A borturizmus áll az őszi kampány fókuszában

A Magyar Turisztikai Ügynökség őszi országos forgalomélénkítő kampányt indít, amelynek a fókuszában a hazai borrégiók állnak. A cél a turisztikai szezon meghosszabbítása és a borvidékek egyediségének, sokszínű kínálatának bemutatása. Ezzel egyidőben elindul a megújult bor.hu, amely még gazdagabb tartalommal és praktikus funkciókkal segíti a turisták tájékozódását - közölte az MTÜ.

Idén ősszel érdemes új szemmel felfedezni Magyarországot, és még jobban megismerni, milyen élményeket kínálnak hazánk borvidékei. Ezt üzeni a most induló, 6 hetes őszi kampány, amelyben már markánsan megjelenik az egyes borrégiók saját arculata és márkája. A kampánytervezés során ismét az adatokat hívta segítségül a Magyar Turisztikai Ügynökség, így mindenkihez célzottan azon borrégiónak a hirdetései jutnak el, amelyek a legrelevánsabbak a számára. A kampányhoz 6 különböző, borrégiónként más és más hirdetés készült, ezek jelennek majd meg az óriásplakátokon, nyomtatott és online felületeken, illetve a közösségi médiában. Az imázsfilm a szüreti időszakban a boron, gasztronómián és borvidékeken keresztül inspirál új helyek felfedezésére, amely online és televíziós csatornákon is látható lesz.

Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese kiemelte: az MTÜ elkötelezett a borturizmus és annak széles körű népszerűsítése iránt. Fontos eleme a gasztronómiának, és kiemelkedő szerepe van az országimázs-formálásban is. Az idei kampány újdonsága, hogy a korábbi nyári kampányhoz hasonlóan, adatvezérelt eszközökkel szólítja meg a különböző célcsoportokat, így például az egyre markánsabb szegmenst képviselő fiatal korosztályt is.



Borrégiónként új arculat

A borrégiók most bemutatkozó saját arculata túlmutat a kampányidőszakon, hiszen a jövőben ennek az elemeit és üzeneteit használja majd az MTÜ a hazai borturizmus népszerűsítésére. Az arculat nem teljesen új keletű, hiszen a 2019-ben bemutatott közösségi magyar bormárkán – Magyar Bor, Személyesen – alapszik. Az új logókat, valamint a szlogeneket, üzeneteket minden magyar borászat szabadon használhatja, feltüntethetők a pincészetek helyszínén, nyomtatványaiban, online felületein és a rendezvényeken. Az új arculat alapján készült borturisztikai kiadványok és térképek pedig már letölthetők a bor.hu weboldalról, nyomtatott formában pedig a Tourinform hálózat irodáiban lehet őket beszerezni.

Gál Zsombor, az MTÜ borturisztikai szakértője hangsúlyozta: fontos újítás, hogy mostantól a borvidékeket felölelő 6 borrégió szerepel a marketingben, amelyek egységes logika mentén kaptak itthon és a nemzetközi piacon is jól kommunikálható, az adott régió jellegzetességeit erősítő arculatot. A borturizmus egyre fontosabb részét képezi az országmárkának, a fókusz a teljes desztinációs élménycsomagon van. Ennek mentén újult a bor.hu is.

 



A hat borrégió és a hozzájuk rendelt új szlogenek a Magyar bor – Személyesen márkakoncepció égisze alatt az alábbiak szerint alakultak:

Balaton borrégió: Pezsgés, borok, vitorlák és Te személyesen

Duna borrégió: Ízek, borok, pincefalvak és Te személyesen

Felső-Magyarország borrégió: Hegyek, borok, történelem és Te személyesen

Felső-Pannon borrégió: Hit, bor, kultúra és Te személyesen

Pannon borrégió: Völgyek, borok, napfény és Te személyesen

Tokaji borrégió: Dűlők, borok, örökség és Te személyesen

 
Megújult a bor.hu

A borvidéki utazások népszerűsítését szolgálja ki a teljes egészében megújult bor.hu weboldal, melynek segítségével megszervezhetők a boros utazások – a borvidéki túratippektől kezdve az eseménynaptáron keresztül a borászatok kiválasztásáig. Az oldal minden borvidékről összefoglalja a legfontosabb tudnivalókat, ismerteti a jellemző szőlőfajtákat, borstílusokat, földrajzi adottságokat, a magazin tartalmas cikkeket közöl. A borászatkereső segítségével pedig már csaknem 370 hazai borászat közül válogathat a látogató.


Ezek az idei nyár legnagyobb kávéslágerei

Ezek az idei nyár legnagyobb kávéslágerei 

Íme a nyár legnagyobb kávéslágerei: a görög ihletésű Freddo és az olasz Shakerato.
Terítéken a furmint, az egyik legértékesebb hungarikum

Terítéken a furmint, az egyik legértékesebb hungarikum 

Történelmi borvidékünk elismeréseként született meg az a textil kollekció, amelyben Toszkána festői szépsége a furmint szőlő egyediségével fonódik össze. 
Terítéken a vendéglátóipar gazdasági fenntarthatósága

Terítéken a vendéglátóipar gazdasági fenntarthatósága 

Az esemény fénypontja idén is a három kategóriában - személy, vendéglátóhely és szervezet - adományozott Fenntartható Gasztronómia Díjak átadása lesz.
Jön a Gourmet Fesztivál

Jön a Gourmet Fesztivál 

Több mint ötven hazai étterem és cukrászda kétszáz fogását kóstolhatjuk végig.
TGI Fridays-ból Ribster lesz

TGI Fridays-ból Ribster lesz 

Az étterem új neve legkeresettebb ételükről az amerikai típusú Baby Back Ribs-ről kapta nevét.
Az év legnagyobb Kéknyelű kóstolója Badacsonyban

Az év legnagyobb Kéknyelű kóstolója Badacsonyban 

Az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóján részt vesznek a szakma elismert képviselői is.
Gasztrotúra keretében került átadásra az „Év Vendéglőse 2023” díj

Gasztrotúra keretében került átadásra az „Év Vendéglőse 2023” díj 

A Magyar Vendéglátók Ipartestülete tartalmas és izgalmas gasztrotúra keretében adta át az Év Vendéglőse díjat Erhardt Zoltánnak, Sopronban.
Nyitva az Alelí - ez most a pesti belváros egyik legjobb olasz étterme

Nyitva az Alelí - ez most a pesti belváros egyik legjobb olasz étterme 

Az Alelí egy mediterrán vidékeken őshonos dísznövény - ezt a nevet adta a spanyol éttermének három Michelin-csillagot szerzett sztárséf, Dani García, aki Budapesten nyitotta meg brandjének legújabb egységét.
Az idei év legjobb pezsgőjét kóstolhatjuk a főváros tetején

Az idei év legjobb pezsgőjét kóstolhatjuk a főváros tetején 

Komplex élmények és különleges koktélok is várnak a Hilton Budapest tetején található White Raven skybarban.
Megint egy skybar-nyitás: ezúttal a pesti oldalon

Megint egy skybar-nyitás: ezúttal a pesti oldalon 

Átadták a skybart a WING fejlesztésű ibis&TRIBE Budapest Stadium Hotelben, teljes szolgáltatáspalettájával várja látogatóit a Libertyben lévő szálloda-duo.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.