Frutti és Veggi: középpontban a gasztronómia

Leginkább a gyermekes családok fogyasztanak kevés zöldséget és gyümölcsöt. Frutti és Veggi, az Európai Friss Kalandok két kabalafigurája idén visszatért.

„A kulcs a gyermekek bevonása az egészséges ételek elkészítésének különböző fázisaiba” – hangzott el az Európai Friss Kalandok második, 2019-es évének tavaszi workshopján. A program idén a zöldség- és gyümölcsfogyasztás közös élményére, a családokon belüli generációk közös zöldség- és gyümölcsfogyasztás fontosságára helyezi a hangsúlyt.

A hazánkban tavaly megkezdett Európai Friss Kalandok hároméves program a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Interfel francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet szervezésében valósul meg. A program célja, hogy felhívja a családok, gyermekek figyelmét a zöldség- és gyümölcsfogyasztás fontosságára.

262 gramm nagyon kevés...

A kampány aktualitása vitathatatlan, hiszen az Egészségügyi Világszervezet (WHO) kutatásai is igazolják, hogy a zöldségek és gyümölcsök fogyasztása lényeges szerepet játszik a gyermekek fejlődésében, az egészségügyi állapot javításában és fenntartásában. Azonban a nemzetközi trendekkel párhuzamban Magyarországon is folyamatosan csökken fogyasztásuk. A programhoz készült 2016-os kutatás szerint a magyarok fejenként csak napi 262 gramm zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, amellyel az Európai Unióban az utolsók között vagyunk, a rossz étkezési szokások pedig komoly egészségügyi problémákhoz vezethetnek. A problémát a TÉT Platform 11-18 évesek körében végzett kutatása is alátámasztotta, miszerint minden negyedik gyerek túlsúlyos vagy elhízott ebben a korosztályban.

Turcsán Tünde, a GfK Fogyasztói Panel Szolgáltatások kereskedelmi igazgatója a sajtóworkshopon elmondta: „A kávé, a csapvíz és az ásványvíz után a zöldségek és a gyümölcsök fogyasztása a negyedik és ötödik helyen szerepel a magyarok élelmiszer-fogyasztási rangsorában. Ezek vásárlási intenzitása hosszú távon növekvő trendet mutat, ugyanis az elmúlt években többet költöttünk rájuk. Ugyanakkor még továbbra is az a trend látható, hogy a nyugdíjasok vásárolnak leginkább belőlük, de a gyermekes családok körében is intenzívebb a fogyasztás a korábbi évekhez képest. Ezzel párhuzamosan az is megfigyelhető, hogy az élelmiszervásárlásnál egyre fontosabb mérlegelési szempont, hogy egészséges termékeket fogyasszunk, így a zöldségek és gyümölcsök is előtérbe kerülnek.” A GFK prezentációjából továbbá az is kiderült, hogy az elmúlt években a diszkont áruházak kiemelkedő fontosságúvá váltak a zöldség- és gyümölcsvásárlás szempontjából, amelyek esetében egyre fontosabb a magyar vásárlók számára az, hogy hazai terméket tudjanak fogyasztani.

Hangsúly a kulináris élményeken

Budapesten a Friss Zöldségek és Gyümölcsök Ünnepén, a Gyerek Sziget négy hétvégéjén kalauzolják el a gyerekeket Vegapolis mesés világába. Idén a Gyerek Szigethez kapcsolódóan külön Európai Friss Kalandok rajzpályázat is indul, a 6-10 és a 11-14 éves korosztály számára, ahol a gyerekek szabadjára engedhetik a fantáziájukat, ha zöldségekről és gyümölcsökről van szó. Emellett idén nyolc új résszel jelentkezik a közkedvelt Európai Friss Kalandok rajzfilmsorozat, amellyel a Minimax csatornán találkozhatnak a gyerekek. Továbbá már telefonos applikáción is elérhető Frutti és Veggi varázslatos világa, ahol mindenki számos kalandon és érdekes kihíváson keresztül tapasztalhatja meg a frissesség erejét. „Az Európai Friss Kalandok program második évének célja, hogy játékos, ugyanakkor informatív aktivitásokkal érje el a kicsiket és a nagyokat. Nagyobb hangsúly lesz a kulinaritáson is, kiemelve a zöldség- és gyümölcsfogyasztás kapcsán a családon belüli különböző generációk közötti interakciók és példamutatás jelentőségét, a zöldség- és gyümölcsfogyasztás élményét.” – foglalta össze az Európai Friss Kalandok program második évének törekvéseit Győrffy Balázs, a NAK elnöke.

Nem lehet elég korán elkezdeni

Az idei programhoz – az újítások mellett – olyan hírességek is csatlakoztak, mint Görbicz Anita, a világ legjobbjának választott válogatott kézilabdázó és Vincze Ottó korábbi válogatott labdarúgó, akik családként és profi sportolóként is szívükön viselik a gyermekek táplálkozási szokásait.

Süssünk, főzzünk együtt a gyermekekkel

A program második évének fő célkitűzése, hogy a zöldség- és gyümölcsfogyasztás közös élményére, a családokon belüli generációk közötti zöldség- és gyümölcsfogyasztás fontosságára helyezze a hangsúlyt. Az idősebb generációnak, a szülőknek, a nagyszülőknek mint fő zöldség- és gyümölcsfogyasztóknak engedhetetlen szerepe van abban, hogy ne csak játékos formában, de interaktív módon az egészség táplálkozás minden szegmensébe bevonják a kisgyermekeket, és minél előbb megismertessék őket a zöldségekkel és gyümölcsökkel.

Forrás: Store Insider


Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.