Harcba száll az egészségtelen ételek reklámjai ellen az USA kormánya

Elég a kövér gyerekekből! Megszüntetné az egészségtelen ételek gyerekeknek szóló reklámozását az Egyesült Államok kormánya - adta hírül a Médiainfo.

A szövetségi kormány szerint a gyermekkori kóros elhízás immár járványos méreteket öltött, ezért rá kívánják venni az élelmiszeripart arra, hogy vagy tegye egészségesebbé gabonapehely, üdítőital, harapnivaló és éttermi termékeit, vagy egyáltalán ne reklámozza ezeket gyerekeknek szóló csatornákon, idősávban és eszközökkel - írja a New York Times.

"Az egészséges ételeket ugyanúgy lehet népszerűsíteni, mint a hizlalókat" - nyilatkozta a lapnak Dale Kunkel, az Arizonai Egyetem kommunikáció professzora, a gyermekételek marketingjének szakértője. "A kormány által bevezetendő irányelvek betartása az előbbire kötelezné a cégeket" - tette hozzá.

A Szövetségi Kereskedelmi Szabályzóbizottság (Federal Trade Commission, FTC) által kiadott irányelvek a marketingtevékenységek széles körét lefedik a televíziós és sajtóhirdetésektől a weblapokon és az online játékokon keresztül a közösségi médiáig és a mozifilmes termékelhelyezésig. A termékekre épülő netes játékokhoz hasonló digitális média bevétele ebbe a körbe az eddigi legkomolyabb erőfeszítésnek számít a gyerekeknek szóló online hirdetési tevékenység megregulázására tett kísérletek között.

Az irányelveket elvileg önkéntes alapon fogják betartani vagy elvetni a cégek, de erős nyomás alá lesznek helyezve azok, amelyek nem mutatnak hajlandóságot az elfogadásukra. A gyermekkori elhízás és a reklámok explicit összekötésével ugyanis a hatóságok azt sugallják, hogy a Ronald McDonaldhoz hasonló rokonszenves figuráknak sötét oldala is van. A részvétel mellett döntő vállalatok számára 5-10 év áll majd rendelkezésre a felkészülésre. A végső cél a gyermekek ráébresztése arra, hogy az elhízás nem játék, hanem komoly egészségügyi probléma.

Az élelmiszeripari óriáscégek persze tiltakoznak, szerintük már így is sokat tettek azért, hogy egészségesebbé tegyék termékeiket, illetve sokat változtattak reklámozási módszereiken is. (forrás: NYT / Médiainfo)


Búcsú az ismert konyhai tárolóedényektől

Búcsú az ismert konyhai tárolóedényektől 

Immár hivatalosan is bejelentették: végleg eltűnik Magyarországról a Tupperware – az az amerikai cég, amelynek neve egybeforrt a konyhai műanyag tárolódobozokkal.
Lehúzza a rolót a borsodiak egyik kedvenc étterme

Lehúzza a rolót a borsodiak egyik kedvenc étterme 

A kazincbarcikai Borsod Burger étterem másfél évnyi működés után bezárja kapuit.
Briósokat készít rászorulóknak egy fiatal miskolci pék

Briósokat készít rászorulóknak egy fiatal miskolci pék 

A fiatal pék célja, hogy friss péksüteményeivel segítse a helyi közösséget, különösen azokat, akik nehéz anyagi körülmények között élnek.
NGM: decemberben a magyar lakosság inkább külföldön vásárolt, mintsem itthon

NGM: decemberben a magyar lakosság inkább külföldön vásárolt, mintsem itthon 

A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a kiskereskedelmi forgalom 2024-ben a megelőző évhez viszonyítva összességében 2,6 százalékkal növekedett.
Guinness-rekord: megsütötték Magyarország legtöbb szeletből álló Dobostortáját

Guinness-rekord: megsütötték Magyarország legtöbb szeletből álló Dobostortáját 

A kísérletre Dobos C. József cukrász halálának 100. évfordulójának tiszteletére került sor.
Nápolyi pizza a pesti Michelin-ajánlott olasz étteremtől

Nápolyi pizza a pesti Michelin-ajánlott olasz étteremtől 

Közös pizzázással támogatja a Virtuózok fiatal tehetségeit az Alelí Budapest étterem.
Végéhez közeledik a koreai influenszer budapesti gasztrotúrája

Végéhez közeledik a koreai influenszer budapesti gasztrotúrája 

A fináléban hat darab lángost fogyasztott el a korai mokpang influenszer.
Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál

Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál 

Budakalászon nyitotta meg 59. magyarországi egységét a gyorsétteremlánc.
Zöld lámpa a  szupermarketlánc első bolti kocsmájának

Zöld lámpa a szupermarketlánc első bolti kocsmájának 

A tervek szerint a kocsma a dundonaldi üzletben kap helyet, amely a Lidl reményei szerint új vásárlókat vonz majd az üzletbe.
Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének

Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének 

A két ikonikus piros tábla mellett a harmadik is ott „tündököl” a Stílusos Vidéki Éttermiségivel (SVÉT-tel) együtt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.