Érkezik a Mere? Minden, ami eddig tudható az orosz diszkontláncról

Hogyan terjeszkedik Európában a hard diszkontlánc? Miben más a többi diszkonttól, mitől sikeres? Miért fontos számukra a magyar piac? - a Store Insider szakmai oldal összefoglalója a hírek szerint hamarosan érkező orosz élelmiszerláncról.

Mint írják, a cég a beszállítókkal szemben szigorú előírásokat alkalmaz honlapjuk lengyel oldala szerint. A termék árának, beleértve a boltba szállítás költségét is, 20-30 százalékkal alacsonyabbnak kell lennie, mint a versenytársak üzleteiben. 

Ez a csomagolási költségek csökkentésével érhető el – nincs szükségünk színes, szemet gyönyörködtető csomagolásra. A jól ismert és jó hírű márkákhoz képest ennek a különbségnek 50 százaléknak kell lennie

- írják a beszállítók felé intézett felhívásukban.Emellett a beszállítókat terheli az el nem adott áruk 100 százalékának visszavétele is.

Forrás: mere.ws
Forrás: mere.ws

Merre tart a Mere?

A terjeszkedő üzletlánc az orosz Torgservis vállalat tulajdona, amelyet

2009-ben alapított Krasznojarkszban Szergej és Andrej Schneider. A testvérpár kerüli nyilvánosságot, a cégük is igyekszik a boltnyitásokat csendben, sajtójelenlét nélkül bonyolítani.

Az olcsó hard diszkont bolthálózat orosz földön és a szomszédos területeken Svetofor (jelentése: közlekedési lámpa) néven fut, üzleteik jó része főleg szibériai városokban koncentrálódik, de

jelen vannak Fehéroroszországban, Azerbajdzsánban, Kazahsztánban, Üzbegisztánban és Kínában is. Sőt, az utóbbi években már Európa több országában is terjeszkednek. Eddig Lettországban, Litvániában, Szerbiában és Romániában sikerült komolyabb hálózatot létrehozniuk, de megvetették a lábukat Németországban, Csehországban, Spanyolországban, Görögországban és Belgiumban is.

Összesen a vállalat mintegy 3000 boltot üzemeltet. Terveik szerint Nyugat-Európát is meghódították volna,  ám az orosz-ukrán háború miatti szankciók és az ellátási problémák ezeket a terveket 2022-ben meghiúsították, a már megnyitott boltjaikat Nagy-Britanniában és Franciaországban bezárták.

Kik azok a Schneider-testvérek?

2021-ben a Schneider család először került be a Forbes 200 leggazdagabb orosz rangsorába , és a 182. helyet szerezte meg 650 millió dollárra becsült vagyonával. A vállalkozók  nem mindig hajlandók kommunikálni a sajtóval, inkább kerülik a válaszadást - állítja az orosz Forbes magazin. Schneiderek eredetileg Krasznojarszkból származnak, ahol elindították első vállalkozásukat . 

Szerények, soha nem volt jachtjuk vagy villájuk sem

- mondta róluk egy krasznojarszki üzletember, barát a magazinnak a családi vállalkozásról. 1994-ben létrehozták a Lenkom céget, amely sör és alacsony alkoholtartalmú italok forgalmazásával foglalkozott, valamint egy alkohol-, dohány- és snack üzletláncot. Egy másik projekt azonban igazi sikert hozott a Schneider testvéreknek - a Svetofor olcsó, mindennapi árukat árusító üzlete, avat be a diszkont indulásának kezdeti lépéseibe a Store Insider.

A magyarországi piacra lépés kapcsán pedig még hozzáteszik, a sajtót kerülő tulajdonosok és a nem túl gyakran frissülő honlapjaik miatt igen nehéz nyomon követni az esetükben, mely sajtóértesülések takarnak valós kezdeményezéseket.

A cég honlapján jelen pillanatban nincs jel arra vonatkozóan, hogy valóban terveznék a magyar piacra való belépést.

Mivel kommunikációs osztályt nem működtetnek, így csak találgathatunk, vajon valóban tervezik-e a magyarországi befektetést vagy a hír csupán egy piaci puhatolózásra utal, teszik hozzá.

 


Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját  

Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.
Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten 

Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.
A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.
Borünnep Szegeden

Borünnep Szegeden 

A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.
Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból 

Műanyag fóliadarab lehet benne.
Egerből érkezett a Borászok Borásza verseny idei győztese

Egerből érkezett a Borászok Borásza verseny idei győztese 

Idén 19. alkalommal adták át a Borászok Borásza díjat.
Rekordszámú nevezés az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyen

Rekordszámú nevezés az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyen 

Harmadik alkalommal hirdették meg a versenyt, amelyre 143 nevezés érkezett az ország minden részéből és a Felvidékről.
Görög fánk dubai csokival, kecskesajtos vegetable szendvics, smash burger sültkrumplival

Görög fánk dubai csokival, kecskesajtos vegetable szendvics, smash burger sültkrumplival 

Mutatjuk az idei első Food Truck Show legizgalmasabb ételeit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.