Ahol a Tokaji és a fesztiválok találkoztak

A vártnál is nagyobb sikerrel zárult a Tokaj Kereskedőház Zrt. címketervezési pályázata, amelynek keretében a „Pincemester Bora” elnevezésű termékének grafikai megjelenéséből kellett minden érdeklődőnek kiindulnia, és megtalálnia azt, mit is jelent számára a Magyar Fesztiválok Bora. A címketervezési pályázatra hatvan grafikus közel száz pályamunkája érkezett be. A pályázat eredményhirdetésére és értékelésére július 17-én került sor a GouBa Bazaarban, Budapesten.

A tokaji borokat senkinek nem kell bemutatni, hiszen fogalom a borok között, elsősorban a középkorúak és az idősebb korosztály körében. Itt az ideje, hogy ne csak a szülők, hanem gyerekeik, a fiatal felnőttek is felfedezzék a tokaji hegyvidék értékes nedűjét. A Tokaj Kereskedőház Zrt. fontosnak tartja, hogy úttörő szerepet vállaljon a hazai borkultúra minőségi átalakításában, és a Tokaji borok fiatal felnőtt korosztályhoz való közelebb hozásában.

Fenti céllal döntött úgy a Tokaj Kereskedőház Zrt. vezetősége, hogy egy gondosan kiválasztott termékkel nyit a fiatal korosztály felé. A cég „Magyar Fesztiválok Bora” címmel címketervezési pályázatot hirdetett a hazai kreatív szakma részére. A pályázati koncepció szerint a Tokaj Kereskedőház Zrt. „Pincemester Bora” fantázianevű terméke kínált alapot a Magyar Fesztiválok Borához és ez alapján tervezhették újra azt az érdeklődők oly módon, hogy képi világában és hangulatában visszaköszönjön a „Fesztiválok Bora-státusz”. A brand a fiatalok számára elérhető árú minőségi fehérbor, mely lehetővé teszi a korosztály számára is a kulturált és minőségi borfogyasztást A sok ötletes és magas színvonalon elkészített tervből választotta ki a zsűri a győzteseket.

A zsűri szakmai díja mellett a közönség szavazataira is számítottak a szervezők, az érdeklődők a Facebook-on adhatták le voksaikat. A szavazás során több, mint 2200 lájk érkezett, a végső győztes nagyon kiélezett verseny során dőlt el. A közösségi portál publikuma végül Tóth Lejla pályaművére adta le a legtöbb voksot, aki az ünnepélyes díjátadóról 4 db Hegyalja Fesztivál-bérlettel és 24 palack Pincemester Borával térhetett haza. A társaság elismerése további jeléül a győztes címkével ellátott, limitált szériájú palackokat tett elérhetővé a Hegyalja Fesztiválon.

A szakmai verseny során 98 alkotás közül választhatott a zsűri, amelynek tagja volt többek között a Superbrands alapítójaként ismertté vált Wiszkidenszky András; a Malév marketing igazgatója, Langsteiner Marianne; Illés Tamás, a Tokaj Keresekdeőház Zrt. marketing vezetője; Kovács Dániel a hg.hu főszerkesztőjeként, illetve a Dívány Spicc rovat szerkesztője, Fűszeres Eszter is. A zsűri tíz felettébb igényes pályamunkát emelt ki, ezek közül is három kapott kiemelkedően magas pontszámot. A pályázat szakmai nyertese végül a Novotny Dóra lett „Fesztiválhangulat” című munkájával.

A győztesek a felajánlott pénzdíj mellett fesztiválbelépőket, bort és egy meghívást is kaptak a Tokaj Kereskedőház borászatának meglátogatására.

A zsűri szakmai különdíját Hajnal Balázs kapta, aki 30 palack Tokaji Pincemester Borával lett gazdagabb.

A pályázat záróeseményére július 17-én került sor a GouBa Bazaar-ban, Budapesten. A zsűri tagjai itt értékelték a teljes projektet, valamint átadták a díjakat a nyerteseknek. Az eseményhez kapcsolódóan valamennyi pályamunkát kiállították a szervezők, így minden pályázó megtekinthette tervét, egy palack borra felcímkézve.

 

 


A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.
Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar 

A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.
Új trendek a gin piacon

Új trendek a gin piacon 

A főváros egyik legnépszerűbb ginfesztiválja idén új trendek felé nyit.
Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás

Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás 

Tippek a séftől.
Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon

Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon 

Vége a böjtnek, jöhet a nagy eszem-iszom.
Furmintok csatája Franciaországban

Furmintok csatája Franciaországban 

A Patricius Borház Profundum Furmintja lett Bordeaux-ban a befutó.
Bajban a hazai sörfőzdék

Bajban a hazai sörfőzdék 

A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete szerint versenytorzító hatásúak szerződéses gyakorlatok.
Fesztiválozik a MOHU új automatája

Fesztiválozik a MOHU új automatája 

A MOHU bemutatta a vállalat új fesztiválautomatáját a budapesti Telekom Vivicittá futóversenyen.
Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja

Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja 

Mindössze 60 év adatott meg Tiffán Zsoltnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.