A szakmai találkozó hagyományosan - a magyar közösségi bormarketing aktualitásai mellett - a borágazatot érintő gazdasági jellegű témákat járja körbe. A rendezvény célja, hogy a résztvevők belülről szemléljék a borágazat helyzetét, problémáikra megoldásokat keressenek és találjanak. A hagyományokhoz híven, ebben az évben is egy-egy ismert és elismert külföldi szaktekintély „kívülről szemlélve" mutatja be hazánk borágazatát.
A konferencia első napján tartott plenáris ülés az ágazatot érintő változásokról, az elmúlt év eredményeiről szól. Fontos szerepet szánnak a közösségi bormarketing mellett, a termékleírások kapcsán kialakuló változások bemutatásának, a szakmaközi szervezet alakulásának is. A jövőt érintően kiemelkedő kérdés a 2014-2020 közötti EU-s támogatások tervezett rendszere a szőlő és borágazatban. A konferencián ezt járják körül.
Emellett részletes betekintést nyernek a nemzetközi bormarketing világába, ahol ezévben Portugália és Németország lesz a középpontban. A Magyar Sommelier Szövetség tolmácsolásában a nemzetközi és hazai gasztronómia trendek és lehetőségek is bemutatásra kerülnek.
Természetesen a programból nem maradnak ki a marketing legaktuálisabb trendjei sem. Szó lesz a fogyasztói magatartásról, az értékesítési csatornák változásairól és a kommunikáció legújabb lehetőségeiről. (MTI / Nyugathír)