Az Országos Étterem Hét jó alkalom arra, hogy bárki megismerhesse a vendéglátásnak azt
a szintjét, amelybe a legtöbben ritkábban kóstolhatnak bele. A rendezvény népszerűségét
jelzi, hogy az elmúlt években megsokszorozódott az érdeklődők száma: a legutóbb
rekordszámú, 19,227 látogató választott a magas szintű kínálatból. 2011-ben még csak
4,427 volt a vendégek száma - tudhattuk meg Kiss Zoltán-tól, az étterem hetet szervező DiningCity.com munkatársától.
Az Éttermi Hét eseményén részt vevő éttermek száma oly mértékben megnövekedett, hogy több jelentkezőt el kellett utasítani. A szervezők beismert törekvése az, hogy a csatlakozó vendéglátóhelyek elsősorban a Top 100-at képviseljék.
"Ez az esemény nem csak a Magyarországon ma már elérhető éttermi kultúrára hívja fel a figyelmet, hanem az azt képviselő éttermekre is - mondta el Csapody Balázs, a balatonszemesi Kistücsök vendéglő tulajdonosa, aki a napokban kapta meg az "Év vendéglőse 2013" kitüntető címet. - Felbecsülhetetlen a reklámértéke az Éttermi héten történő megjelenésnek."
A VI. Országos Étterem Hét sajtótájékoztatóját a Robinson étteremben tartották a
szervezők. Ezt a vendéglátóhelyet nemrégiben újították fel, s egy emeletet építettek hozzá,
ahol különleges steak-eket is kínálnak. A Robinson az Országos Étterem Hétre készült
teljes menüajánlatát kínálta fel kóstolásra a tájékoztatón.
"A magas éttermi kultúra nem Michelin csillagot, hanem minőséget jelent - tette hozzá László Árpád, a Robinson étterem tulajdonosa. - Felvetődhet a kérdés, valójában miért is jó ez a promóció? Nos, marketingre nem csak akkor van szükség, amikor nem megy egy étterem, hanem akkor is, amikor igen. A kedvező menüárakkal egy kevésbé fizetőképes, de ugyanakkor az igényes vendéglátásra nyitott közönségrétegnek is meg tudjuk mutatni, milyen ízekkel főzünk."
A Robinson étterem foglalási opciója a site megnyitását (tegnap éjfél) követően 2 óra alatt csaknem betelt.
Az érdeklődők, a www.etteremhet.hu oldalon asztalt foglalnak. Személyes vagy telefonos megkeresés útján nem lehet asztalt foglalni. A foglalható helyek száma limitált: minden étterem egyénileg határozza meg, hány vendéget fogad a program keretében.
A tavaly ősszel résztvevő vendégek többsége azt nyilatkozta: azért választották a program
kínálatát, hogy új vendéglátóhelyeket ismerjenek meg, így gazdagodjanak új élményekkel,
tapasztalatokkal. A vendégek 90 százaléka a kedvezményes időszakon kívül is
visszalátogatna az általa kiválasztott étterembe.
A DiningCity.com által szervezett program ötlete New Yorkból indult, a holland étteremhét népszerűsége után pedig Belgiumban, Luxemburgban, Ausztriában, Olaszországban, Kínában, Szingapúrban és Magyarországon is bevezették a programot.
Forrás: Vendég&Hotel Online / MTI / DiningCity /foto: Kolbe Gábor