A kalóriatartalom senkit sem érdekelt

Hiába a pontos leírás, és a kalóriatartalom feltüntetése a gyorséttermi menük csomagolásán. A fiatalok ugyanazokat az ételeket, főként zsírban és kalóriában gazdag fogásokat vásárolják - írja a Patika Magazin.

Az amerikai gyorséttermekben kötelezővé tették a különböző ételek, menük kalóriatartalmának feltüntetését a csomagoláson. Ennek azonban semmiféle hatása nem volt arra, hogy mennyi kalóriát fogyasztottak a gyermekek és fiatalkorúak. A tanulmány az International Journal of Obesity című lap online kiadásában jelent meg.

A gyermekkori elhízás fontos népegészségügyi probléma, és a gyermekek gyorséttermi fogyasztása szintén központi probléma. Az amerikai kongresszus az elkövetkező években kialakuló elhízásjárvány veszélyére reagálva hozta azt a törvényt, hogy azon étteremláncok, amik 20 vagy annál több étteremmel rendelkeznek minden menü kalóriatartalmát kiírják a csomagolásra.

Brian Elbel és kollégái 349 1 és 17 év közötti gyermek és fiatal választását tanulmányozták 4 különböző gyorsétteremben New Yorkban és Newarkban miután e kalóriatartalom kiírása kötelezővé vált.

A tanulmány arra derített fényt, hogy miközben sok szülő és gyermek észrevette a kalóriatartalom információit, ez a szabály nagyon kevéssé befolyásolta a fogyasztók viselkedését, és az lefogyasztott kalóriák mennyiségét.

Az étterem megközelíthetősége és az étel íze volt a legnagyobb befolyással arra, hogy a fogyasztók melyik éttermet választották. A szerzők arra figyelmeztetnek, hogy bár a mintavétel nagysága viszonylag kicsi volt, de a jövőben készülő, nagyobb mintát használó kísérletek is hasonló eredményeket adhatnak, miután a kalóriatartalom feltüntetését az egész országban bevezették. (forrás: International Journal of Obesity, Patika Magazin)


A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.
Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar 

A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.
Új trendek a gin piacon

Új trendek a gin piacon 

A főváros egyik legnépszerűbb ginfesztiválja idén új trendek felé nyit.
Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás

Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás 

Tippek a séftől.
Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon

Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon 

Vége a böjtnek, jöhet a nagy eszem-iszom.
Furmintok csatája Franciaországban

Furmintok csatája Franciaországban 

A Patricius Borház Profundum Furmintja lett Bordeaux-ban a befutó.
Bajban a hazai sörfőzdék

Bajban a hazai sörfőzdék 

A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete szerint versenytorzító hatásúak szerződéses gyakorlatok.
Fesztiválozik a MOHU új automatája

Fesztiválozik a MOHU új automatája 

A MOHU bemutatta a vállalat új fesztiválautomatáját a budapesti Telekom Vivicittá futóversenyen.
Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja

Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja 

Mindössze 60 év adatott meg Tiffán Zsoltnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.