Fogyasztói trendek, melyek mellett a gasztrovilág sem mehet el

Kutatás készített a PwC tanácsadócég modern fogyasztói trendekről. A napokban megjelent tanulmány két dimenzió mentén vizsgálja a fogyasztói szokásokat: a globális változásokat figyelembe véve, amelyek hosszú vagy rövidtávon gondolkodásbeli és fogyasztói igényváltozást hoznak létre; illetve az ezek által katalizált innovációk mentén, amelyek beépülnek a fogyasztók mindennapjaiba, a táplálkozástól egészen a városi életig.

A PwC közleménye szerint ilyesmiket kell ezalatt érteni: terrorveszély esetén kattintás a Facebook safety check alkalmazásra, segélykérő applikáció letöltése utazás előtt, két könyv elolvasása az ingázással töltött idő alatt, takarítás kiszervezése egy-két gombnyomással, alvásritmus-figyelés otthon, húsmentes hétfő.

Ezek a fogyasztói mindennapokba beépülő szokások meghatározzák korunk termékfejlesztéseit, innovációit és újfajta piaci lehetőségeit. De vajon a fogyasztók vagy a szolgáltató cégek által generált igények ezek? – teszi fel a kérdést a tanácsadócég.

Az Új generációk, új fogyasztók, új válaszok című kiadványban a PwC hét olyan üzletileg releváns fogyasztói trendet azonosított, amely meghatározza korunk termékfejlesztéseit, innovációit és újfajta piaci lehetőségeit. „A kutatás során azt láttuk, hogy a mai globális trendek okozata közel azonos: a világ egyre összekapcsoltabbá válik - mind a való életben, mind a virtuális térben - és ez három dologra hat ki: a tudásra, az időre és a biztonságra. A hálózatok bővülésével egyre több tudásunk lesz, ugyanakkor egyre kevesebb időnk is arra, hogy a tudást megszerezzük” - nyilatkozta Osztovits Ádám, a PwC Magyarország tanácsadási üzletágának vezető cégtársa.

A hét trend a következő:

  • Újfajta döntéshozatal: az azonnaliság („itt és most”), a személyre szabott ajánlatok, mások véleménye és a termékekről/szolgáltatásokról könnyen áttekinthető háttérinformációk váltak a fogyasztói döntéseket meghatározó tényezőkké.
  • Orvos a családban: míg az orvos-beteg kapcsolatokat korábban az jellemezte, hogy minden tudás és információ az orvos kezében volt, addig ma már a beteg is sokat tud magáról, illetve okoskütyükkel figyeli meg saját magát. A fizikai egészség mellett a stresszlevezetést ígérő termékek, szolgáltatások piaca is nő.
  • Mit eszünk ma?: A fogyasztók tudatosabban étkeznek, már nemcsak az határozza meg, döntéseiket, hogy amit megvesznek, finom-e, hanem az is, hogy tartalma, összetétele minőségi, elkészítése pedig időhatékony-e, illetve egyre több egészségügyi megfontoláson (glutén, laktóz) vagy értékrenden alapuló étrend alakul ki (például a vegán).
  • Biztonságban érzed magad?: A 21. század online terében jelentkező adatkitettség és a világot érő terrortámadások következtében a fogyasztók biztonsághoz kötődő elvárásai extrém magasak, kevés tolerancia mellett.
  • Élet a városban: minden perc, ami potenciális szabadidő (vagy azzá alakítható) értékessé és megvehetővé vált; legyen szó mindennapi rutintevékenységek kiszervezéséről, vagy akár az ingázással töltött idő okosabb kihasználásáról.
  • Futurisztikus valóság: a technológia fejlődésével olyan megoldások kerülnek előtérbe, mely az automatizációt segítik, pénzt és időt takarítanak meg, a fogyasztók életét könnyítik meg, vagy éppen problémákat oldanak meg a fogyasztók helyett.

Vissza a gyökerekhez: okostelefon-, internetfüggőség, reklámzaj – ez az ellentrend arról szól, hogy a fogyasztók szeretnének visszatérni az egyszerű, letisztult megoldásokhoz, technológia-mentes mindennapokhoz.

Forrás: Kreatív Online


Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben 

Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.
Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség 

Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.
Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től 

A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.
Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk 

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.
Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja 

Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.
Legjobbak közt a magyar speciality kávé

Legjobbak közt a magyar speciality kávé  

A döntőbe a világ több százezer kávéja közül, kategóriánkként a legjobb tízet választják ki.
Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben

Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben  

A Zadole parkban zajló kétnapos rendezvényen a látogatók Katowice testvérvárosainak kulináris és kulturális kínálatával ismerkedhettek meg.
Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében

Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében 

Országos ellenőrzés lesz a főszezonban bizonyos vendéglátóhelyeken.
Átadták a Gyulai Pálinkafesztivál versenydíjait

Átadták a Gyulai Pálinkafesztivál versenydíjait 

Az idei pálinkafesztiválon az év gyümölcse a cseresznye, így külön kategóriaként bírálta a szakmai zsűri a cseresznyepálinkával töltött 27 bonbont.
Nyári ízek újrahangolva  – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján

Nyári ízek újrahangolva – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján 

Feith Attila executive séf vezetésével a szálloda nyári étlapja idén is ízutazásra hívja a vendégeket.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.