Ezt rendeli a magyar

A Falatozz.hu ismét keresi az ország kedvenc házhoz szállító éttermeit. Az ételrendelő portál ezúttal is a közönségre bízza a döntést: a megrendelők voksai döntenek arról, hogy kié legyen az elismerés és a nyeremény.

A Falatozz.hu országos online ételrendelő portál 2014-ben találta ki, hogy létrehozza Az év házhoz szállító étterme versenyt, mivel korábban nem mérettek meg a kiszállító vendéglátóegységek. Pedig a közösségi médiában és a hírportálokon, blogokon egyre több szó esik a minőségi ételekről, a street foodról és az éttermek véleményezéséről. A take away kultúra töretlen sikere azt is jelenti, hogy a megrendelő joggal várja el, hogy ugyanolyan színvonalat, ízeket és kiszolgálást kapjon, mintha beült volna az adott étterembe. A tavalyi hiánypótló esemény után, és a nagy sikerre való tekintettel idén is kihirdetik, hogy melyik házhoz szállító étterem nyújtja a legjobb szolgáltatást.

Azok a makacs számok

A statisztikák is azt mutatják, hogy egyre többen és többet merünk online rendelni: az előzetes várakozásokat messze túlszárnyaló, 273 milliárd forintos nettó forgalom realizálódott a magyarországi e-kereskedelmi szektorban 2014-ben. Tavaly az európai átlagnál is jóval magasabb növekedést produkált a magyar e-kereskedelmi szektor. Ebből az online ételrendelés körülbelül 2,5-3%-ot tett ki. Mindeközben nő az online kártyás fizetési arány is, ami nem meglepő például annak fényében, hogy az OTP SZÉP kártyások száma tavaly meghaladta a 800 ezret. A Falatozz.hu online ételrendelő portál adatbázisából egyértelműen látszik, 2015. első félévében a felhasználók 18,6 százaléka rendezte az ebédjét vagy vacsoráját SZÉP kártyával, illetve a rendelések összesen 16,7 százalékát fizették SZÉP kártyával. Továbbá átlagosan 2410 forintot költöttek SZÉP kártyával egy rendelés során.

A Falatozz.hu felmérése szerint nem csupán a SZÉP kártyás fizetés aránya nő, hanem a vasárnapi rendelésszám is. A boltzár ugyanis nem terjed ki a kereskedelmet kiszolgáló szolgáltató tevékenységre, és az internetes ételrendelő portálok is ezen besorolás alá esnek. Ezek a weboldalak kényelmes kiskaput jelentenek, hiszen rajtuk keresztül rengeteg étterem házhoz szállítja készen és melegen a kívánt ételt. A portál két időszakot hasonlított össze: a törvény életbe lépése előtti – azaz a január 1. és március 14. közé eső – 10 vasárnapot, valamint az azt követő – azaz a március 15. és május 17. közötti –, szintén 10 vasárnapot. A törvény módosítása óta a hét utolsó napján az online rendelésszám 30%-kal nőtt, a forgalom pedig 37%-kal emelkedett.

A versenyről

A versenyre ingyenesen nevezhet minden Magyarországon működő, étel házhozszállítással foglalkozó vendéglátó. Két kategóriában indulhatnak 2015. október 19-től a kiazevetterme.hu weboldalon, illetve a Falatozz.hu Facebook oldalán (facebook.com/Etelrendeles). A felhasználók ugyanezeken a felületeken szavazhatnak, akár több vendéglátóra is, de csak egyszer. A szavazás egy hónapig tart, 2015. november 1-től 30-ig. A legtöbb szavazatot gyűjtő pályázó lesz az adott kategória díjazottja. Nem csak az elismerés jár a legjobbaknak, a díjazottak jutalomban is részesülnek, kategóriánként értékes és praktikus ajándékokat ajánlottak fel a verseny szervezői.

A Falatozz.hu legjobb étterme 2015. cím nyertese egy 100.000 Ft értékű marketing csomagot kap a Falatozz.hu felajánlásával. A Legjobb házhoz szállító étterem 2015. nyertesének díja pedig egy 200.000 Ft-os beszerzési csomag, amely tartalmaz 50.000 Ft értékben Gastro Prémium élelmiszer alapanyagokat, 100.000 Ft-ért Thermotechnika konyhai berendezést és 50.000 Ft-nyi Gastron csomagolóanyag kedvezményt. A két fődíjon kívül a verseny végén minden településen és minden ételkategóriában nyertest hirdetnek, akik jogosultak egy éven keresztül a titulus használatára.

Ezt rendeli a magyar

2014-ben a rendelések átlagos kosárértéke 2033 Ft volt, tehát a felhasználók általában vagy párban rendelnek, vagy a főétel mellé például desszertet és üdítőt is kérnek. Tavaly rendelések 31%-a volt pizza, azaz a magyarok harmada automatikusan pizzára gondol, ha ételt szeretne rendelni. A Falatozz.hu adatbázisából azt is kikutatták, hogy melyek a legkedveltebb pizza ízesítések: nyert nem meglepő módon a „kívánság”, majd a sort az ananászos-sonkás Hawaii, a magyaros, a sonkás, a bolognai, illetve a mexikói és songoku (azaz sonka-gomba-kukorica) feltétes változat folytatja. Az eddigi 2015-ös adatok alapján jól látszik, hogy ez a sorrend idén sincsen másképp, tehát nem vagyunk kísérletező nép.

A legnépszerűbb ételkategória természetesen a pizza volt, az ezüstérmes a frissensült lett, a bronzérmes pedig a gyros. Csak ezután következik a sorban a desszert, az akciós kínálat és a hamburger. A legtöbbet rendelt desszert a palacsinta lett, ezt követi a somlói galuska, a gesztenyepüré, a mákos guba és a baklava. Hiába a legkülönfélébb desszert-trendek és divatos édességek, 2015-ben is éppen ugyanolyan gyakorisággal teszünk palacsintát a virtuális kosárba, mint azelőtt, úgyhogy hűségesek vagyunk a hagyományainkhoz. Összesítve – vagyis ételkategóriától függetlenül – a legkedveltebb ételnek a gyros tál számított, második helyen a palacsinta végzett, a dobogóra pedig még a hasábburgonya fért fel. Az összevont listán ezt követően szerepelt csak a kívánság pizza és kóla.

Forrás: falatozz.hu

Forrás: Vendég&Hotel Online


Szent Vince napján kiderülhet, idén milyen szőlőtermés várható

Szent Vince napján kiderülhet, idén milyen szőlőtermés várható 

A hagyománytisztelő boros gazdák Szent Vincét a bor védőszentjének, neve napját, január 22-t pedig hagyományos termésjósló ünnepnapnak tartják.
Jön a mentes séfverseny

Jön a mentes séfverseny 

2025-ben hetedik alkalommal kerül megrendezésre a Magyarországon, de talán a világszerte is egyedülálló Az Év Mentes Séfje verseny a Csak a Mentes szervezésében. 
TOP 5 budapesti gasztrohely – az év nyitányaként

TOP 5 budapesti gasztrohely – az év nyitányaként 

Az új év első hónapjában érdemes megállni egy pillanatra és időt hagyni a tervezésre, élvezni az ízeket, a pillanatokat.
Új kézben a Pastrami Étterem

Új kézben a Pastrami Étterem 

A tájékoztatás szerint az akvizíció elsődleges célja a 2009 óta létező brand megőrzése, a vendéglátóipari egység modernizálása, fejlesztése, hosszútávú működtetése.
Kilőtt a kávé ára 2024-ben

Kilőtt a kávé ára 2024-ben 

2024. december elején rekord szintre emelkedett a kávé ára a nemzetközi piacon. És az előrejelzések szerint 2025-ben tovább folytatódik a drágulás – a klímaváltozásnak köszönhetően.
Borfesztivál Újlakon

Borfesztivál Újlakon 

Csupán egy karnyújtásnyira Magyarországtól!
NAV-hír: kedvezőbb a borravaló adózása januártól

NAV-hír: kedvezőbb a borravaló adózása januártól 

Januártól már nemcsak a vendégtől kapott borravaló adómentes, hanem az is, amelyet a vendéglátó egység üzemeltetője ad.
Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat

Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat 

A Magyar Borszakírók Körének toplistája minden évben 12 fehér- és 12 vörösbort tartalmaz, az MBK tagjai ezeknek a tételeknek a vakkóstolója során ítélik oda a Magyar Bor Nagydíjat fehérben és vörösben.
Újabb hely zárt be Budapesten

Újabb hely zárt be Budapesten 

Végleg bezár a kultikus étterem.
Meghalt a magyar gasztronómia ismert alakja, a legendás étkezde lelke

Meghalt a magyar gasztronómia ismert alakja, a legendás étkezde lelke 

A Klauzál tér szívében található Kádár Étkezde nemcsak egy étterem volt, hanem egy intézmény, amelynek lelke Orbán Sándor volt. 

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.