BalatonBor: nemzetközi premierre készül a régiós márka

Október 24-én lesz a nemzetközi premierje a milánói világkiállításon az egységes címkével ellátott, olaszrizlingből készült BalatonBornak, amely a magyar régiós márkaépítés első példája lehet - mondta Kardos Gábor, a bormárkát létrehozó Balatoni Kör elnöke az MTI-nek.

A balatoni borászokból és vendéglátósokból álló egyesület elnöke kifejtette, a nemzetközi piacon elsősorban a régiók, a régiós márkák versenyeznek, ezért a versenyképesség elengedhetetlen feltétele, hogy Magyarországon is bevezessenek ilyen márkákat. A helyi termékek egyre népszerűbbek, de az európai példák azt mutatják, versenyképessé csak régiós márkák létrehozásával válhatnak - tette hozzá.

A kezdeményezéséhez csatlakoztak a régió legismertebb borászatai, családi pincészetei, amelyek elkészítik saját BalatonBorukat, ezzel erősítve a közösségi márkaépítést. A bormárkát kialakító 25 borászat mellé további, a minőségi követelményeknek megfelelő csatlakozókat is fogadnak. Az első bor az elképzelések alapján április végén kerül piacra egységes címkével, amelyen feltüntetik a készítő borászat nevét is.

Made in Balaton védjegy

A tervek szerint egy pincészet legfeljebb 3 ezer palack BaltonBort készíthet, a Made in Balaton régiós védjeggyel. A márkanév használati díja palackonként legfeljebb 50 forint lesz, amiből például a marketinget finanszírozzák.

A balatoniak közösségi marketingje a szövetkezeti modellhez hasonlít, közös értékesítéssel, amely nagyobb támogatást élvez az unióban - fogalmazott az egyesület elnöke. Az olaszrizlingre azért esett a választás, mert az üdülőrégió legelterjedtebb, egyben országos viszonylatban legnagyobb területen termesztett fehér szőlője. A régiós fehérbor kiskereskedelmi ára egységesen 1450 forint lesz, ami a magyar borpiacon ma még alulreprezentált középáras kategóriának számít. Az erős borágazattal rendelkező országokban az ilyen középáras termékekre építik a régiómarketinget - mondta Kardos Gábor, aki arról is beszámolt, hogy a BalatonBor minősítését végző, megjelenését megtervező Balatoni Kör szorgalmazza a Balatoni termék védjegy bevezetését is, valamint a tó arculati elemeinek összehangolását, egy modern Balaton-logó kialakításával.

"A Balaton márkanév használatának egységes rendszerbe foglalása azért is sürgető, mert a veszprémi kézilabda csapat a jövőben használni kívánja a tó nevét és sziluettjét logóként a mezén" - mondta Kardos Gábor.

Forrás: MTI


Csányi Sándor pincészete nem tud kikeveredni a veszteségből

Csányi Sándor pincészete nem tud kikeveredni a veszteségből 

Utoljára 2020-ban volt nyereséges a cég, bár akkor is mindössze 3,3 milliós profitot könyvelhetett el.
További magyar sikerek a rizlingek világbajnokságán

További magyar sikerek a rizlingek világbajnokságán 

A Gottwald családi pincészetének két olaszrizling bora is arany, illetve platina értékelést kapott a rangos Grow du Monde versenyen.
Változik a Frei-koncepció: könyvesboltok ölelése helyett önálló kávézók

Változik a Frei-koncepció: könyvesboltok ölelése helyett önálló kávézók 

Frei Tamás rövid időre megszakítva világ körüli kávés körútját néhány napra Magyarországra látogatott, és ha már ideérkezett, június 11-én felavatta legújabb flagship-kávézóját.
Bajban a McDonald's - égető a munkaerőhiány, túl gyors a fluktuáció

Bajban a McDonald's - égető a munkaerőhiány, túl gyors a fluktuáció 

A McDonald's, mint sok más étteremlánc, súlyos munkaerőhiánnyal küzd világszerte. Ennek oka összetett, most megpróbáljuk végig venni nehézségeik okait.
A sportközvetítések és a sör lendítheti fel a balatoni turizmust

A sportközvetítések és a sör lendítheti fel a balatoni turizmust 

Az elmúlt évek  tapasztalatai azt mutatják, hogy egy-egy világverseny idején, hétköznapokon 20-40 százalékkal, de hétvégéken akár 150 százalékkal is megnőhet a balatoni éttermekben, sörözőkben megforduló vendégek száma.
Ez történt az idei METRO Fenntartható Gasztronómia Fórum és Díjátadón

Ez történt az idei METRO Fenntartható Gasztronómia Fórum és Díjátadón  

Ahol a fő téma a generációk megértése a jövőkompatibilis vendéglátásért volt.
Mutatjuk 2024 legjobb cukrászdáit

Mutatjuk 2024 legjobb cukrászdáit 

Ide menjünk sütizni, ha valami kivételesre vágyunk - az idei legédesebb kísértések.
Újdonságokkal jön a bulinegyed ikonikus bárja

Újdonságokkal jön a bulinegyed ikonikus bárja 

Mostantól a laza esték mellett új, minden nap elérhető brunch-kínálattal, juice-okkal és szezonális ételekkel találkozhatnak a vendégek.
Kategóriagyőztes a Figula Pincészet bora

Kategóriagyőztes a Figula Pincészet bora 

A Balatonfüreden megrendezett GROW du Monde borverseny díjátadó ünnepségén öt trófeát adtak át a kategóriagyőzteseknek.
Harcsa&Krumpli, Vízikutya, Pulled Ponty, Gofcsi, Balatoni nyelves - mi jöhet még?

Harcsa&Krumpli, Vízikutya, Pulled Ponty, Gofcsi, Balatoni nyelves - mi jöhet még? 

Itt a pályázati felhívás - idén is keresik az Év Strandételét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk:  Dizájn hotel a tó közepén

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: Dizájn hotel a tó közepén 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023.évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.