– Készült-e arról felmérés, hogy az üzleti életben mennyi kávét fogyasztanak a felhasználók?
– Pontos felmérést erről még nem végeztünk, viszont azt egyértelműen látjuk, hogy az üzleti életben fontos szerep jut a kávénak. Az irodákban dolgozók naponta több kávét (akár napi öt-hat adagot) fogyasztanak, főleg a multinacionális cégeknél, és nem ritka, hogy a cég „béren kívüli juttatásként” biztosítja a munkavállalóknak a kávét. Tény, hogy ma az üzleti kultúra szerves része a tárgyalások alkalmával elfogyasztott fekete, emiatt is sokszor kimagasló a kávéfogyás ebben a szegmensben.
– Mi most a trend? Mennyire számít a minőség? Mely kávétípusok fogynak ezen a területen a legjobban? Mit ajánl az üzleti területen dolgozóknak?
– Manapság már nem számít kuriózumnak prémiumminőségű kávét fogyasztani, ez a fajta luxus a mindennapi életünk részévé vált. Egy szolgáltató számára – így a Pannon Kávé Kft.-nek is –magától értetődőnek kell lennie, hogy elsőosztályú alapanyagokkal dolgozik, különben a fogyasztók nagyon gyorsan találnak más alternatívát a piacon. A tejes italok még mindig trendik, de egyre többen fogyasztják tisztán a kávéjukat, a kávé tényleges minőségét kóstolva. A Pannon Kávé Kft. olyan kávészolgáltatást biztosít, amellyel kompromisszummentes kávéitalokat tudnak fogyasztani partnerei, többek között a különböző tejes italok széles választékának biztosításával.
– Egy-egy nagyobb konferenciára, tréningre, meetingre milyen kávéféleséget ajánl?
– Ilyen jellegű eseményeken a minőség mellett a gyorsaság és a strapabírás lényeges szempontok. Gyakran hullámokban kapnak nagy terhelést a kávégépek, például egy konferencia szünetében többszáz embert kell néhány perc alatt kiszolgálni. Automata esetén olyan gépeket kínálunk, amelyek gyorsan elkészítik az italokat, így kevesebb a sorban állás, de ez nem mehet a minőség rovására. Előfordul, hogy karos géppel jelenünk meg a rendezvényeken, ekkor a barista személye fontos, ugyanis egy profi szakember megfelelő munkaszervezéssel az automatához hasonló gyorsasággal tudja kiszolgálni az italokat.
– Az üzleti életben a hölgyek és az urak kávéfogyasztási szokásai között van különbség?
– A hölgyek gyakran a hosszabb, tejes italokat szokták választani, például café lattét, az urak közül többen fogyasztanak rövidebb italokat, például ristrettót, espresso macchiatót. A hölgyek általában egészségtudatosabbak, mint a férfiak, emiatt többen fogyasztják közülük laktózmentes tejjel vagy növényi itallal a kávéjukat.
– Az incentive életben dolgozók sokszor választanak magukkal kávét elvitelre. Ezen a téren mit ajánlanak? Mely kávéféleségek a Pannon termékskáláján a legkeresettebbek?
– Többfajta méretű és dizájnú elviteles pohár található meg kínálatunkban, tetővel kiegészítve. A környezettudatosságot szem előtt tartva próbáljuk partnereinknek a műanyag változatok helyett a papírt ajánlani. Ez igaz a keverőpálcákra is, amelyekből már a műanyag mellett faváltozatot is kínálunk.
–Jövőre milyen trendek várhatók az incentive területen? Van arról előrejelzés, mely kávé lesz jövőre nagy sláger?
Jelentős változás nem várható, továbbra is a prémiumszegmens növekszik mind a kávé, mint alapanyag és végtermék, mind a kávégépek vonatkozásában. A smart megoldások még kevés helyen terjedtek el, elképzelhető, hogy ez az irány nagyobb figyelmet kap a jövőben. Ezesetben olyan, kávégéphez csatlakozó rendszerekre kell gondolni, amelyekkel valós idejű statisztikákat kaphatunk a kávéfogyasztásról, vagy akár egy meghibásodást egyből jelez a szolgáltatónak a kávégép, így gyorsabban orvosolható a probléma.
Zádor Ákos
értékesítési igazgató, Pannon Kávé Kft.