Főképp tokaji borok a ProWein-en

A tavalyelőtti tizenhattal, és a múlt évi huszonnéggyel szemben idén tizenkilenc kiállító képviseli a magyar borászatot a bor világpiacának vezető szakvásárán. A düsseldorfi ProWein 2013. március 24-26. között ezúttal rekordot dönt. Ötven országból több mint négyezer vállalat állít ki az eddigi jelentkezések alapján.

A kiállító magyar borászok általában a szervezettséget dicsérik a düsseldorfi rendezvényen, és elégedettek a szakmai látogatók magas számával, akik sok üzleti lehetőséggel ismertetik meg a kiállítókat. Általában 40 ezer körüli érdeklődő keresi fel a ProWeint három nap alatt. Köztük hatvan-nyolcvan magyar szakembert szoktak regisztrálni a pénztáraknál – tájékoztat Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselője.
Hangsúlyozza, hogy a tavalyi 200 után idén 225 négyzetméteren, látványosabban mutatkoznak be a magyar cégek:
- Nyolc vállalat bérelt standot Tokaj-Hegyaljáról, és a régió ezzel dominál majd hazánk vásári kínálatában a düsseldorfi seregszemlén. De képviseli magát Abaújszántó, Neszmély, Pannonhalma, Siklós, Sopron, Szekszárd és Tök is, mindannyian a 6-os csarnokban.
A legnagyobb közönségsikert várhatóan most is a központi kóstoló zóna aratja, a 2-es számú csarnokban. Minden látogató pohárral kezében barangolhat 1000 féle kiállított bor labirintusában, és saját maga tölthet abból az italból, amelyre kíváncsi.

Máté Szilvia tizenkilenc éve képviseli a düsseldorfi vásár vállalatot Magyarországon. A támogatott vásárok közül a ProWein sokáig hiányzott. Aztán a borászok felfedezték üzleti jelentőségét, és az 1990-es években kilobbizták a támogatást az Agrármarketing Centrumnál a düsseldorfi részvételhez:
- Ilyen sok kiállítót még soha nem üdvözölhettek, mint amennyien idén részt vesznek a ProWein szakvásáron. Ott lesz minden olyan nemzet és régió, amely aktívan szerepel a nemzetközi borkereskedelemben – hangsúlyozza Máté Szilvia. - De kiállít a feltörekvő új piaci szereplők egy része is. A bortermelők és -kereskedők mellett pedig szokás szerint részt vesz a vásáron minőségi szeszesitalok összesen háromszáz gyártója is, hogy kihasználja a lehetőséget, és találkozzon a világ minden tájáról érkező italkereskedőkkel és vendéglátósokkal.

Michael Degen, a rendező Düsseldorfi Vásárvállalat kereskedelmi igazgatója egy budapesti sajtótájékoztatón ismertette, hogy miért érdemes kiállítani a ProWein szakvásáron vagy ellátogatni rá:
- Düsseldorf minden év márciusában a bor és szeszesital szektor „világvárosává” válik. A borok legújabb évjáratával, rendhagyó szeszes italokkal és az ágazathoz közel álló kiegészítő termékekkel a ProWein átfogó képet nyújt a világpiac legújabb kínálatából. Egyben az ágazat fejlődési irányzatairól és újdonságairól.
Felhívta a figyelmet arra is, hogy legutóbb a látogatók egyharmada érkezett Németországon kívülről a Rajna parti vásárvárosba. Főként a nagy nemzetközi felvevő piacok üzletemberei érdeklődnek, elsősorban az Egyesült Királyságból, Skandináviából, Oroszországból, az USA-ból és Kínából.

A legnagyobb látogatói csoportot a kereskedők jelentették, 47 százalékos részaránnyal. Utánuk következik a vendéglátás és a szállodaipar. Rajtuk kívül 900 újságíró tudósított az eseményekről.
Aki tervezi, hogy megnézi a ProWein-t, annak érdemes előre megvenni a belépőjegyet interneten – a jelentős kedvezmény miatt. A napijegy 30 euróba kerül, a három napos bérlet pedig 54 euróba a www.prowein.de oldalon, a Visitor Service menüpontban. Ráadásul a belépőjegy ingyenes utazásra jogosít a düsseldorfi és környékbeli tömegközlekedési járatokon, valamint a vasút- és autóbusz-vonalakon. A helyszínen a napijegy ára 40, a bérleté 65 euró.


 lsmét szent a béke az Aldi-testérek között?

lsmét szent a béke az Aldi-testérek között? 

Több mint hatvan év után egyesülhet az Aldi Nord és az Aldi Süd.
Új piacra törnek be a hazai food truck-osok

Új piacra törnek be a hazai food truck-osok 

Szlovákia felé indulnak a hazai food truck-ok.
Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep

Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep  

A rendezvény 2025. június 4-9. között várja a látogatókat.
Pannonhalmára költözik a Costes Downtown

Pannonhalmára költözik a Costes Downtown 

Június közepén egy szokatlan helyszínen tűnik fel a Michelin-ajánlott Costes Downtown: a Pannonhalmi Főapátság tövében.
Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe

Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe 

Június 1-jét a magyar pezsgő világnapjának választották.
Összehangolt NAV-ellenőrzés a Nagybani Piacon

Összehangolt NAV-ellenőrzés a Nagybani Piacon 

A híradások szerint 70 embert elvittek – akik közül többeket le is tartóztattak.
CSR-akció a fenntartható Bátor Táborért

CSR-akció a fenntartható Bátor Táborért 

Ezzel az adománnyal a Master Good a Bátor Tábor nyári táborainak megvalósításához járult hozzá.
Visszahívja édességeit Hollandiában a Haribo

Visszahívja édességeit Hollandiában a Haribo 

Kannabiszt találtak bennük.
Új vizeken Rácz Jenő: házias ízeket kínáló éttermet nyitott a Balaton északi partján

Új vizeken Rácz Jenő: házias ízeket kínáló éttermet nyitott a Balaton északi partján 

Alaposan felkavarva a tó állóvizét: május 29-én megnyílt az Ypsilon by Rácz Jenő étterem az alsóörsi Ypsilon Yacht Club területén.
Török esten Pesten – az elegáns Andrássy Gardenben

Török esten Pesten – az elegáns Andrássy Gardenben 

A Török Konyha Hetének ünnepe , amikor a kultúra egy este alkalmával a tányérra kerül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.