Figyelmezető feliaratot az italokra is?

A britek szerint nemcsak a dohányárukra kellene figyelmeztető címkéket elhelyezni, hanem az alkoholos italokra is – derül ki egy frissen közzétett brit kutatásból - adta hírül a Szabad Föld.

A YouGov közvélemény-kutató cég több mint 2300, 16 évesnél idősebb felnőttet kérdezett, hogyan ítélik meg az alkoholfogyasztást, illetve ennek szabályozását. A válaszadók 60 százaléka vélekedett úgy, hogy az alkoholok csomagolásán fel kellene tüntetni a kártékony hatásaira vonatkozó figyelmeztetést, ahogyan a cigarettás dobozokon ez ma már teljesen megszokott. – olvasható az ELTE-TáTK hírlevelében.A megkérdezettek 95 százaléka gondolja azt, hogy egy-egy pohár alkohol rendszeres elfogyasztása nem okozhat nagyobb gondot – bár a felmérésben résztvevők mintegy fele (44%) hajlandó elismerni, hogy az italozás nem tesz jót az egészségnek.A válaszadók 33 százaléka nyilatkozott úgy, hogy mérsékelte alkoholfogyasztását az elmúlt egy évben, további 10 százalékuk pedig teljesen lemondott az ivásról. Ugyanakkor a megkérdezettek 43 százaléka most is ugyanannyit iszik, mint korábban.Ma már egyre nagyobb számban vannak azok, akik otthonukban fogyasztják el a szupermarketekben vásárolt szeszes italokat. A bolti eladások száma 3 százalékkal nőtt, míg a vendéglátóhelyek részesedése ugyanennyivel csökkent. A szeszfogyasztók 47 százaléka állítja, hogy az alkoholra fordított költségvetésének többségét üzletekben költi el – míg azok, akik leginkább szórakozás közben költenek rá, jelentős kisebbségben vannak (27%).

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.
Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar 

A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.
Új trendek a gin piacon

Új trendek a gin piacon 

A főváros egyik legnépszerűbb ginfesztiválja idén új trendek felé nyit.
Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás

Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás 

Tippek a séftől.
Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon

Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon 

Vége a böjtnek, jöhet a nagy eszem-iszom.
Furmintok csatája Franciaországban

Furmintok csatája Franciaországban 

A Patricius Borház Profundum Furmintja lett Bordeaux-ban a befutó.
Bajban a hazai sörfőzdék

Bajban a hazai sörfőzdék 

A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete szerint versenytorzító hatásúak szerződéses gyakorlatok.
Fesztiválozik a MOHU új automatája

Fesztiválozik a MOHU új automatája 

A MOHU bemutatta a vállalat új fesztiválautomatáját a budapesti Telekom Vivicittá futóversenyen.
Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja

Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja 

Mindössze 60 év adatott meg Tiffán Zsoltnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.