Érkezik a Mere? Minden, ami eddig tudható az orosz diszkontláncról

Hogyan terjeszkedik Európában a hard diszkontlánc? Miben más a többi diszkonttól, mitől sikeres? Miért fontos számukra a magyar piac? - a Store Insider szakmai oldal összefoglalója a hírek szerint hamarosan érkező orosz élelmiszerláncról.

Mint írják, a cég a beszállítókkal szemben szigorú előírásokat alkalmaz honlapjuk lengyel oldala szerint. A termék árának, beleértve a boltba szállítás költségét is, 20-30 százalékkal alacsonyabbnak kell lennie, mint a versenytársak üzleteiben. 

Ez a csomagolási költségek csökkentésével érhető el – nincs szükségünk színes, szemet gyönyörködtető csomagolásra. A jól ismert és jó hírű márkákhoz képest ennek a különbségnek 50 százaléknak kell lennie

- írják a beszállítók felé intézett felhívásukban.Emellett a beszállítókat terheli az el nem adott áruk 100 százalékának visszavétele is.

Forrás: mere.ws
Forrás: mere.ws

Merre tart a Mere?

A terjeszkedő üzletlánc az orosz Torgservis vállalat tulajdona, amelyet

2009-ben alapított Krasznojarkszban Szergej és Andrej Schneider. A testvérpár kerüli nyilvánosságot, a cégük is igyekszik a boltnyitásokat csendben, sajtójelenlét nélkül bonyolítani.

Az olcsó hard diszkont bolthálózat orosz földön és a szomszédos területeken Svetofor (jelentése: közlekedési lámpa) néven fut, üzleteik jó része főleg szibériai városokban koncentrálódik, de

jelen vannak Fehéroroszországban, Azerbajdzsánban, Kazahsztánban, Üzbegisztánban és Kínában is. Sőt, az utóbbi években már Európa több országában is terjeszkednek. Eddig Lettországban, Litvániában, Szerbiában és Romániában sikerült komolyabb hálózatot létrehozniuk, de megvetették a lábukat Németországban, Csehországban, Spanyolországban, Görögországban és Belgiumban is.

Összesen a vállalat mintegy 3000 boltot üzemeltet. Terveik szerint Nyugat-Európát is meghódították volna,  ám az orosz-ukrán háború miatti szankciók és az ellátási problémák ezeket a terveket 2022-ben meghiúsították, a már megnyitott boltjaikat Nagy-Britanniában és Franciaországban bezárták.

Kik azok a Schneider-testvérek?

2021-ben a Schneider család először került be a Forbes 200 leggazdagabb orosz rangsorába , és a 182. helyet szerezte meg 650 millió dollárra becsült vagyonával. A vállalkozók  nem mindig hajlandók kommunikálni a sajtóval, inkább kerülik a válaszadást - állítja az orosz Forbes magazin. Schneiderek eredetileg Krasznojarszkból származnak, ahol elindították első vállalkozásukat . 

Szerények, soha nem volt jachtjuk vagy villájuk sem

- mondta róluk egy krasznojarszki üzletember, barát a magazinnak a családi vállalkozásról. 1994-ben létrehozták a Lenkom céget, amely sör és alacsony alkoholtartalmú italok forgalmazásával foglalkozott, valamint egy alkohol-, dohány- és snack üzletláncot. Egy másik projekt azonban igazi sikert hozott a Schneider testvéreknek - a Svetofor olcsó, mindennapi árukat árusító üzlete, avat be a diszkont indulásának kezdeti lépéseibe a Store Insider.

A magyarországi piacra lépés kapcsán pedig még hozzáteszik, a sajtót kerülő tulajdonosok és a nem túl gyakran frissülő honlapjaik miatt igen nehéz nyomon követni az esetükben, mely sajtóértesülések takarnak valós kezdeményezéseket.

A cég honlapján jelen pillanatban nincs jel arra vonatkozóan, hogy valóban terveznék a magyar piacra való belépést.

Mivel kommunikációs osztályt nem működtetnek, így csak találgathatunk, vajon valóban tervezik-e a magyarországi befektetést vagy a hír csupán egy piaci puhatolózásra utal, teszik hozzá.

 


Megvan az idei Borászok Borásza győztese!

Megvan az idei Borászok Borásza győztese! 

A díj történetében először a Borászok Barátja „civil” díjat két arra érdemes személyiségnek is odaítélték. 
Hatalmas buli, pizza különlegességek, kutyák és igazi családi program. Jön a harmadik Piaggio Pizzafesztivál!

Hatalmas buli, pizza különlegességek, kutyák és igazi családi program. Jön a harmadik Piaggio Pizzafesztivál! 

2024. május 3-5. között kerül megrendezésre Kovács Lázár (Lázár Chef) szervezésében a harmadik magyar Piaggio Pizza Fesztivál & Verseny a Kincsem Parkban, a tavaszi Food Truck Show keretében. 
Újabb fejlemények a Ruszwurm és Korona cukrászda ügyében

Újabb fejlemények a Ruszwurm és Korona cukrászda ügyében 

A cukrászdák további sorsát illetően annyit tudni, hogy a Budavári Önkormányzat - a hely tulajdonosaként - nem üzemelteti majd tovább.
Magyar élelmiszerek mutatkoztak be Szingapúrban

Magyar élelmiszerek mutatkoztak be Szingapúrban 

Magyar agrár-és élelmiszeripari termékek mutatkoztak be Ázsia legjelentősebb nemzetközi kiállításán.
Letarolta a fagy a cseh gyümölcsösöket

Letarolta a fagy a cseh gyümölcsösöket 

Az elmúlt száz év legnagyobb gyümölcskáráról számolnak be a cseh gyümölcstermesztők. A károkat az elmúlt napok fagyos időjárása okozta.
Egy napra Budapestre költözik Hollywood

Egy napra Budapestre költözik Hollywood 

Wolfgang Puck Budapestre hozza a nemzetközi filmipar legnagyobb gálájának hangulatát.
Új, buli előtti alapozóhely a pesti Duna-parton

Új, buli előtti alapozóhely a pesti Duna-parton 

Ahol leülsz a barátokkal találkozni egy közös program előtt, aztán onnan nem indulsz tovább.
Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban

Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban 

Stockholmban mutatkozott be több fiatal magyar borász április 22-én, egy belvárosi, a fiatal közönség körében is népszerű étteremben.
Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje

Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje 

Április 26-tól új séf vezeti az Arany Kaviár Étterem konyháján a munkát.
Édes élet a májusi Glamping pikniken

Édes élet a májusi Glamping pikniken 

A Nomád Hotel & Glamping 9. alkalommal rendezi szezonnyitó piknikjét május utolsó vasárnapján.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?