Csúcseredmények a 25 éves jubileumon

A ProWein szakvásár idén 25 sikeres vásári évre tekint vissza, és ezt a páratlan fejlődést újabb rangos seregszemlével koronázta meg. A ProWein 2019 ünnepélyes megnyitóját Julia Klöckner német szövetségi mezőgazdasági miniszter tisztelte meg, majd március 17-e és 19-e között a három vásárnap ismét alátámasztotta, hogy a ProWein az ágazat vezető nemzetközi szakvására.

„Amikor 25 évvel ezelőtt elindítottuk a ProWein szakvásárt, nem is álmodtunk ilyen fejlődésről. A partnereinkkel közösen, lépésről lépésre a világ legfontosabb és legnagyobb szakvásárává tudtuk fejleszteni a borok és szeszes italok piacán. Számos tervünk van még a jövőre nézve” – mondta el Hans Werner Reinhardt, a Messe Düsseldorf vásártársaság ügyvezetője. A jubileum évében rögtön két miniszterelnök, a portugál Luís Santos da Costa és a horvát Andrej Plenkovic is tiszteletét tette az ágazat vezető seregszemléjén, a ProWein-on.

Kimagasló látogatottság

Összesen mintegy 61.500, a kereskedelemben és a vendéglátásban dolgozó szakember kereste fel a düsseldorfi seregszemlét (2018-ban 60.500-an voltak). Ezzel a ProWein 2019 ismét bővülő látogatottságról tudott beszámolni. A döntéshozók aránya ismét rekordot döntött: a szakmai látogatók több mint 80 százaléka vesz részt a beszerzési döntésekben. A látogatók 142 országból (2018-ban 133 országból) érkeztek, és mindenekelőtt a német, olasz, francia és spanyol borok iránt érdeklődtek. Küldőország szempontjából  Németországot, a Benelux államokat, Francia- és Olaszországot követően Nagy-Britannia áll az ötödik helyen.

Kitűnően értékelik a ProWein 2019 szakvásárt

A látogatottságnak megfelelően elégedetten nyilatkoztak a kiállítók és a látogatók a ProWein 2019 szakvásárról, így például Santiago Diaz Herrenschmidt, a Business France bor- és szeszesital-kereskedelmi vezetője, akik  a kommunikációs partnerprogramban Franciaország borászatára helyezik a fő hangsúlyt: „Franciaország büszke arra, hogy a ProWein 25 éves jubileumán is részt vehet.

Ez minden évben kihagyhatatlan seregszemle a borok, szeszes italok, sörök és ciderek ágazatában. Nincs annál jobb, mint részt venni a ProWein szakvásáron! Santé – és találkozunk jövőre.“ Hasonlóan kedvezően összegezte a seregszemlét Monika Reule, a Német Borintézet, a ProWein szakmai védnökének ügyvezetője:

„A német kiállítók szemszögéből az idei ProWein összességében nagyon sikeres volt. A bel- és külföldi szakembereket mindenek előtt az izgalommal várt 2018-as évjárat érdekelte, amely - általános vélekedés szerint - teljesen megfelel a magas szintű elvárásoknak.. A fehérborok már ebben a viszonylag korai időpontban is kifejezetten élvezhetők, lenyűgözően izgalmas gyümölcsösséggel. A kiállítók körében ezen kívül idén is dicsérték a szakmai látogatók kimagasló színvonalát.“

Mindy Crawford, az egyesült államokbeli Wölffer Estate Vineyard nagykereskedelmi értékesítési igazgatója így vélekedett: „Amerikát nagyon fontos bortermő országnak látjuk. Ennek ellénére az Egyesült Államokban nincs olyan nagyszabású és jelentős szakmai seregszemle, mint a ProWein, még a legjobb esetben is csak disztribútorok bemutatkozásáról van szó. Éppen ezért nélkülözhetetlen számunkra a ProWein.“

Az egyik kezdetektől fogva visszatérő látogató Carsten Schmidt, a berlini „Weinladen Schmidt“ ügyvezetője. A borkereskedő a német fővárosban működő hat üzlettel és két étteremmel széles kínálattal rendelkezik. „A ProWein 1994-es bemutatkozása óta minden évben eljöttem a vásárra Düsseldorfba. A kifejezetten szakemberekre összpontosító koncepció és a nemzetközi kínálat miatt páratlan a ProWein. A szakvásár a munkatársaimnak és nekem is kihagyhatatlan, ezért mindig itt vagyunk végig a három vásárnapon.“ Ricardo Castiblanco new yorki borimportőrnek a ProWein a legfontosabb és leghatékonyabb szakvásár a világon: „Két nap alatt már hét jó üzletet tudtam kötni, és ezzel jelentősen bővíthettem a kínálatomat.“

Düsseldorf: A borok és szeszes italok globális fővárosa

A ProWein szakvásáron idén összesen több mint 6.900 kiállító mutatta be a borait és szeszesitalait. A kiállítók 64 országból érkeztek, a tíz vásárcsarnokban pedig országok és termővidékek szerint csoportosítva mutatkozhattak be. Nincs más ehhez mérhető nagyságrendű szakmai seregszemle.  A ProWein 2019 legnagyobb kiállító országa Olaszország volt (1.654 kiállítóval), a második Franciaország (1.576 kiállítóval), majd Németország (978), a tengerentúli országok (600), Ausztria (335), Spanyolország (661) és Portugália (387). Ezen kívül mintegy 400 kiállító szeszesitalokat vonultatott fel.

Feltörekvőben a kézműves italok

A ProWein 2019 szakvásáron nem csupán az új évjáratú borokra és a szeszesitalokra összpontosult az érdeklődés, hanem a kézműves italokra is. A „same but different“ különbemutató páratlan színteret nyújtott a kézműves szeszes italok, kézműves sörök és almaborok több mint 100 válogatott készítőjének. Ez nem csupán a divatos vendéglátóhelyek képviselőit, hanem a ProWein látogatók nagy többségét is vonzotta. A kiállítók és a látogatók nagyon elégedetten nyilatkoztak a 7.0-s csarnokban kínált innovatív koncepcióval: „Egyedülálló a ProWein „same but different“ különbemutatója, és a messze legfontosabb prémium színvonalú szakmai fórum a német, az európai és a tengerentúli felvevőpiacok megszólítására“ - hangsúlyozta Raphale Vollmer, aki Gerold Koen mellett a Siegfried Gin társügyvezetője. A „same but different“ egész koncepciója - a standdizájn, a beágyazódás a ProWein szakvásárba - páratlan. Tavaly már részt vettünk az első különbemutatón, és teljesen biztos, hogy 2020-ban megint itt leszünk.“

A ProWein felméri a trendeket

Az idén kiemelten bemutatott négy irányzat is nagy érdeklődést váltott ki a ProWein-on: a trendeket kutató szakemberek, Stuart Pigott és Paula Sidore szerint a „Magasan termett borok“, a „Dobozos borok“, a „Dűlőházasítások“ visszatérése, valamint a „Chenin blanc és gamay szőlőfajták” voltak a kiemelt témák. A látogatók élénken érdeklődtek az irányzatokat bemutató kóstolók iránt: az utolsó helyek is elkeltek. A ProWein további kínálata is nagy népszerűségnek örvendett: ilyen volt például az 50 hagyományos Champagne-házat és további 180 márkát bemutató Champagne Lounge, a bioborok mintegy 300 kiállítót felvonultató kínálati csoportja, a MUNDUS VINI győztes borait kínáló kóstolózóna, a kiállítói standokon látogatható rendezvények vagy a ProWein Forum és a Csomagolás és Dizájn különbemutató.

Magyar részvétel

Mind a közösségi standok, mind az egyéni kiállítók kiválóan szerepeltek az idei ProWein-on.

Az Agrármarketing Centrum szervezésében a szeszesital pavilonban mutatkoztak be a kiváló hazai pálinkák. A standon 4 pálinkafőzde volt jelen, a ProWein goes city keretében pedig a düsseldorfi főkonzulátuson pálinkabemutató estet is szerveztek.

A Magyar Turisztikai Ügynökség által szervezett boros közösségi standon összesen 39 magyar borászat jelent meg. Többségük a tokaji borrégióból érkezett, de az összes hazai borrégió képviseltette magát a világ legnagyobb szakmai borvásárán. Itt mutatták be a nemzetközi közönségnek az új magyar boros arculatot, a stand is az új koncepció szerint épült. A borbárban önálló kóstolásra is lehetőség volt, a masterclassokhoz pedig egy impozáns körpultot alakítottak ki. A kóstoltatások, workshopok mellett élő zenével és egyedi magyar falatokkal is szolgáltak a szervezők, egységes és komplex magyar élménycsomagot biztosítva a látogatóknak.

Idén először önálló standon jelent meg a Villányi borvidék, 6 helyi borászatot, valamint két közösségi márkájukat, a Villányi Franc-t és a Redy-t bemutatva.

Rekord méretű volt a magyar megjelenés, összesen 72 cég vonultatta fel termékeit. A közösségi megjelenéseken kívül egyéni standokkal is többen jelen voltak – köztük például visszatérő kiállító a Grand Tokaj, Dúzsi Tamás és Családja pincészete, a Wunderlich és a Happy Hungarian Wine által képviselt borászatok. Idén az egyéni kiállítók is a magyar stand körül kaptak helyet, így a 15. csarnokban egy nagy magyar sziget alakulhatott ki, mely igazán vonzónak bizonyult a szakmai közönség számára.

A ProWein Forum-on egymást követték a mesterkurzusok és a szervezett bemutatók. Közülük egy előadás a villányi, egy pedig a tokaji borokat népszerűsítette – mindkettő neves Master of Wine-ok közreműködésével.

ProWein kitekintés: „Egy újabb nagyszerű évre“

A soron következő ProWein szakvásárt 2020. március 15-17. között rendezik Düsseldorfban. Az ezt követő ProWein 2021. március 2-23. között kibővített csarnokbeosztással várja a szakembereket. A Düsseldorfi Vásárváros átfogó bővítésével a ProWein 2021-től veheti igénybe a modern Déli Vásárkaput a hozzá kapcsolódó új 1-es vásárcsarnokkal.

A ProWein testvérrendezvényei közül először a ProWine Asia következik 2019. május 7-10. között Hongkongban, majd a ProWine China várja a látogatókat november 12-14. között Sanghajban.

Forrás: Turizmus Online


Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.