A Magyar Turizmus Zrt. kampányt indít az egészséges táplálkozásért

Az alma népszerűsítésével indul idén az idénytermékek kampánya, majd a baromfi termékek, borok és halak következnek a Magyar Turizmus (MT) Zrt. agrármarketing vezérigazgatóságának október végétől december közepéig tartó belföldi fogyasztást ösztönző akciójában - jelentette be Lipcsey György Imre, az MT Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese a budapesti Nagyvásárcsarnokban tartott sajtótájékoztatón szerdán Budapesten.

Hozzátette: az év utolsó három hónapjában a kampánnyal a fogyasztók szemléletformálása a céljuk, hogy a tudatos vásárlók egészséges magyar élelmiszereket válasszanak. Az akció során a vásárlókat közvetlenül, rendhagyó kóstoltatásokkal is "megszólítják majd", így csütörtöktől a fővárosi tömegközlekedési eszközökön, megállókban lepik meg a munkába igyekvőket almával - ismertette. A fogyasztói kosár akcióban szereplő termékek - alma, baromfi termékek, libamáj, hal -  mindegyikében az európai átlagnál kevesebbet fogyasztanak a magyarok.

Közölte, hogy a kampány decemberben a tokaji aszú, mint az ünnepek bora népszerűsítésével zárul.

Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára kiemelte: idén a tavalyi 900 ezer tonnás rekordtermésnél kevesebb, 500 ezer tonna termett az országban, a kései érésű fajták szürete még tart. Ami megtermett az kiváló minőségű. A magyar termék egyenlő a minőséggel, ezt kell a fogyasztókban tudatosítani - húzta alá.

Helyi termékek évében azt is fontosnak nevezte, hogy a hazai termékek vásárlásával a munkahelyek megtartását segítik a fogyasztók.

Kitért arra, hogy a baromfi ágazatnak az orosz embargó sok kárt okozott, ennek ellenére a vágott baromfi exportja csaknem 20 százalékos növekedést mutat, képes kivédeni a válságot. A magyar vásárlók igénye töretlen a magyar baromfihús iránt - tette hozzá. Felhívta a figyelmet a piacok kínálatára, a közvetlen termelői értékesítés a fogyasztói bizalmat, biztonságot erősíti. A magyarországi élelmiszerlánc-felügyeleti rendszer a termékeket a termőföldtől a fogyasztó asztaláig nyomon követi, a magyar élelmiszerek megbízhatósága, ellenőrzött minősége fontos, hogy mindenki számára egyértelmű legyen  - mondta.


Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris

Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris 

A tranzakció értelmében a Culinaris Wholesale Kft. kereskedelmi tevékenységét teljes egészében a Chef Market Zrt. veszi át.
MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának

MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának 

Május 14-én tartották a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) éves Közgyűlését a pesti Vigadó épületében található VígVarjú étteremben.
A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem

A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem 

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a patinás Fővám téri Nagycsarnokban működő Fakanál étterem, amely a napokban ünnepelte 25 éves születésnapját.
Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját  

Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.
Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten 

Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.
A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.
Borünnep Szegeden

Borünnep Szegeden 

A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.
Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból 

Műanyag fóliadarab lehet benne.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.