Mint írják, a cég a beszállítókkal szemben szigorú előírásokat alkalmaz honlapjuk lengyel oldala szerint. A termék árának, beleértve a boltba szállítás költségét is, 20-30 százalékkal alacsonyabbnak kell lennie, mint a versenytársak üzleteiben.
Ez a csomagolási költségek csökkentésével érhető el – nincs szükségünk színes, szemet gyönyörködtető csomagolásra. A jól ismert és jó hírű márkákhoz képest ennek a különbségnek 50 százaléknak kell lennie
- írják a beszállítók felé intézett felhívásukban.Emellett a beszállítókat terheli az el nem adott áruk 100 százalékának visszavétele is.
Merre tart a Mere?
A terjeszkedő üzletlánc az orosz Torgservis vállalat tulajdona, amelyet
2009-ben alapított Krasznojarkszban Szergej és Andrej Schneider. A testvérpár kerüli nyilvánosságot, a cégük is igyekszik a boltnyitásokat csendben, sajtójelenlét nélkül bonyolítani.
Az olcsó hard diszkont bolthálózat orosz földön és a szomszédos területeken Svetofor (jelentése: közlekedési lámpa) néven fut, üzleteik jó része főleg szibériai városokban koncentrálódik, de
jelen vannak Fehéroroszországban, Azerbajdzsánban, Kazahsztánban, Üzbegisztánban és Kínában is. Sőt, az utóbbi években már Európa több országában is terjeszkednek. Eddig Lettországban, Litvániában, Szerbiában és Romániában sikerült komolyabb hálózatot létrehozniuk, de megvetették a lábukat Németországban, Csehországban, Spanyolországban, Görögországban és Belgiumban is.
Összesen a vállalat mintegy 3000 boltot üzemeltet. Terveik szerint Nyugat-Európát is meghódították volna, ám az orosz-ukrán háború miatti szankciók és az ellátási problémák ezeket a terveket 2022-ben meghiúsították, a már megnyitott boltjaikat Nagy-Britanniában és Franciaországban bezárták.
Kik azok a Schneider-testvérek?
2021-ben a Schneider család először került be a Forbes 200 leggazdagabb orosz rangsorába , és a 182. helyet szerezte meg 650 millió dollárra becsült vagyonával. A vállalkozók nem mindig hajlandók kommunikálni a sajtóval, inkább kerülik a válaszadást - állítja az orosz Forbes magazin. Schneiderek eredetileg Krasznojarszkból származnak, ahol elindították első vállalkozásukat .
Szerények, soha nem volt jachtjuk vagy villájuk sem
- mondta róluk egy krasznojarszki üzletember, barát a magazinnak a családi vállalkozásról. 1994-ben létrehozták a Lenkom céget, amely sör és alacsony alkoholtartalmú italok forgalmazásával foglalkozott, valamint egy alkohol-, dohány- és snack üzletláncot. Egy másik projekt azonban igazi sikert hozott a Schneider testvéreknek - a Svetofor olcsó, mindennapi árukat árusító üzlete, avat be a diszkont indulásának kezdeti lépéseibe a Store Insider.
A magyarországi piacra lépés kapcsán pedig még hozzáteszik, a sajtót kerülő tulajdonosok és a nem túl gyakran frissülő honlapjaik miatt igen nehéz nyomon követni az esetükben, mely sajtóértesülések takarnak valós kezdeményezéseket.
A cég honlapján jelen pillanatban nincs jel arra vonatkozóan, hogy valóban terveznék a magyar piacra való belépést.
Mivel kommunikációs osztályt nem működtetnek, így csak találgathatunk, vajon valóban tervezik-e a magyarországi befektetést vagy a hír csupán egy piaci puhatolózásra utal, teszik hozzá.