Árháború helyett többcsatornás árstratégiát alkalmaz a METRO

2022-ben a METRO árképzését a többcsatornás nagykereskedelmi modell alkalmazásához igazította, és az elmúlt hónapok bebizonyították, hogy ez nemcsak versenyképességet hozott, hanem win-win megoldást is jelentett.   

A nagykereskedelmi szempontok markánsabb érvényesítését a vásárlók igényeinek felmérése, a vásárlói viselkedés megfigyelése előzte meg és indokolta. A multi-cég tizenhárom hazai áruházában megfordulók, illetve a kiszállítást igénybe vevők száma 400.000 főt tesz ki, a kulcsfontosságú ügyfeleket pedig a legtöbb forgalmat generáló vendéglátóipari szereplők (40.000 vevő), valamint kiskereskedők (30.000 ügyfél) jelentik.

 

A cég kulcsfontosságú vevőköre nem a végfogyasztók

Az árazási stratégia megalkotásának kiinduló pontja, hogy a kulcsfontosságú ügyfelek célja nem a fogyasztás, hanem a beszerzés, azaz a raktárak, polcok, éttermi hűtők meghatározott termékekkel való feltöltése. Szigorú bevásárlólistával érkeznek, és az egyes termékekre olyan keretösszegeket határoznak meg, ami mellett még profittal értékesíthetnek. A METRO épp ezért nem a hipermarketekben megszokott „árháborús” gyakorlatot alkalmazza, amely a magas-alacsony árakkal, a minél többféle árucikkel, valamint intenzív reklámmal operál, hanem lépcsőzetes árképzéssel teszi vonzóvá – az áruházaiban éppúgy, mint kiszállító üzletágában – a nagykereskedelmi élményt.

Vevői igényekhez igazodó árképzés

A különböző típusú vendéglátóipari egységeket fenntartók, valamint a kiskereskedők számára két fő vásárlói „kosarat” alakított ki a METRO: a vendéglátóipar számára leginkább fontos - jellemzően az ultrafriss és a friss kategóriák népszerű cikkei - termékek heti árképzésűek.  Az ebbe a körbe eső termékek árát folyamatosan felülvizsgálják, a kedvezményekről pedig különböző csatornákon – vevőtalálkozó, e-hírlevél, mobilalkalmazás, hangsúlyos áruházi jelenlét – értesítik a leginkább érdekelt ügyfeleket.

A második, igen népszerű kosárban a „Többet olcsóbban” termékkörbe tartozó árucikkek sorakoznak: az az árazási politika 100 termékkel indult 2021-ben, és ma már több, mint 4500 termék értékesítésében alkalmazza a METRO. A koncepció szerint az egy darabra vonatkozó eladási ár megegyezik a kiskereskedelmi árral, s ezen felül még két ársávot alakított ki a vállalat, melyekben a vásárolt mennyiség növekedésével csökken az egy darabra vetített ár. Az egyes ársávok kialakításánál és a kedvezményes darabszámok meghatározásánál a profi beszerzők jellemző vásárlási szokásait tartotta szem előtt a nagyvállalat. A termékkörbe tartozó cikkekről elmondható, hogy az előző évhez képest átlagosan 30%-kal nagyobb arányban és 15%-kal nagyobb mennyiségben fogynak, az áruházi eladási részesedés pedig 45%-ra tehető.

Termékjelenlét és folyamatosan jó ár

„Stabil és hosszú távú jó árakat kínálunk vevőinknek. Azt szeretnénk, hogy amikor nagyobb mennyiségben vásárolnak a METRO-ban, biztosak lehessenek abban, hogy megfelelő nyereséget és garantált árrést érnek el.” - mutatott rá az árstratégia céljára Taferner Ákos marketing osztályvezető.

Az árstratégia érvényesítését szolgálják a szembetűnő – gyakran raklapos – áruházi kihelyezések, valamint a felesleges installációk eltávolítása is a vevőtérből. Hiszen a profi vevő számára a termék jelenléte, az ára, valamint az értékesítés során elérhető árrés az, ami igazán érdekes.

Forrás: METRO / Turizmus Online


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.