Az elmúlt évben az áruházlánc vásárlói közel hárommillió üveg kis kiszerelésű bort és gyöngyözőbort vásároltak. Közleményében a Waitrose azt is jelezte, hogy a csomagolás megváltoztatásával 300 tonnányi üveggel kevesebbet fog felhasználni, írja a European Supermarket Magazine nyomán a Store Insider szakportál.
A kezdeményezésből kimaradnak ugyanakkor az eredetvédett termékek: a Champagne, a Prosecco, a Cava, és a Rioja, itt jogilag nem oldható meg az eltérő csomagolás.
„Boldogan álltunk az élére ennek az úttörő kezdeményezésnek, ezzel is megkönnyítve vásárlóinknak a hulladékcsökkentést. Az aludobozok nem csak jóval könnyebbek, mint az üveg, hanem előállításukkor is mindössze feleannyi szén- dioxid keletkezik. Ráadásul bármennyi alkalommal újrahasznosítható” – mondta az üzletlánc alkoholos italokért felelős beszerzési menedzsere, a Master of Wine minősítéssel is rendelkező Barry Dick. Hozzátette, hogy az aludobozos kis kiszerelésű bor remek választás azoknak, akik mérsékelten, felelősséggel szeretnének alkohol fogyasztani akár egy pikniken akár más társasági eseményen.
A teljes cikk ITT található.
Forrás: European Supermarket Magazine / Store Insider