A RATIONAL fennállásának 50. évfordulóját ünnepli

A Rational, a melegételek készítésére szakosodott vállalat idén ünnepli fennállásának 50. évfordulóját a következő szlogennel: „Ha az étel ízlik, mindannyian ugyanazt a nyelvet beszéljük.” (x)

Siegfried Meister 1973-ban alapította a mai Rational AG-t. 44 éven keresztül az ügyfelek előnyeire összpontosítva vezette a vállalatot: Ma egy ilyen korú vállalatnak joga van létezni, ha teljesíti feladatát, és ez a feladat az, hogy előnyt kínáljon az ügyfélnek. Ennek az előnynek a minősége határozza meg a sikert vagy a kudarcot." Ez a filozófia ma is szilárdan rögzült a vállalati kultúrában. Ennek elérése érdekében világszerte több mint 2300 alkalmazott, köztük mintegy 500 mesterszakács áll napi kapcsolatban az ügyfelekkel, tudásukkal és tapasztalatukkal a vállalat DNS-ét alkotják. Főzési know-how-juk az alapja az olyan új termékek fejlesztésének, mint az iCombi és az iVario, illetve a ConnectedCooking, ami digitális hálózati megoldás professzionális konyhák számára.

 

Amikor Siegfried Meister 1973-ban megalapította a céget mindössze 18 alkalmazottal, senki sem tudta, hogy globális piacvezetővé válik. Ennek alapjait Meister 1976-ban alapozta meg, először az első Rational kombipároló feltalálásával, majd 1979-ben a szűk célcsoportra koncentráló stratégiával. Ez a stratégia kimondja, hogy a vállalkozás célja nem lehet a profit maximalizálása, hanem az, hogy növelje a hasznot egy adott célcsoport számára. A RATIONAL-nál ez azokat az embereket jelenti, akik e világ kereskedelmi konyháiban főznek, és ezáltal az őket a lehető legjobban támogató főzőrendszerekre specializálódott csoportra. 1983-tól Landsberg am Lechben csak kombi-párolók kerültek összeszerelésre. A 2019-es sikertörténetet az 1 000 000. darab koronázza meg. A sikerhez nagyban hozzájárult, hogy 1992-ben az iVario elődjeit építő francia disztribúciós partner, a Frima leányvállalata lett. 2018-ban a FRIMA végérvényesen RATIONAL lett.

 

Mivel a Rational a jövő cégének tekinti magát, nem csak visszatekint, hanem 50 évre előre is. Az Euromonitor a KTCHNrebel online magazin számára készített tanulmányt, amely olyan kérdésekkel foglalkozott, mint „Hogyan vásárolnak élelmiszert a vendéglátóipar számára 2073-ban?”, „Hogyan állítják elő és dolgozzák fel az élelmiszereket?”, „Hogyan szolgálják fel az ételeket?”. Eredmény: az éttermek 2073-ban is működnek majd, és az automatizálásnak és a digitalizációnak köszönhetően a szakácsoknak egyre több idejük lesz kreativitásukra. Dr. Peter Stadelmann, a Rational vezérigazgatója így nyilatkozott: „A gyors étkezés és az éttermi étkezési élmény közötti különbség a következő évtizedekben továbbra is el fog térni. Ez nagyszerű hír az étkeztetési szektor számára. Mert mi, emberek, pontosan ilyenek vagyunk.Olyan pillanatokat élhetünk át, amelyek messze túlmutatnak a puszta kalóriabevitelen: egyedülálló hangulatukon, a jövőben még figyelmesebb kiszolgálásukon és azokon az ételeken keresztül, amelyek soha nem látott kreativitás révén történeteket mesélnek el. Meggyőződésem, hogy a jövő technológiái egyedülálló lehetőséget tartogatnak a vendéglátóipar számára. Ezért hajrá 2073, jövünk!"

Budapesti főzőbemutatóinkra ITT lehet jelentkezni!

Vidéki főzőbemutatóinkra ITT jelentkezhet!

 

Forrás: RATIONAL


Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től 

A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.
Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk 

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.
Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja 

Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.
Legjobbak közt a magyar speciality kávé

Legjobbak közt a magyar speciality kávé  

A döntőbe a világ több százezer kávéja közül, kategóriánkként a legjobb tízet választják ki.
Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben

Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben  

A Zadole parkban zajló kétnapos rendezvényen a látogatók Katowice testvérvárosainak kulináris és kulturális kínálatával ismerkedhettek meg.
Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében

Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében 

Országos ellenőrzés lesz a főszezonban bizonyos vendéglátóhelyeken.
Átadták a Gyulai Pálinkafesztivál versenydíjait

Átadták a Gyulai Pálinkafesztivál versenydíjait 

Az idei pálinkafesztiválon az év gyümölcse a cseresznye, így külön kategóriaként bírálta a szakmai zsűri a cseresznyepálinkával töltött 27 bonbont.
Nyári ízek újrahangolva  – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján

Nyári ízek újrahangolva – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján 

Feith Attila executive séf vezetésével a szálloda nyári étlapja idén is ízutazásra hívja a vendégeket.
Pink csészék, elkötelezett női tulajdonos, induló rózsaszín kávézó üzletlánc

Pink csészék, elkötelezett női tulajdonos, induló rózsaszín kávézó üzletlánc 

A most induló Women in Coffee program célkitűzései között szerepel a női baristák szakmai fejlesztése.
Kortárs magyar írók kedvencei a VakVarjú egységeiben

Kortárs magyar írók kedvencei a VakVarjú egységeiben 

Június 5-től ismét étlapra kerülnek népszerű hazai íróink a VakVarjúkban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.