Búcsú az ismert konyhai tárolóedényektől

A legendás ételhordókat gyártó amerikai vállalat bejelentette, hogy véglegesen kivonul a kelet-európai piacról, Európában a gyártást is megszüntetik. A döntés hátterében a csökkenő eladások, a szigorodó környezetvédelmi előírások és a fogyasztói szokások átalakulása áll, áll a Blikk hírében az Order of Home nyomán.

Tavaly szeptemberben már felröppent a hír, hogy csődbe ment a magyarok egyik kedvenc ételhordójának gyártója, a Tupperware. A műanyag konyhai tárolóedények készítésével és forgalmazásával foglalkozó amerikai világcég 1946-os alapítása után évekig uralta a műanyag dobozok piacát, ám az eladásai már évek óta csökkentek.

Az európai piac több évtizeden át jelentős bevételi forrást biztosított a Tupperware számára, ám a régióban lévő, szigorodó környezetvédelmi előírások, valamint a fogyasztói szokások gyors változása arra késztette a vállalatot, hogy átcsoportosítsa erőforrásait, írták ezzel kapcsolatos bejegyzésükben.


Fotó: Facebook/Tupperware

A legutóbbi jelentések szerint a cég 2023-ban az európai piacból mintegy 40 százalékkal csökkentette a forgalmazását. Ezért 2024 elejétől fokozatosan kivonul, hogy globális szinten új növekedési lehetőségekre összpontosítson.

A cég kelet-európai piacaiért felelős szlovák vezető január végén jelentette be, hogy a Tupperware nem forgalmazza többé termékeit a régióban - így Magyarországon sem – írta meg elsőként az Order of Home.

 


Tudta? Március 21-én a gasztrovilág a tiramisut ünnepli

Tudta? Március 21-én a gasztrovilág a tiramisut ünnepli 

Egy hazai profi séftől egy tökéletes receptet mi is közreadunk.
A kormány betiltja a műhúst?

A kormány betiltja a műhúst? 

Elkezdődött a vita.
Visszatér egy legendás üdítőital

Visszatér egy legendás üdítőital  

A magyar üdítőital-piac egy ikonikus szereplővel bővül: a Traubisoda ismét elérhetővé válik a hazai fogyasztók számára.
Indul a fagylaltszezon: íme, a 2025-ös trendek és árak

Indul a fagylaltszezon: íme, a 2025-ös trendek és árak 

Az idei év egyik slágere a „Dubai csoki” lehet, amely már 2024 végén is nagy sikert aratott.
Ez a spanyol város az európai gasztronómia fővárosa 2025-ben

Ez a spanyol város az európai gasztronómia fővárosa 2025-ben 

Legyőzte Portót, Párizst és Nápolyt, legalábbis a Time Out által megkérdezett gasztroszakértők és több ezer helyi szerint.
Kettő az egyben: hazai kézműves márkák bemutatkozása brunch közben

Kettő az egyben: hazai kézműves márkák bemutatkozása brunch közben 

Egyedülálló környezetben a hazai kézműves márkák.
Rangos elismerés egy gyulai prémium terméknek

Rangos elismerés egy gyulai prémium terméknek 

Aranyérmet kapott a Gyulai Kávélikőr.
50 millió dolláros kártérítést fizet a Starbucks egy vendégpanasz miatt

50 millió dolláros kártérítést fizet a Starbucks egy vendégpanasz miatt 

Annak a férfinak jár a kártérítés, akire még 2020-ban ömlött rá a forró kávé a lánc egyik amerikai tagjában.
Volt diákjait várja a vendéglátóipari iskola

Volt diákjait várja a vendéglátóipari iskola 

A program célja a kötődés megtartása, az iskola szakmai kapcsolatainak megerősítése és a mostani diákok pályaorientációjának támogatása.
Kiosztották a XXI. Synvino Borverseny díjait

Kiosztották a XXI. Synvino Borverseny díjait 

A borversenyre az ország 18 borvidékéről 226 fehér-, 121 vörösbort és 53 rozét neveztek be, amelyek több mint fele a 2024-es évjáratból került ki.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.