A YouGov közvélemény-kutató cég több mint 2300, 16 évesnél idősebb felnőttet kérdezett, hogyan ítélik meg az alkoholfogyasztást, illetve ennek szabályozását. A válaszadók 60 százaléka vélekedett úgy, hogy az alkoholok csomagolásán fel kellene tüntetni a kártékony hatásaira vonatkozó figyelmeztetést, ahogyan a cigarettás dobozokon ez ma már teljesen megszokott. – olvasható az ELTE-TáTK hírlevelében.A megkérdezettek 95 százaléka gondolja azt, hogy egy-egy pohár alkohol rendszeres elfogyasztása nem okozhat nagyobb gondot – bár a felmérésben résztvevők mintegy fele (44%) hajlandó elismerni, hogy az italozás nem tesz jót az egészségnek.A válaszadók 33 százaléka nyilatkozott úgy, hogy mérsékelte alkoholfogyasztását az elmúlt egy évben, további 10 százalékuk pedig teljesen lemondott az ivásról. Ugyanakkor a megkérdezettek 43 százaléka most is ugyanannyit iszik, mint korábban.Ma már egyre nagyobb számban vannak azok, akik otthonukban fogyasztják el a szupermarketekben vásárolt szeszes italokat. A bolti eladások száma 3 százalékkal nőtt, míg a vendéglátóhelyek részesedése ugyanennyivel csökkent. A szeszfogyasztók 47 százaléka állítja, hogy az alkoholra fordított költségvetésének többségét üzletekben költi el – míg azok, akik leginkább szórakozás közben költenek rá, jelentős kisebbségben vannak (27%).
Figyelmezető feliaratot az italokra is?
A britek szerint nemcsak a dohányárukra kellene figyelmeztető címkéket elhelyezni, hanem az alkoholos italokra is – derül ki egy frissen közzétett brit kutatásból - adta hírül a Szabad Föld.

A lengyel sörgyártás új trendjei
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.

Új Michelin-csillagos menü az égben
Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen
Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.

Borünnep Szegeden
A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból
Műanyag fóliadarab lehet benne.

Egerből érkezett a Borászok Borásza verseny idei győztese
Idén 19. alkalommal adták át a Borászok Borásza díjat.

Rekordszámú nevezés az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyen
Harmadik alkalommal hirdették meg a versenyt, amelyre 143 nevezés érkezett az ország minden részéből és a Felvidékről.

Görög fánk dubai csokival, kecskesajtos vegetable szendvics, smash burger sültkrumplival
Mutatjuk az idei első Food Truck Show legizgalmasabb ételeit.

Régi ízek, új trendek: jön a kürtöskalács fesztivál
A tradíció és az innováció összefonódása kürtőskalács ünnepén.

Tíz éve Tatán – Pesti István, Magyarország egyik legjobb séfje
Az ország egyik legnevesebb séfje szerepel kiadónk, a Klasszis Média idén is megrendezésre kerülő, szállodákat és éttermeket megcélzó designversenyének zsűrijében.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.