A METRO standja a Sirha kiállításon a jövő vendéglátásának is kínál megoldásokat

„Napjainkban egyre többet beszélünk a fenntarthatóságról az élet minden területén, mi a METRO-nál ennek megvalósításához kínálunk megoldásokat", mondta Taferner Ákos, a cég marketing osztályvezetője a Sirha kiállítás nyitónapján rendezett sajtótájékoztatón.

Az is elhangzott, hogy az áruházlánc kiemelt figyelmet fordít a folyamatosan változó vendégigényekre, a piac, ezáltal a jövő vendéglátásának kihívásaira, illetve mindezek megoldásaira. 

 

„A mögöttünk álló időszak számtalan nehézség elé állította a vendéglátóipart is, de a szektor új normái és kihívásai mára kitisztázódtak. Például fel kell készülnünk arra, hogyan tudunk egy munkaerőhiánnyal küzdő szektorban is hatékonyan üzemeltetni egy vendéglátó egységet, de az elmúlt időszak azt is bebizonyította, hogy ma már nem képzelhető el a vendéglátás megfelelő digitális háttér nélkül. Elkötelezetten arra törekszünk, hogy vendéglátóipari egységek, a séfek és a vendégek igényeit kielégítsük: a minőség számunkra egy kulcsfontosságú fogalom.” – hangsúlyozta a nagykereskedelmi vállalat új stratégiájának bemutatásakor Bősze Ákos, a METRO HoReCa fejlesztési vezetője. 

 Digitális oldalon is jelen van, és megoldást kínál partnereinek a METRO

A megváltozott igények egyike a szektor digitális átalakulásához kötődik, amelyre a METRO stratégiai változtatásokkal reagál. A hazai stratégia keretében a következő években nagy volumenű átalakításba kezd, amely a többcsatornás üzleti modell létrehozásában fog kicsúcsosodni.

A modellhez szorosan kapcsolódik többek között az online piactér terjesztése, a digitális jelenlét fokozása, valamint a vevőinek biztosított digitális szolgáltatások bővítése. 

Díjazott lett legújabb digitális termékük

 „A pandémia még inkább rámutatott a vendéglátás digitalizáltságának hiányaira; sokan még weboldallal sem rendelkeztek. A METRO a DISH-szolgáltatásokat kifejezetten a vendéglátóipar számára fejlesztette ki. A technikailag minden igényt kielégítő szerverpark által támogatott DISH Website eszközét már több mint 14 országban 200 000-nél is több vendéglátóhely tulajdonosa használja, és nálunk is egyre népszerűbb. A DISH-szolgáltatás keretében belül a regisztráló partnereink egy olyan honlapot kapnak, amelyet a saját igényeikre szabhatnak, könnyen kezelhetnek, frissíthetnek. Mindemellett asztalfoglalási és házhozszállítási rendszert is biztosítunk, amely szintén megkönnyíti, illetve felgyorsítja a vendéglátóipar dolgozóinak mindennapi tevékenységeit.” – hangsúlyozta Taferner Ákos, majd hozzátette, hogy büszkeséggel tölti el, hogy a Sirha Budapest 2022 Innovációs verseny Informatikai fejlesztések kategóriájában a DISH by METRO éttermi szoftvercsomag pályázata első helyezést ért el.

Mi pontosan az a platform, amit kínálnak?

Partnereink egy egyszerűen alakítható, egyéni igényekre szabható, ráadásul önállóan karban tartható, frissíthető weboldalt kapnak, amely keresőmotorok segítségével nagyobb elérhetőséget biztosít számukra, és összekapcsolható a különféle közösségi platformokkal. Partnereink négy szolgáltatáscsomag közül választhatnak. Az alap maga a webfejlesztés: a működő, könnyen megtalálható honlap, amelyhez nyelvválasztási opciót, sőt, illusztrálásához szabadon felhasználható stockfotóalbumot is nyújtunk – ez, egy egyszeri belépési költségen kívül, ingyenes a vendéglátósoknak. Az asztalfoglaló modul havidíjas, de igazán nem jelent komoly megterhelést használóinak; adataink szerint már most havi 2000 asztalt foglalnak segítségével. A nemrégiben bevezetett DISH Order csomag az ételrendelésről, a házhozszállításról szól: visszaigazolja a rendelést, ellátja a megrendelőt és az éttermet a szükséges adatokkal. Minthogy a szolgáltatás– ellentétben az ételkiszállításra specializálódó cégekével – jutalékmentes, ára kimondottan alacsonynak mondható. A negyedik csomag a másik három minden elemét együtt ajánlja. Egyelőre 4500 partnert szolgálunk ki a rendszerben, 2022-ben 2000 új vendéglátóhely csatlakozását várjuk, de a további növekedést is hasonló léptékűnek képzeljük el.” – tette hozzá a cég marketing osztályvezetője.  

Prioritás: fenntarthatóság, ultrafriss áruk, hazai beszállítók

A fenntarthatóság és a hazai termelők termékei nem véletlenül kerültek a kiállításon is fókuszba, hiszen az ellátási lánc lerövidítése kiemelt szerepet kap napjainkban. 

A vállalat nagy hangsúlyt fektet a lokális beszállítóktól érkező termékek, valamint az ultrafriss zöldség- és gyümölcsök értékesítésére – többek között ezekkel is segítve a vendéglátóipar fenntartható fejlődését. Folyamatosan dolgozik a vállalat azon, hogy egyre több hazai beszállítója legyen a kis- és középtermelők közül is. 

Ahhoz, hogy egy kis-és középtermelő METRO beszállítóvá váljon, első lépésként a https://www.metro.hu/inspiraciok/beszallitoink/jelentkezes-beszallitonak oldalon szükséges jelentkeznie. Ezt követően elindul az áruházlánccal a közös munka, mely során tanácsadásra is sor kerül, többek között csomagolás és minőségbiztosítás területeken. A METRO kiemelt célja, hogy növelje a hazai élelmiszerek arányát, ezáltal pedig kiváló minőségű magyar termékeket kerülhessenek a boltok polcaira, melyet a HoReCa szektor és lakossági vásárlók is egyaránt elérhet.

 Ki mit láthat a METRO idei Sirha-standján?

Az áruházlánc a közel 1000 nm-es területen 9 standdal várja az érdeklődőket, ahol úgy alakították ki a bemutatott termékeket, hogy fő szempont az volt: mi kell a séfeknek és az egyéb partnereiknek, mondta el Bősze Ákos a standjaikat részletesen bemutató tájékoztatás alkalmával. Mint megtudhattuk, középen, az "arénában" helyezték el az ultrafriss termékeket, zöldségeket, gyümölcsöket. A közelben a tenger gyümölcsei, és különféle halak találhatók - a METRO ismert arról a szakma és a nagyközönség körében, hogy híresen jó és gazdag a multicég halválasztéka.

Egy másik standon a nemzetközi húskínálatot mutatják be, illetve a jövő megoldásait is kínálják a vendéglátás szakma számára. Helyet kapott a gasztroakadémia is, hiszen az edukáció szintén prioritás a METRO életében. Van a teraszokra kínált számos megoldás is: hűtés, fűtés, padok, asztalok, egyéb kiegészítők a jó idő beköszöntével hamarosan sztárokká váló szabad térre kínál számos megoldást a cég.

Végül a jövő elkezdődött témakör alapján olyan digitális megoldásokat kínálnak, amellyel a Z- és az Alfa-generációnak is ajánlanak a digitális térben történő olyan platformokat, amelyeket már az első lépéskor, azaz a vendéglátás foglalása alkalmával is használhatnak a vendégek.

 

 

Forrás: METRO / Turizmus Online


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.