Fogd munkára a mesterséges intelligenciát!

A mesterséges intelligencia futurisztikus vízióból átlépett a valóságba, és egyre inkább mindennapjaink részévé válik. Jelenléte a munka világát is átformálja – akadnak, akik tartanak tőle, de vannak, akik a munkaerőhiány enyhítését remélik a folyamatoktól. A vendéglátás számára mindenesetre remek fejlesztési lehetőségeket rejt az AI használata.

Az AI-alapú programok verhetetlenek a folyamatok automatizálásában és a hibák kiszűrésében, ami önmagában is időt szabadít fel a vendéglősök számára, így több energiát fektethetnek a vendégekkel való foglalkozásba és a kreatív folyamatokra, mint az étlaptervezés vagy a fogások megalkotása. Lássuk, milyen kollégákkal dolgozhat együtt egy modern vendéglátós – akár már holnaptól!

Forrás: Depositphotos
Forrás: Depositphotos

Digitális asszisztencia

Egy AI-alapú digitális asszisztens zokszó nélkül vállalja át a leghálátlanabb adiminisztratív feladatokat is a munkatársaktól. Költségszámításokat végez, bevételt prognosztizál, műszakbeosztásokat készít.

Delicious Data platform például nagy mennyiségű adatra támaszkodva fogyasztási előrejelzéseket készít, amelyek az értékesítés megtervezését segítik.  Az AI arra is képes, hogy a rendelkezésre álló alapanyagok alapján új recepteket javasoljon – ezeket továbbgondolva ízletes és kreatív fogásokat kínálhat az étterem. Léteznek AI-alapú programok a munkaerő-tervezés folyamatainak támogatására (több hazai fejlesztés is elérhető erre a feladatra), így kiküszöbölhető a létszámhiány: ezek a szoftverek váltásokat és műszakbeosztásokat készítenek üzleti és személyi adatokra támaszkodva. Személyzet nélkül persze nehéz a műszakbeosztás készítése, ezért az AI a toborzásban is segít: a ChatGPT például képes vonzó álláshirdetéseket készíteni.

A METRO népszerű vendéglátóipari szoftvercsomagja, a DISH by METRO szintén nagyban épít a mesterséges intelligenciára: több százezer adathalmazt elemezve képes a keresőrobotok számára vonzó honlapokat készíteni és azok tartalmi részeit tökéletesre optimalizálni, ezzel nagyban segítve az asztalfoglalások és ételrendelések számának növelését.

Digitális ügyfélkapcsolat

Bár a vendégekkel való személyes kommunikáció fontos része, sőt sajátossága a vendéglátós munkának, azért ezen a területen is létezik automatizálható munka. Bosszúságot szül például az ügyfélben, ha a telefonos vagy internetes megkeresésére nincs azonnali reakció – egy chatbot vagy voice bot alkalmazásával azonban gördülékeny lesz az ezeken a csatornákon leadott rendelések és foglalások felvétele, és még az újdonságokat is ki tudja ajánlani (a magyar piacon is számos megoldás elérhető erre). Ki hinné, de a mesterséges intelligencia alapú beszédtechnológiák már a telefonos ügyfélkapcsolatban is sikeresen helytállnak! Egy intelligens voice bot például képes fogadni az ügyfelek telefonon vagy WhatsApp-on érkező rendeléseit, foglalásait vagy egyéb kéréseit, és elküldeni egyenesen a pénztárgép rendszerébe. Az egyébként is elfoglalt személyzetnek így nem kell telefonügyeletet tartania.

Digitális marketing

Minden vendéglátóhelynek szüksége van megkapó grafikákra és illusztrációkra akár dekorációs célokra, akár az online kommunikációban. Az AI-alapú képgenerátorok – mint a Midjourney – másodpercek alatt tudnak képet előállítani megadott téma és részleteket mentén; igaz, a program elsőre nem feltétlenül találja el a „megrendelő” ízlését, de érdemes kísérletezgetni vele. A ChatGPT pedig képes közösségi média kampányok tervezésére, így megfelelő információcsomag birtokában a posztok szöveges és vizuális tartalmára, valamint időzítésére egyaránt hasznos tippeket ad.

A mesterséges intelligenciával való érdemi együttműködés alapja azonban mindenekelőtt a megfelelő digitális háttér megteremtése. Ebben segít a DISH by METRO éttermi szoftvercsomag, mely egyes folyamatok – mint a rendelés vagy az asztalfoglalás – automatizálására is könnyen alkalmazható megoldást kínál.

Forrás: MPulse.de


Jön a SVÉT villásreggeli

Jön a SVÉT villásreggeli 

Stílusos Vidéki Villásreggeli Fesztivál és majális- egy igazán ragyogó program a gasztronómia és az utazás szerelmeseinek.
Megújult étlappal vár az etyeki birtok

Megújult étlappal vár az etyeki birtok 

Defend Márk séf és csapata tálalásában mutatják be a friss ötletekre és szezonális alapanyagokra épülő megújult étlapot.
Zenés-táncos estek a Gundelben

Zenés-táncos estek a Gundelben 

Hagyományélesztés modern köntösben: áprilistól zenés-táncos estek a Gundelben.
A spanyolok törvényt alkottak az élelmiszer-pazarlás megfékezése érdekében

A spanyolok törvényt alkottak az élelmiszer-pazarlás megfékezése érdekében 

A dél-európai országban évente szemétbe kerülő élelem mennyisége jelenleg úgy 1,2 millió tonna.
Újabb hírek a szlovákiai száj- és körömfájásjárványról

Újabb hírek a szlovákiai száj- és körömfájásjárványról 

A magyar határhoz közeli Dunaszerdahelyi járásban március 21-től rendkívüli állapotot hirdettek ki. Tömegsírok kialakítását fontolgatják.
Tavaszi tekercsből nyári – gasztrokaland az Eötvös Gimnáziumban

Tavaszi tekercsből nyári – gasztrokaland az Eötvös Gimnáziumban 

Tavaszi tekercskészítő versenyre hívták a főváros egyik legelitebb gimnáziumának, az Eötvös József Gimnázium diákjait március 22-én, szombaton.
Bezár Bécs ikonikus magyar étterme

Bezár Bécs ikonikus magyar étterme  

Ősszel végleg bezárja kapuit a bécsi magyar közösség egyik ikonikus találkozóhelye, az „Ilona Stüberl“ étterem.
Új Executive Chef a Kempinskiben

Új Executive Chef a Kempinskiben 

Bárdos Péter az ötcsillagos szálloda új Executive Chéfje, aki Lévay Ádámot váltja ebben a pozícióban.
Szlovákiában száj- és körömfájásjárvány – leölik a teljes érintett állományt

Szlovákiában száj- és körömfájásjárvány – leölik a teljes érintett állományt 

A járványos eseteket a magyar határhoz közeli déli területeken találták.
A kormány betiltaná a műhúst?

A kormány betiltaná a műhúst? 

Elkezdődött a vita.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.