A feketét választják a magyar autósok

Még mindig az eszpresszó a magyar autósok kedvence, de egyre inkább nyitnak más kávétípusok felé – derült ki az OMV Hungária idei adataiból. A töltőállomás-hálózat legújabb vizsgálatában az osztrák, német, román és szlovák sofőrök kávéfogyasztásával hasonlította össze a hazai szokásokat. Míg északi és keleti szomszédunkhoz hasonlóan a rövid feketét szeretjük, addig a nyugati országokhoz képest kevésbé rajongunk a tejes verziókért.

A magyarok leginkább az erősebb kávétípusokat kedvelik az OMV Hungária legfrissebb kimutatása alapján. A két évvel korábbi felmérés eredményéhez hasonlóan, továbbra is a presszókávé a befutó, a hazai utakon autózók közel fele (46%) ezt választja. Az elmúlt évekhez képest azonban csökkent az eszpresszó egyeduralma, és egyre nagyobb az érdeklődés más kávétípusok iránt. Tízből két vásárló a magyarországi töltőállomásokon a hosszúkávé, egy pedig a dupla eszpresszó mellett dönt. Az OMV Hungária hazai töltőállomásain csak idén várhatóan már több mint 3 millió csésze forró italt vásárolnak az autósok.
 
Az OMV egy nemzetközi felmérése rámutat arra, hogy míg Romániában és Szlovákiában a rövid fekete fogy a legjobban, az osztrákok és a németek a tejesebb kávétípusokat szeretik. Főleg a cappuccinót - mindkét országban az autósoknak több mint a fele ezt a típust választja. A preferencia azonban sok esetben nem fedi le a valóságot: Németországban például csak a fogyasztók 9 százaléka eszpresszó-párti, mégis több mint az esetek harmadában ezt a típust vásárolják.

A választék mellett a napszak is jelentősen befolyásolja a kávézási szokásokat. A vizsgált országokban jellemzően reggeli mellett, vagy délután isznak kávét; kivételt képez ez alól Románia, ahol egyértelműen csak a korai szakasz dominál. Az OMV magyarországi adatai is ezt mutatták: a fogyasztás negyven százaléka délelőtt 7 és 11 óra közötti intervallumban zajlik, a csúcsidő pedig reggel 8 és 9 óra között van.


Egyértelműen megfigyelhető minden vizsgált országban, hogy a vevők számára fontos a széleskörű, prémium választék. „Tapasztalataink szerint a töltőállomásokon egyre nagyobb az igény a kiváló minőségű szolgáltatásokra, így a kávézás területén is. A folyamatosan növekvő fogyasztás ellátása mellett azonban fontosnak érezzük a környezetbarát innovációk bevezetését is: épp ezért október elejétől az OMV sajátmárkás, FAIRTRADE minősítéssel ellátott kávéját újratölthető kerámiabögréből is kérhetik vendégeink, ezzel is csökkenthetve a papírhulladékból adódó terhelést” – említette az adatok kapcsán Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója.

Az OMV, „Mi többet nyújtunk” márkaígéretével összhangban kiemelkedő minőségű termékeket kínál VIVA kávézóiban. A környezetbarát kerámiabögrék az ország mind a 115, VIVA kávézóval rendelkező OMV töltőállomásán megvásárolhatóak két méretben, és preferencia szerint bármelyik kávétípussal újratölthetőek. Az OMV saját fejlesztésű VIVA kávéblendjét a harmadik legnagyobb olasz kávépörkölő üzem, a családi vállalkozásként működő Gimoka szakértőinek segítségével fejlesztették ki és gyártják. Az OMV VIVA blend csapata az olasz kávépörkölő szakértőivel közösen dolgozta ki a különleges kávékeveréket, a minőségi ízélményt számos vakteszten a vásárlók és a töltőállomás-partnerek bevonásával.

Forrás: Élelmiszer Online


A Botaniq Bár és a Bibo is ott a Gourmet Fesztiválon

A Botaniq Bár és a Bibo is ott a Gourmet Fesztiválon 

Michelin-csillagos éttermek, népszerű street food helyek, borászatok, cukrászdák és kézműves finomságok egy helyen.
Jég veled – búcsú az idei cseresznyetermés jórészétől

Jég veled – búcsú az idei cseresznyetermés jórészétől 

Idén luxuscikk lehet a cseresznye és az őszibarack is.
Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris

Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris 

A tranzakció értelmében a Culinaris Wholesale Kft. kereskedelmi tevékenységét teljes egészében a Chef Market Zrt. veszi át.
MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának

MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának 

Május 14-én tartották a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) éves Közgyűlését a pesti Vigadó épületében található VígVarjú étteremben.
A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem

A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem 

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a patinás Fővám téri Nagycsarnokban működő Fakanál étterem, amely a napokban ünnepelte 25 éves születésnapját.
Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját  

Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.
Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten 

Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.
A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.