BalatonBor: nemzetközi premierre készül a régiós márka

Október 24-én lesz a nemzetközi premierje a milánói világkiállításon az egységes címkével ellátott, olaszrizlingből készült BalatonBornak, amely a magyar régiós márkaépítés első példája lehet - mondta Kardos Gábor, a bormárkát létrehozó Balatoni Kör elnöke az MTI-nek.

A balatoni borászokból és vendéglátósokból álló egyesület elnöke kifejtette, a nemzetközi piacon elsősorban a régiók, a régiós márkák versenyeznek, ezért a versenyképesség elengedhetetlen feltétele, hogy Magyarországon is bevezessenek ilyen márkákat. A helyi termékek egyre népszerűbbek, de az európai példák azt mutatják, versenyképessé csak régiós márkák létrehozásával válhatnak - tette hozzá.

A kezdeményezéséhez csatlakoztak a régió legismertebb borászatai, családi pincészetei, amelyek elkészítik saját BalatonBorukat, ezzel erősítve a közösségi márkaépítést. A bormárkát kialakító 25 borászat mellé további, a minőségi követelményeknek megfelelő csatlakozókat is fogadnak. Az első bor az elképzelések alapján április végén kerül piacra egységes címkével, amelyen feltüntetik a készítő borászat nevét is.

Made in Balaton védjegy

A tervek szerint egy pincészet legfeljebb 3 ezer palack BaltonBort készíthet, a Made in Balaton régiós védjeggyel. A márkanév használati díja palackonként legfeljebb 50 forint lesz, amiből például a marketinget finanszírozzák.

A balatoniak közösségi marketingje a szövetkezeti modellhez hasonlít, közös értékesítéssel, amely nagyobb támogatást élvez az unióban - fogalmazott az egyesület elnöke. Az olaszrizlingre azért esett a választás, mert az üdülőrégió legelterjedtebb, egyben országos viszonylatban legnagyobb területen termesztett fehér szőlője. A régiós fehérbor kiskereskedelmi ára egységesen 1450 forint lesz, ami a magyar borpiacon ma még alulreprezentált középáras kategóriának számít. Az erős borágazattal rendelkező országokban az ilyen középáras termékekre építik a régiómarketinget - mondta Kardos Gábor, aki arról is beszámolt, hogy a BalatonBor minősítését végző, megjelenését megtervező Balatoni Kör szorgalmazza a Balatoni termék védjegy bevezetését is, valamint a tó arculati elemeinek összehangolását, egy modern Balaton-logó kialakításával.

"A Balaton márkanév használatának egységes rendszerbe foglalása azért is sürgető, mert a veszprémi kézilabda csapat a jövőben használni kívánja a tó nevét és sziluettjét logóként a mezén" - mondta Kardos Gábor.

Forrás: MTI


Argentin borok Budapesten

Argentin borok Budapesten  

Idén is bemutatkozott Budapesten a Malbec, e világhírű argentin borfajta, az egyik legnagyobb hazai borkereskedésben.
Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták

Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták 

A legjellemzőbb gombabetegségekkel szemben ellenálló szőlőfajtákat, valamint magas hozzáadott értékkel rendelkező borászati termékeket fejlesztett ki a Varga Pincészet Kft. és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) konzorciuma. 
Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról

Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról 

A fiatalabb felnőttek számára a borfogyasztás már nem csupán hagyomány vagy gasztronómiai kiegészítő, hanem értékválasztás is.
Új helyszín, bővülő választék – nyit a Gin Market

Új helyszín, bővülő választék – nyit a Gin Market 

A gin nemcsak az egyik legnépszerűbb ital és longdrink alapanyag a fővárosban, hanem az egyik legnagyobb ginfesztivál főszereplője is.
Tej Terméktanács: mindenki egyen több trappista sajtot!

Tej Terméktanács: mindenki egyen több trappista sajtot! 

A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista sajt fogyasztásának ösztönzésére.
Hajnali 1-ig nyitva minden brit pub – győzelmet ünnepelnek

Hajnali 1-ig nyitva minden brit pub – győzelmet ünnepelnek 

Hajnali 1-ig nyitva tarthatnak a pubok a brit győzelem 80. évfordulóján.
Tízéves a budapesti topétterem, legendás túrógombócuk maradt az étlapon

Tízéves a budapesti topétterem, legendás túrógombócuk maradt az étlapon 

Tízéves az egerszalóki St. Andrea Szőlőbirtok értékeit továbbgondoló, 2015-ben az Eiffel Palace épületében megnyitott St. Andrea Restaurant.
A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.
Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar 

A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.