi kávézó menő minősítést söpört be

Egy szegedi kávézó menő minősítést söpört be 

A Kék Elefánt Kávézó nyerte el Magyarország első vendéglátóhelyeként a Good Travel Seal fenntarthatósági minősítést.
Indulnak a badacsonyi tematikus gasztrohétvégék

Indulnak a badacsonyi tematikus gasztrohétvégék  

Mostantól magasabb fokozatra kapcsolnak a Gasztrohegy lakói: május végéig más és más programokkal várják a vendégeket.
Elkezdődött az Ifjúsági Szakács Világbajnokság

Elkezdődött az Ifjúsági Szakács Világbajnokság 

A Magyarországon megrendezésre kerülő világversenyen hazánkat idén Nyirkos Patrik képviseli.
Ünnepi rendezvény a Vámház körúton

Ünnepi rendezvény a Vámház körúton 

A mozgó éttermek a Vámház körúton ünneplik a századik rendezvényt.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Jön az OktoBeerfest: négy napig minden a sörről szól

Jön az OktoBeerfest: négy napig minden a sörről szól 

Tízezreket várnak az ország sörbulijára a Városligeti Műjégpályára.
A világ legszebb történelmi kávéházainak koronaékszere a pesti New York Kávéház

A világ legszebb történelmi kávéházainak koronaékszere a pesti New York Kávéház 

Emléktáblát kapott a Historic Cafés Route-tól a New York Kávéház.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.