Arculatot váltott a Dubicz Borászat

Nemzetközi színvonalú, autentikus imázsfilmmel és a Mátrai borvidék jellegzetességeit tükröző borcímkékkel újítja meg arculatát a 110 éves múlttal rendelkező Dubicz Borászat és Szőlőbirtok. A marketing- és kommunikációs eszköztár átalakításában a hazai és nemzetközi kreatívszakma több jeles képviselője is közreműködött.

„És én mámor leszek, szabadság, erő” – hangzik el az ígéret a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok legújabb, a cég hazai és nemzetközi újrapozícionálásához készült imázsfilmjében. A CYDFILMS kreatív csapatával együttműködve megálmodott és forgatott alkotás felnő a nemzetközi borászatok által képviselt, illetve a prémium fogyasztók által elvárt színvonalhoz, valamint egyúttal új minőségi szintet is jelent a teljes hazai kommunikációs szakma számára. A számos nemzetközi elismerést – többek között cannes-i oroszlánt – magáénak tudó kreatív stúdió által jegyzett produkció egyik különlegessége, hogy a szereplők nem hivatásos színészek, hanem a borászat munkatársai. Ők nemcsak a borkészítés életérzését képviselik hitelesen, de egyúttal autentikus nagykövetei a Mátrai borvidék különleges tájainak és az ott élők mindennapjainak is.


„A Dubicz Borászat új filmje nem csak a borászatunk, de az egész Mátrai borvidék számára nagy jelentőséggel bír: a terület számos, elsősorban turisztikai és gasztronómiai kalandot kínál az érdeklődők számára. A táj szépségét, lakói szőlő- és borkészítés iránti őszinte elhivatottságát ki tudná hitelesebben megmutatni, mint borászatunk és kollégáink, barátaink?” – mondta el a fim kapcsán gondolatait Dunai Bernadett, a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok tulajdonosa.


„Az imázsfilm elkészítésénél törekedtünk arra, hogy megmutassuk a borvidék igazi arcát és hogy mi minden rejlik egy csepp Dubicz bor mögött. A háromnapos forgatás kihívásokkal teli, de egyben igazán különleges is volt: profi színészek helyett a borászat munkatársaival dolgoztunk együtt. Úgy gondolom, hogy végül sikerült egy igazán dinamikus és Magyarországon egyedülálló produkciót alkotnunk” – mesélte el Daniel Young, rendező.


A prémium borok nemzetközi piacán való sikeres jelenlét feltétele nemcsak a borok kimagasló minősége, hanem a modern, letisztult és egységes megjelenés is. Többek között ezért döntött a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok az arculatváltás mellett és kérte fel a Graphasel Design Stúdiót a palackokra kerülő címkék megtervezésére. Az új dizájn kialakítása során fontos szempont volt a márka által képviselt trendiség és dinamizmus üzenetének átadása, a Mátrai borvidék sajátos domborzatának és természeti jelenségeinek megjelenítése. Ezzel párhuzamosan az új motívumok illeszkednek az adott bor illat és ízvilágához is. Így került például a könnyed, illatában és ízében virágos jegyeket viselő Irsai Olivér palackjára egy domb mintája, a karakteresebb ízvilágú Kékfrankos Roséra pedig egy téli farakásokat ábrázoló stilizált kép.

„A projekt azért volt számunkra különösen izgalmas, mert a megrendelő a ’szakmai jelenlét’ ellenére teljesen szabad kezet adott nekünk a Dubicz borcsalád megálmodásához. Ennek tudatában a feladat komoly kihívás elé állított minket és ösztönzően hatott ránk. A tervezés folyamán fontosnak tartottuk, hogy a különböző kategóriájú borok egységes márkaképet alkossanak és tükrözzék azt a modern szemléletet, amit a borászat is képvisel” – mondta el Drozsnyik Dávid, a Graphasel Design Studió art directora.

{youtube|id=Y7SRBRW1G5A}


Az imázsfilm készítését, illetve az arculatváltás teljes folyamatát Török Monika, a Meraki Marketing tulajdonosa koordinálta. A Meraki Marketing és Dubicz Borászat és Szőlőbirtok szoros együttműködésben dolgozik annak érdekében, hogy rövid időn beül a mátrai családi birtok az egyik leginnovatívabb, legelismertebb borászattá váljon, és ne csak borversenyeken szerezzen elismerést, de a marketingkommunikációs aktivitása is nemzetközi szintű legyen.


Kortárs magyar írók kedvencei a VakVarjú egységeiben

Kortárs magyar írók kedvencei a VakVarjú egységeiben 

Június 5-től ismét étlapra kerülnek népszerű hazai íróink a VakVarjúkban.
Kovász, kreativitás, kézművesség – melyik kenyér lesz a nyertes?

Kovász, kreativitás, kézművesség – melyik kenyér lesz a nyertes? 

2025. június 4-én lezárul a Szent István napi kenyérverseny.
Két szakácssapka a kassai Márai Bistro-nak

Két szakácssapka a kassai Márai Bistro-nak 

A Hotel & More Group által üzemeltetett kassai Márai Bistro újabb mérföldkőhöz érkezett.
Hétvégén Gyulai Pálinkafesztivál

Hétvégén Gyulai Pálinkafesztivál 

Péntektől vasárnapig rendezik meg a 25. Gyulai Pálinkafesztivált a vár előtti téren.
Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka

Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka  

A Kvaterka idén lett hétéves, ezért úgy gondolták a szervezők, ideje felfrissülni.
 lsmét szent a béke az Aldi-testérek között?

lsmét szent a béke az Aldi-testérek között? 

Több mint hatvan év után egyesülhet az Aldi Nord és az Aldi Süd.
Új piacra törnek be a hazai food truck-osok

Új piacra törnek be a hazai food truck-osok 

Szlovákia felé indulnak a hazai food truck-ok.
Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep

Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep  

A rendezvény 2025. június 4-9. között várja a látogatókat.
Pannonhalmára költözik a Costes Downtown

Pannonhalmára költözik a Costes Downtown 

Június közepén egy szokatlan helyszínen tűnik fel a Michelin-ajánlott Costes Downtown: a Pannonhalmi Főapátság tövében.
Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe

Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe 

Június 1-jét a magyar pezsgő világnapjának választották.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.