Az is elhangzott, hogy az áruházlánc kiemelt figyelmet fordít a folyamatosan változó vendégigényekre, a piac, ezáltal a jövő vendéglátásának kihívásaira, illetve mindezek megoldásaira.
„A mögöttünk álló időszak számtalan nehézség elé állította a vendéglátóipart is, de a szektor új normái és kihívásai mára kitisztázódtak. Például fel kell készülnünk arra, hogyan tudunk egy munkaerőhiánnyal küzdő szektorban is hatékonyan üzemeltetni egy vendéglátó egységet, de az elmúlt időszak azt is bebizonyította, hogy ma már nem képzelhető el a vendéglátás megfelelő digitális háttér nélkül. Elkötelezetten arra törekszünk, hogy vendéglátóipari egységek, a séfek és a vendégek igényeit kielégítsük: a minőség számunkra egy kulcsfontosságú fogalom.” – hangsúlyozta a nagykereskedelmi vállalat új stratégiájának bemutatásakor Bősze Ákos, a METRO HoReCa fejlesztési vezetője.
Digitális oldalon is jelen van, és megoldást kínál partnereinek a METRO
A megváltozott igények egyike a szektor digitális átalakulásához kötődik, amelyre a METRO stratégiai változtatásokkal reagál. A hazai stratégia keretében a következő években nagy volumenű átalakításba kezd, amely a többcsatornás üzleti modell létrehozásában fog kicsúcsosodni.
A modellhez szorosan kapcsolódik többek között az online piactér terjesztése, a digitális jelenlét fokozása, valamint a vevőinek biztosított digitális szolgáltatások bővítése.
Díjazott lett legújabb digitális termékük
„A pandémia még inkább rámutatott a vendéglátás digitalizáltságának hiányaira; sokan még weboldallal sem rendelkeztek. A METRO a DISH-szolgáltatásokat kifejezetten a vendéglátóipar számára fejlesztette ki. A technikailag minden igényt kielégítő szerverpark által támogatott DISH Website eszközét már több mint 14 országban 200 000-nél is több vendéglátóhely tulajdonosa használja, és nálunk is egyre népszerűbb. A DISH-szolgáltatás keretében belül a regisztráló partnereink egy olyan honlapot kapnak, amelyet a saját igényeikre szabhatnak, könnyen kezelhetnek, frissíthetnek. Mindemellett asztalfoglalási és házhozszállítási rendszert is biztosítunk, amely szintén megkönnyíti, illetve felgyorsítja a vendéglátóipar dolgozóinak mindennapi tevékenységeit.” – hangsúlyozta Taferner Ákos, majd hozzátette, hogy büszkeséggel tölti el, hogy a Sirha Budapest 2022 Innovációs verseny Informatikai fejlesztések kategóriájában a DISH by METRO éttermi szoftvercsomag pályázata első helyezést ért el.
Mi pontosan az a platform, amit kínálnak?
„Partnereink egy egyszerűen alakítható, egyéni igényekre szabható, ráadásul önállóan karban tartható, frissíthető weboldalt kapnak, amely keresőmotorok segítségével nagyobb elérhetőséget biztosít számukra, és összekapcsolható a különféle közösségi platformokkal. Partnereink négy szolgáltatáscsomag közül választhatnak. Az alap maga a webfejlesztés: a működő, könnyen megtalálható honlap, amelyhez nyelvválasztási opciót, sőt, illusztrálásához szabadon felhasználható stockfotóalbumot is nyújtunk – ez, egy egyszeri belépési költségen kívül, ingyenes a vendéglátósoknak. Az asztalfoglaló modul havidíjas, de igazán nem jelent komoly megterhelést használóinak; adataink szerint már most havi 2000 asztalt foglalnak segítségével. A nemrégiben bevezetett DISH Order csomag az ételrendelésről, a házhozszállításról szól: visszaigazolja a rendelést, ellátja a megrendelőt és az éttermet a szükséges adatokkal. Minthogy a szolgáltatás– ellentétben az ételkiszállításra specializálódó cégekével – jutalékmentes, ára kimondottan alacsonynak mondható. A negyedik csomag a másik három minden elemét együtt ajánlja. Egyelőre 4500 partnert szolgálunk ki a rendszerben, 2022-ben 2000 új vendéglátóhely csatlakozását várjuk, de a további növekedést is hasonló léptékűnek képzeljük el.” – tette hozzá a cég marketing osztályvezetője.
Prioritás: fenntarthatóság, ultrafriss áruk, hazai beszállítók
A fenntarthatóság és a hazai termelők termékei nem véletlenül kerültek a kiállításon is fókuszba, hiszen az ellátási lánc lerövidítése kiemelt szerepet kap napjainkban.
A vállalat nagy hangsúlyt fektet a lokális beszállítóktól érkező termékek, valamint az ultrafriss zöldség- és gyümölcsök értékesítésére – többek között ezekkel is segítve a vendéglátóipar fenntartható fejlődését. Folyamatosan dolgozik a vállalat azon, hogy egyre több hazai beszállítója legyen a kis- és középtermelők közül is.
Ahhoz, hogy egy kis-és középtermelő METRO beszállítóvá váljon, első lépésként a https://www.metro.hu/inspiraciok/beszallitoink/jelentkezes-beszallitonak oldalon szükséges jelentkeznie. Ezt követően elindul az áruházlánccal a közös munka, mely során tanácsadásra is sor kerül, többek között csomagolás és minőségbiztosítás területeken. A METRO kiemelt célja, hogy növelje a hazai élelmiszerek arányát, ezáltal pedig kiváló minőségű magyar termékeket kerülhessenek a boltok polcaira, melyet a HoReCa szektor és lakossági vásárlók is egyaránt elérhet.
Ki mit láthat a METRO idei Sirha-standján?
Az áruházlánc a közel 1000 nm-es területen 9 standdal várja az érdeklődőket, ahol úgy alakították ki a bemutatott termékeket, hogy fő szempont az volt: mi kell a séfeknek és az egyéb partnereiknek, mondta el Bősze Ákos a standjaikat részletesen bemutató tájékoztatás alkalmával. Mint megtudhattuk, középen, az "arénában" helyezték el az ultrafriss termékeket, zöldségeket, gyümölcsöket. A közelben a tenger gyümölcsei, és különféle halak találhatók - a METRO ismert arról a szakma és a nagyközönség körében, hogy híresen jó és gazdag a multicég halválasztéka.
Egy másik standon a nemzetközi húskínálatot mutatják be, illetve a jövő megoldásait is kínálják a vendéglátás szakma számára. Helyet kapott a gasztroakadémia is, hiszen az edukáció szintén prioritás a METRO életében. Van a teraszokra kínált számos megoldás is: hűtés, fűtés, padok, asztalok, egyéb kiegészítők a jó idő beköszöntével hamarosan sztárokká váló szabad térre kínál számos megoldást a cég.
Végül a jövő elkezdődött témakör alapján olyan digitális megoldásokat kínálnak, amellyel a Z- és az Alfa-generációnak is ajánlanak a digitális térben történő olyan platformokat, amelyeket már az első lépéskor, azaz a vendéglátás foglalása alkalmával is használhatnak a vendégek.
Forrás: METRO / Turizmus Online