A 19. alkalommal rendezett ProWein az előző évhez képest további két pavilonnal bővült, így 48 országból érkezett 4783 kiállító mutatta be borait. Közel 44000 látogatót számláltak az idei seregszemlén (tavaly ez a szám 40667 volt). Feltűnően nagy számban érkezetek angol, skandináv, Benelux-államokbeli látogatók a megszokott francia, spanyol és olasz érdeklődők mellett. A statisztikák alapján a látogatók túlnyomó része nemzetközi kis- és nagykereskedő volt, őket a szakemberek, valamint az étterem- és szállodaláncok képviselői követték.
A Német Borintézet ügyvezető igazgatója, Monika Reule szerint a ProWein ebben az évben nőtte ki magát a legfontosabb nemzetközi vásárrá. Különösen feltűnő volt a kereskedők számának bővülése és fokozott érdeklődése.
A fent említett jelenség a magyar standon is tapasztalható volt, a kiállítók állandóan tárgyalásokat folytattak. Fontos hangsúlyozni, hogy azok számára, akik már előzetesen megkeresték a potenciális partnereket, egyértelműen sikeresebb volt a kiállítás, mint azoknak, akik ezt nem tették meg. Ismét bebizonyosodott, hogy a kiállítás megfelelő alkalom mind a kapcsolattartásra a régi partnerekkel, mind az új termékek bemutatására, a piaci helyzet, a konkurencia felmérésére, a cég ismertségének növelésére és új értékesítési csatornák felkutatására. A kiállítóknak érdemes végigjárniuk a kiállítást és megkeresniük a termékük iránt érdeklődő kereskedőket.
A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága által szervezett 225m2-es magyar közösségi standon 21 kiállító vett részt. A megadott időpontban a standra látogató szerencsések napi 3 alkalommal vehettek részt vezetett kóstoláson Kristian Kielmayer nemzetközi borakadémikus irányítása mellett.
A ProWein vált a borok legfontosabb nemzetközi seregszemléjévé
A nemzetközi bor-és szeszesital ágazat vezető szereplői három intenzív napot töltöttek együtt a márciusi düsseldorfi borvásáron (ProWein), amely ebben az évben túlnőtt konkurensein.

Szigorítás az energiaitalok piacán
A jogszabály célja a fiatalok körében tapasztalható aggasztó energiaital-fogyasztási trendek visszaszorítása.

Lazulós programokkal indul a szezon a Kopaszi-gát menő helyén
Idén május elsejével nyitja meg kapuit a Kopaszi-gáton a Flava Beach Bár és Büfé.

Lehet kísérletezni, de a magyarok továbbra is a dobostortát imádják
A 140 éves dobostorta továbbra is maga mögé utasítja a teljes desszertmezőnyt.

Jön a Balaton Fagyija közönségkóstolás
Május 9-én rendezik meg az idei Balaton Fagyija választást egy kompon, amely a Tihany és Szántód közötti távon közlekedik.

Texasban nyílik a világ első nyomtatott kávézója
Brownsville-ben, Texasban készül megnyitni a világ első 3D nyomtatott kávézóját a Starbucks.

A világ tíz legjobb kávézója
Egy ausztráliai kávézó került a dobogó tetejére. Az olaszok labdába sem rúgnak.

Bővült a támogatásra pályázható italboltok köre
Az 1000-2000 fő közötti települések italüzletei is pályázhatnak a 3 milliós támogatásra.

Új gasztroélménytér Miskolc belvárosában
Fényfestés, zene, borok és gasztroélmények a Miskolci Soho-ban.

Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat
A gazdák több százezer sertést nem tudnak értékesíteni, miközben a vidéki térségeket csődhullám fenyegeti.

Argentin borok Budapesten
Idén is bemutatkozott Budapesten a Malbec, e világhírű argentin borfajta, az egyik legnagyobb hazai borkereskedésben.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.