A közösségi vásárlási rendszerek népszerűségének titka a win-win-win modellben rejlik, mely biztosítja, hogy az üzletben résztvevő minden szereplője nyerjen. Ez azt jelenti, hogy mivel egyszerre sokan vesznek azonos szolgáltatást, vagy terméket, a vevők azt jelentős kedvezménnyel vásárolhatják meg, míg a kereskedők egyszerre sok új vásárlót kapnak, nagy ismertségre tesznek szert. A harmadik fél egy jól kidolgozott üzleti modell révén az érdekeket összehangolja és egy mindenki számára kedvező árképzést dolgoz ki, amiért részesedést kap az eladásból - írja a Social Times.
Heissam Hartmann, a Rebate Networks kelet-európai alelnöke elmondta, hogy a magyar piac e-commerce területen kiemelkedik a régióban. Ennek egyik oka, hogy igazodott a változó vásárlói igényekhez, így a vásárlók például napi ajánlatokat kapnak a Facebookon is.
A közösségi vásárlást kipróbálók között a kedvezményes éttermi szolgáltatások a legnépszerűbbek, amelyet a vásárlók 56 %-a vett már igénybe. Ezt a szépségáplás kategória, majd sport követi. Az NRC becslése szerint 2011 végére a felnőtt internetezők 10-12 százaléka (kb. 400 ezer ember) vásárol közösségi vásárló oldalakon. (Social Times)