A ProWein továbbra is a csúcson van

Március 18-20. között a nemzetközi bor- és szeszesital ágazat képviselői a szakma elsőszámú rendezvényén, a düsseldorfi ProWein szakvásáron találkoztak egymással.

64 ország több mint 6.870 kiállítója (2017: 62 országból 6.615 kiállító) egyedülálló áttekintést nyújtott a világ bor- és szeszesitalkínálatáról. 60.000 szakmai látogató (2017: 58.500) élt a platform nyújtotta lehetőségekkel, adta le megrendeléseit vagy gazdagodott új információkkal. Mindezzel a 2018. évi ProWein ismét kimagasló eredményt könyvelhet el magának. A Messe Düsseldorf ügyvezető igazgatója, Hans Werner Reinhard szavaival: „Aki a borral és a szeszesitalokkal való tevékenységeket hivatásának tekinti, nem teheti meg, hogy nem jön el a ProWein-ra”.

A ProWein mindenekelőtt kiemelkedően magas nemzetközi részvételi arányával és szakmai színvonalával büszkélkedhet. A Düsseldorfba érkező látogatók közül minden második Németországon kívüli volt, ők összesen 133 országot képviseltek. A látogatók 70 százaléka top- illetve közép menedzseri státusszal rendelkezett. Számukra már egyszerűen kihagyhatatlan esemény a ProWein. A látogatók 85 százaléka elsősorban a megrendelések leadásának helyszíneként tartja számon a ProWein szakvásárt. 90 százalékuk az intenzív networking lehetőségeként és fontos információforrásként is tekint a ProWein-ra. Ebben az évben a látogatók többsége mindenekelőtt a német, francia és olasz évjáratok iránt érdeklődött. De általánosságban is a legjobb értékelést kapta a vásár: minden második látogató erősítette meg, hogy új szállítókat ismert meg. A látogatók kétharmada a trendekkel és újdonságokkal kapcsolatos, új információk birtokában utazhatott haza. Kereken 95 százalékuk nyilatkozta, hogy kitűzött vásárlátogatási célját elérte.

Világviszonylatban is egyedülálló kínálat

Ebben az évben 64 ország 6.870 kiállítója mutatkozott be a ProWein alkalmából. Így a szakmai látogatók a vásár három napja alatt megismerhették a világ minden részéről érkező borok és szeszesitalok teljes kínálatát. A nagy termelőországok – mint Olaszország (1.700 kiállító), Franciaország (1.550 kiállító), Németország (990 kiállító) – mellett az újvilágból is érkeztek kiállítók (700), elsősorban az USA, Dél-Afrika, Argentína, Chile, Ausztrália és Új-Zéland színeiben. Ebben az évben különleges hangsúlyt kaptak Németország borvidékei. Készült többek között egy „Wine made in Germany” című külön kiadvány, melyben bemutatják mind a 13 német borvidéket, a ProWein-on szereplő német kiállítókat, valamint a szervezett kóstolóprogramokat is.

A Deutsches Weininstitut (DWI) ügyvezető igazgatója, Monika Reule szerint: „Az idei ProWein szakvásáron a külföldről és belföldről érkező szakmai látogatók nagy érdeklődést mutattak a német borvidékek borai iránt. Különösen a 2017-es évjáratú, könnyebb, de rafinált fehérborok voltak keresettek, ezek felelnek meg leginkább a fogyasztók aktuális ízlésvilágának. A német kiállítók így a vásár végeztével pozitív mérleggel zártak, és különösen elégedettek voltak a látogatók szakmai felkészültségével is.” Sok újdonság jellemezte a ProWein szeszesital szekcióját is. 30 ország közel 400 kiállítója mutatta be különleges specialitásait, volt köztük többek között brandy, gin, whiskey, cognac, single malt, grappa, pálinka és az egzotikus cachaça.

Új bemutatóteret kaptak a kézműves italok

A ProWein szakvásáron a kézművesség – „same but different” mottó alatt – egy teljesen új bemutatkozási formát kapott. Elsősorban a gasztronómia területén trendik a kézműves italok, amelyek bemutatásához a ProWein ideális platformot kínált. A trendnek megfelelő légkörben 15 ország 76 kiállítója külön pavilonban (7.0) prezentálta kézműves söreit, különleges szeszesitalait és cidereit. „Új kínálatunk kiemelkedően jó fogadtatásnak örvendett. Ez azt mutatja, hogy célba találtunk, sikerült felkeltenünk a szakma érdeklődését. A legjobb úton haladunk és örülünk annak, hogy lehetőségünk nyílik a koncepció jövőbeni továbbfejlesztésére is” - mondta Marius Berlemann, a Messe Düsseldorf bor- és szeszesital vásárokért felelős globális vezetője, a ProWein igazgatója.

Nagy érdeklődés kísérte a bio szegmens bemutatkozását is. Itt a szakmai látogatókat az összes fontos német, olasz és francia bio szövetség képviselői, valamint a világ minden részéről érkező, számos egyéni kiállító várta – így összesen 300 termelővel találkozhattak. Az „Organic World” elnevezésű különbemutató is sok információval szolgált. A vezető német bio egyesülések - a Bioland, a Demeter és az Ecovin további, gasztronómiai koncepcióval kísért - információforrást kínáltak az Organic Lounge területén.

Tudástranszfer biztosítva

A ProWein szakvásár nem tekinthető pusztán a szakágazat bevásárló platformjának. Az információátadás és -szerzés is nagy jelentőséggel bír, most is erős igény mutatkozott iránta. Közel 500 informatív rendezvény és vezetett kóstoló várta az érdeklődőket a kiállítók standjain, valamint a 10. és 13. csarnokokban található ProWein Forum termeiben. A témaspecifikus rendezvények és a standokon szervezett kóstolók is bizonyítják, milyen mélyreható know-how-t kínált a vásár. A rendezvények középpontjában olyan témák álltak, mint pl. Champagne, a szeszesitalok, a kézműves italok, bio és biodinamikus borok, érlelés és potenciál, étel-bor párosítás, valamint a kereskedelmi marketing és logisztikai kérdések. A „Wine made in Germany” mottó alatt közel 70 rendezvényre került sor.

A ProWein mint trendplatform

Milyen témák játszanak különleges szerepet a jövőben? Erre a kérdésre is kereste a választ az idei ProWein szakvásár. A kínálat megmutatta, hogy mindenekelőtt a könnyű, egyszerű és terroir-specifikus borok az irányadók. Ide tartoznak olyan éghajlati zónákból származó borok is, melyekben 20 évvel ezelőtt még a minőségi borkészítés lehetetlennek tűnt - mint például Dánia, Lengyelország és Nagy-Britannia. A ProWein-ra készülve, majd a ProWein Forum helyszínén ezeket és további trendeket elemeztek és mutattak be a szakmai érdeklődőknek.

„ProWein goes city”: egész Düsseldorf ProWein-lázban égett

Mialatt az ágazat profi szakemberei a vásárcsarnokokban üzleti ügyeiket intézték, Düsseldorf városa is ProWein-lázban égett. A vásár nyitvatartását követően számos bortermelő prezentálta nemes cseppjeit előre meghirdetett helyeken. A „ProWein goes city” mottó alatt az éttermekben, hotelekben, szaküzletekben megrendezett 110 rendezvényen minden a borokról és szeszesitalokról szólt. A rendkívül széles kínálatban helyet kapott többek között egy szlovén borest, több kulináris borbemutató és egy csúcsborászok által vezényelt konyha-parti is.

Magyar részvétel

Mindkét közösségi stand, valamint az egyéni kiállítók is kiválóan szerepeltek az idei ProWein-on. Az Agrármarketing Centrum szervezésében a Spirit pavilonban mutatkoztak be a kiváló hazai pálinkák. A standon a Földművelésügyi Minisztériummal és a Pálinka Nemzeti Tanáccsal együttműködésben kóstoltatással egybekötött pop up előadások, illatfelismerő játék és pálinkakoktélok is voltak. A Magyar Turisztikai Ügynökség által szervezett boros közösségi standon összesen több mint 30 magyar borászat kapott helyet. Többségük a Tokaji borrégióból érkezett, de az összes hazai borrégió képviseltette magát a világ legnagyobb szakmai borvásárán. A standon önálló kóstolózóna, valamint egy, kifejezetten a tokaji aszúnak szentelt Botrytis Bar is volt; a kóstoltatások, workshopok mellett pedig élő zenével és egyedi magyar falatokkal szolgáltak a szervezők, egységes és komplex magyar élménycsomagot biztosítva a látogatóknak. A közösségi megjelenéseken kívül további 13 borászat volt jelen egyéni standokon, melyek nagy része a magyar standdal szemben kapott helyet, így a 15. csarnokban egy nagy magyar blokk alakulhatott ki. A ProWein Forum-on egymást követték a mesterkurzusok és a szervezett bemutatók. Közülük két előadás a magyar borokat, egy pedig a pálinkákat népszerűsítette.

Hogyan tovább?

Közvetlenül a düsseldorfi ProWein után, április 24-27. között rendezik Szingapúrban a ProWine Asia 2018 szakvásárt. Ezt követi november 13-15. között Shanghaiban a ProWine China. A következő düsseldorfi ProWein dátuma pedig 2019. március 17-19.

Forrás: Vendég & Hotel


Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.