Fogyasztói trendek, melyek mellett a gasztrovilág sem mehet el

Kutatás készített a PwC tanácsadócég modern fogyasztói trendekről. A napokban megjelent tanulmány két dimenzió mentén vizsgálja a fogyasztói szokásokat: a globális változásokat figyelembe véve, amelyek hosszú vagy rövidtávon gondolkodásbeli és fogyasztói igényváltozást hoznak létre; illetve az ezek által katalizált innovációk mentén, amelyek beépülnek a fogyasztók mindennapjaiba, a táplálkozástól egészen a városi életig.

A PwC közleménye szerint ilyesmiket kell ezalatt érteni: terrorveszély esetén kattintás a Facebook safety check alkalmazásra, segélykérő applikáció letöltése utazás előtt, két könyv elolvasása az ingázással töltött idő alatt, takarítás kiszervezése egy-két gombnyomással, alvásritmus-figyelés otthon, húsmentes hétfő.

Ezek a fogyasztói mindennapokba beépülő szokások meghatározzák korunk termékfejlesztéseit, innovációit és újfajta piaci lehetőségeit. De vajon a fogyasztók vagy a szolgáltató cégek által generált igények ezek? – teszi fel a kérdést a tanácsadócég.

Az Új generációk, új fogyasztók, új válaszok című kiadványban a PwC hét olyan üzletileg releváns fogyasztói trendet azonosított, amely meghatározza korunk termékfejlesztéseit, innovációit és újfajta piaci lehetőségeit. „A kutatás során azt láttuk, hogy a mai globális trendek okozata közel azonos: a világ egyre összekapcsoltabbá válik - mind a való életben, mind a virtuális térben - és ez három dologra hat ki: a tudásra, az időre és a biztonságra. A hálózatok bővülésével egyre több tudásunk lesz, ugyanakkor egyre kevesebb időnk is arra, hogy a tudást megszerezzük” - nyilatkozta Osztovits Ádám, a PwC Magyarország tanácsadási üzletágának vezető cégtársa.

A hét trend a következő:

  • Újfajta döntéshozatal: az azonnaliság („itt és most”), a személyre szabott ajánlatok, mások véleménye és a termékekről/szolgáltatásokról könnyen áttekinthető háttérinformációk váltak a fogyasztói döntéseket meghatározó tényezőkké.
  • Orvos a családban: míg az orvos-beteg kapcsolatokat korábban az jellemezte, hogy minden tudás és információ az orvos kezében volt, addig ma már a beteg is sokat tud magáról, illetve okoskütyükkel figyeli meg saját magát. A fizikai egészség mellett a stresszlevezetést ígérő termékek, szolgáltatások piaca is nő.
  • Mit eszünk ma?: A fogyasztók tudatosabban étkeznek, már nemcsak az határozza meg, döntéseiket, hogy amit megvesznek, finom-e, hanem az is, hogy tartalma, összetétele minőségi, elkészítése pedig időhatékony-e, illetve egyre több egészségügyi megfontoláson (glutén, laktóz) vagy értékrenden alapuló étrend alakul ki (például a vegán).
  • Biztonságban érzed magad?: A 21. század online terében jelentkező adatkitettség és a világot érő terrortámadások következtében a fogyasztók biztonsághoz kötődő elvárásai extrém magasak, kevés tolerancia mellett.
  • Élet a városban: minden perc, ami potenciális szabadidő (vagy azzá alakítható) értékessé és megvehetővé vált; legyen szó mindennapi rutintevékenységek kiszervezéséről, vagy akár az ingázással töltött idő okosabb kihasználásáról.
  • Futurisztikus valóság: a technológia fejlődésével olyan megoldások kerülnek előtérbe, mely az automatizációt segítik, pénzt és időt takarítanak meg, a fogyasztók életét könnyítik meg, vagy éppen problémákat oldanak meg a fogyasztók helyett.

Vissza a gyökerekhez: okostelefon-, internetfüggőség, reklámzaj – ez az ellentrend arról szól, hogy a fogyasztók szeretnének visszatérni az egyszerű, letisztult megoldásokhoz, technológia-mentes mindennapokhoz.

Forrás: Kreatív Online


Falstaff: egri bor Közép-Európa legjobbjai között

Falstaff: egri bor Közép-Európa legjobbjai között 

Most került be először, és rögtön 96 ponttal értékelte a St. Andrea Szőlőbirtok egyik csúcsborát az osztrák Falstaff magazin.
Szezonrajt helyett záróra – búcsú egy ikonikus balatoni étteremtől

Szezonrajt helyett záróra – búcsú egy ikonikus balatoni étteremtől 

Évtizedes hagyományokkal rendelkezik a Kisfaludy-ház a balatoni vendéglátás területén, most mégis bezárt.
Nyitva a jelölési lehetőség az idei Gundel Károly-díjra

Nyitva a jelölési lehetőség az idei Gundel Károly-díjra 

A rangos elismerést a vendéglátó szakma legjobbjai kaphatják, évente legfeljebb hárman.
Élelmiszer-outlet nyílt Budapesten

Élelmiszer-outlet nyílt Budapesten 

A budapesti Récsei Centerben lévő felújított élelmiszerbolt több mint 100 négyzetméteren kínál termékeket.
Újabb Michelin-csillagos éttermek Horvátországban

Újabb Michelin-csillagos éttermek Horvátországban 

A Rovinjban található Agli Amici megtartotta két Michelin-csillagát, az egycsillagos éttermek száma pedig tízről tizenkettőre emelkedett Horvátországban.
Villány térségében is megjelent a veszélyes szőlőbetegség

Villány térségében is megjelent a veszélyes szőlőbetegség 

A villányi borvidék szőlőfajtáinak nagy része fogékony a kórokozóra, a terjedés csak hatékony megelőző intézkedésekkel akadályozható meg.
Szürkebarát Párbaj Badacsonytördemicen

Szürkebarát Párbaj Badacsonytördemicen  

Egy igazán egyedülálló, országos jelentőségű boros eseményre készül a Badacsonyi borvidék.
Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon

Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon  

Magyarországon is egyre többen keresik a könnyed, mégis gazdag ízélményeket nyáron – és ebben a sashimi kultúrája kulcsszerepet játszik.
Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban

Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban 

Megállhat a magyar szőlőtermesztés visszaesése, de a klímaváltozás jelentős károkat okozhat az ültetvényekben.
Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.