Frutti és Veggi: középpontban a gasztronómia

Leginkább a gyermekes családok fogyasztanak kevés zöldséget és gyümölcsöt. Frutti és Veggi, az Európai Friss Kalandok két kabalafigurája idén visszatért.

„A kulcs a gyermekek bevonása az egészséges ételek elkészítésének különböző fázisaiba” – hangzott el az Európai Friss Kalandok második, 2019-es évének tavaszi workshopján. A program idén a zöldség- és gyümölcsfogyasztás közös élményére, a családokon belüli generációk közös zöldség- és gyümölcsfogyasztás fontosságára helyezi a hangsúlyt.

A hazánkban tavaly megkezdett Európai Friss Kalandok hároméves program a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Interfel francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet szervezésében valósul meg. A program célja, hogy felhívja a családok, gyermekek figyelmét a zöldség- és gyümölcsfogyasztás fontosságára.

262 gramm nagyon kevés...

A kampány aktualitása vitathatatlan, hiszen az Egészségügyi Világszervezet (WHO) kutatásai is igazolják, hogy a zöldségek és gyümölcsök fogyasztása lényeges szerepet játszik a gyermekek fejlődésében, az egészségügyi állapot javításában és fenntartásában. Azonban a nemzetközi trendekkel párhuzamban Magyarországon is folyamatosan csökken fogyasztásuk. A programhoz készült 2016-os kutatás szerint a magyarok fejenként csak napi 262 gramm zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, amellyel az Európai Unióban az utolsók között vagyunk, a rossz étkezési szokások pedig komoly egészségügyi problémákhoz vezethetnek. A problémát a TÉT Platform 11-18 évesek körében végzett kutatása is alátámasztotta, miszerint minden negyedik gyerek túlsúlyos vagy elhízott ebben a korosztályban.

Turcsán Tünde, a GfK Fogyasztói Panel Szolgáltatások kereskedelmi igazgatója a sajtóworkshopon elmondta: „A kávé, a csapvíz és az ásványvíz után a zöldségek és a gyümölcsök fogyasztása a negyedik és ötödik helyen szerepel a magyarok élelmiszer-fogyasztási rangsorában. Ezek vásárlási intenzitása hosszú távon növekvő trendet mutat, ugyanis az elmúlt években többet költöttünk rájuk. Ugyanakkor még továbbra is az a trend látható, hogy a nyugdíjasok vásárolnak leginkább belőlük, de a gyermekes családok körében is intenzívebb a fogyasztás a korábbi évekhez képest. Ezzel párhuzamosan az is megfigyelhető, hogy az élelmiszervásárlásnál egyre fontosabb mérlegelési szempont, hogy egészséges termékeket fogyasszunk, így a zöldségek és gyümölcsök is előtérbe kerülnek.” A GFK prezentációjából továbbá az is kiderült, hogy az elmúlt években a diszkont áruházak kiemelkedő fontosságúvá váltak a zöldség- és gyümölcsvásárlás szempontjából, amelyek esetében egyre fontosabb a magyar vásárlók számára az, hogy hazai terméket tudjanak fogyasztani.

Hangsúly a kulináris élményeken

Budapesten a Friss Zöldségek és Gyümölcsök Ünnepén, a Gyerek Sziget négy hétvégéjén kalauzolják el a gyerekeket Vegapolis mesés világába. Idén a Gyerek Szigethez kapcsolódóan külön Európai Friss Kalandok rajzpályázat is indul, a 6-10 és a 11-14 éves korosztály számára, ahol a gyerekek szabadjára engedhetik a fantáziájukat, ha zöldségekről és gyümölcsökről van szó. Emellett idén nyolc új résszel jelentkezik a közkedvelt Európai Friss Kalandok rajzfilmsorozat, amellyel a Minimax csatornán találkozhatnak a gyerekek. Továbbá már telefonos applikáción is elérhető Frutti és Veggi varázslatos világa, ahol mindenki számos kalandon és érdekes kihíváson keresztül tapasztalhatja meg a frissesség erejét. „Az Európai Friss Kalandok program második évének célja, hogy játékos, ugyanakkor informatív aktivitásokkal érje el a kicsiket és a nagyokat. Nagyobb hangsúly lesz a kulinaritáson is, kiemelve a zöldség- és gyümölcsfogyasztás kapcsán a családon belüli különböző generációk közötti interakciók és példamutatás jelentőségét, a zöldség- és gyümölcsfogyasztás élményét.” – foglalta össze az Európai Friss Kalandok program második évének törekvéseit Győrffy Balázs, a NAK elnöke.

Nem lehet elég korán elkezdeni

Az idei programhoz – az újítások mellett – olyan hírességek is csatlakoztak, mint Görbicz Anita, a világ legjobbjának választott válogatott kézilabdázó és Vincze Ottó korábbi válogatott labdarúgó, akik családként és profi sportolóként is szívükön viselik a gyermekek táplálkozási szokásait.

Süssünk, főzzünk együtt a gyermekekkel

A program második évének fő célkitűzése, hogy a zöldség- és gyümölcsfogyasztás közös élményére, a családokon belüli generációk közötti zöldség- és gyümölcsfogyasztás fontosságára helyezze a hangsúlyt. Az idősebb generációnak, a szülőknek, a nagyszülőknek mint fő zöldség- és gyümölcsfogyasztóknak engedhetetlen szerepe van abban, hogy ne csak játékos formában, de interaktív módon az egészség táplálkozás minden szegmensébe bevonják a kisgyermekeket, és minél előbb megismertessék őket a zöldségekkel és gyümölcsökkel.

Forrás: Store Insider


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.