Harcba száll az egészségtelen ételek reklámjai ellen az USA kormánya

Elég a kövér gyerekekből! Megszüntetné az egészségtelen ételek gyerekeknek szóló reklámozását az Egyesült Államok kormánya - adta hírül a Médiainfo.

A szövetségi kormány szerint a gyermekkori kóros elhízás immár járványos méreteket öltött, ezért rá kívánják venni az élelmiszeripart arra, hogy vagy tegye egészségesebbé gabonapehely, üdítőital, harapnivaló és éttermi termékeit, vagy egyáltalán ne reklámozza ezeket gyerekeknek szóló csatornákon, idősávban és eszközökkel - írja a New York Times.

"Az egészséges ételeket ugyanúgy lehet népszerűsíteni, mint a hizlalókat" - nyilatkozta a lapnak Dale Kunkel, az Arizonai Egyetem kommunikáció professzora, a gyermekételek marketingjének szakértője. "A kormány által bevezetendő irányelvek betartása az előbbire kötelezné a cégeket" - tette hozzá.

A Szövetségi Kereskedelmi Szabályzóbizottság (Federal Trade Commission, FTC) által kiadott irányelvek a marketingtevékenységek széles körét lefedik a televíziós és sajtóhirdetésektől a weblapokon és az online játékokon keresztül a közösségi médiáig és a mozifilmes termékelhelyezésig. A termékekre épülő netes játékokhoz hasonló digitális média bevétele ebbe a körbe az eddigi legkomolyabb erőfeszítésnek számít a gyerekeknek szóló online hirdetési tevékenység megregulázására tett kísérletek között.

Az irányelveket elvileg önkéntes alapon fogják betartani vagy elvetni a cégek, de erős nyomás alá lesznek helyezve azok, amelyek nem mutatnak hajlandóságot az elfogadásukra. A gyermekkori elhízás és a reklámok explicit összekötésével ugyanis a hatóságok azt sugallják, hogy a Ronald McDonaldhoz hasonló rokonszenves figuráknak sötét oldala is van. A részvétel mellett döntő vállalatok számára 5-10 év áll majd rendelkezésre a felkészülésre. A végső cél a gyermekek ráébresztése arra, hogy az elhízás nem játék, hanem komoly egészségügyi probléma.

Az élelmiszeripari óriáscégek persze tiltakoznak, szerintük már így is sokat tettek azért, hogy egészségesebbé tegyék termékeiket, illetve sokat változtattak reklámozási módszereiken is. (forrás: NYT / Médiainfo)


Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.