2021 végén Amerika vezető kulináris szövetsége, az 1929-ben alakult American Culinary Federation (ACF) tagjai közül 350 séfet kértek fel arra, hogy mondja el, hogy mit tart 2022 legfontosabb trendjeinek. A felmérés idén is hasznos és tanulságos eredményt hozott - írja Csíki Sándor Food&Wine című blogjában.
A legmenőbb kulináris trendek
Arra kérdésre, hogy 2022-ben melyek lesznek a legmenőbb kulináris trendek, a megkérdezett séfek többsége a következőket jelölte meg:
1. Fenntarthatóság
2. Növényi alapú élelmiszerek
3. Kényelmi ételek
4. Egészséges, immunrendszer erősítő ételek
5. Globális ételek és ízek
A világjárvány idején világszerte nőtt az elvitel és kiszállítás, azonban a fogyasztók körében nőtt az igény környezetbarát csomagolóanyagok iránt,és a fenntarthatóság továbbra is befolyásoló tényező maradt.
A válaszadó séfek úgy gondolják, hogy, miután a fogyasztók a járvány csúcsán sok kényelmi ételt fogyasztottak [legalábbis Amerikában – szerk.], felértékelődik az olyan hozzávalók szerepe, amelyek immunerősítő tulajdonságokkal rendelkeznek, mint például a paradicsom, a bogyók, az olívaolaj, a magvak és az étcsokoládé. Valamint teret nyernek egészséges és bolygóbarát alternatívaként a növényi alapú élelmiszerek is.
Az egyedi, gyakran nemzetközi ízek iránti vágy is előkelő helyen áll a listán. A Délkelet-Ázsiából, Dél-Amerikából, a Karib-térségből, valamint Észak- és Nyugat-Afrikából származó globális élelmiszerek vezetik a listát.
TOP10 általános trend 2022-ben:
Fenntartható, újrafelhasználható és újrahasznosítható csomagolás
Csomagolás, amely megőrzi az élelmiszerek minőségét, és biztosítja, hogy az élelmiszer jól utazzon a kiszállítás során
Hőmérsékletet tartó csomagolás, amelyben a meleg étel meleg, a hideg étel hideg marad
Nulla hulladék/fenntarthatóság
Immunitást erősítő falatok
A menü egyszerűsítése, kevesebb tétel
Immunitást erősítő/funkcionális összetevők
Növényi alapú szendvicsek
Élelmiszerbiztonsági/ hamisítás-biztos csomagolás
Alternatív édesítőszerek, például juhar- és kókuszcukor
Forrás: Food and Wine