Harcba száll az egészségtelen ételek reklámjai ellen az USA kormánya

Elég a kövér gyerekekből! Megszüntetné az egészségtelen ételek gyerekeknek szóló reklámozását az Egyesült Államok kormánya - adta hírül a Médiainfo.

A szövetségi kormány szerint a gyermekkori kóros elhízás immár járványos méreteket öltött, ezért rá kívánják venni az élelmiszeripart arra, hogy vagy tegye egészségesebbé gabonapehely, üdítőital, harapnivaló és éttermi termékeit, vagy egyáltalán ne reklámozza ezeket gyerekeknek szóló csatornákon, idősávban és eszközökkel - írja a New York Times.

"Az egészséges ételeket ugyanúgy lehet népszerűsíteni, mint a hizlalókat" - nyilatkozta a lapnak Dale Kunkel, az Arizonai Egyetem kommunikáció professzora, a gyermekételek marketingjének szakértője. "A kormány által bevezetendő irányelvek betartása az előbbire kötelezné a cégeket" - tette hozzá.

A Szövetségi Kereskedelmi Szabályzóbizottság (Federal Trade Commission, FTC) által kiadott irányelvek a marketingtevékenységek széles körét lefedik a televíziós és sajtóhirdetésektől a weblapokon és az online játékokon keresztül a közösségi médiáig és a mozifilmes termékelhelyezésig. A termékekre épülő netes játékokhoz hasonló digitális média bevétele ebbe a körbe az eddigi legkomolyabb erőfeszítésnek számít a gyerekeknek szóló online hirdetési tevékenység megregulázására tett kísérletek között.

Az irányelveket elvileg önkéntes alapon fogják betartani vagy elvetni a cégek, de erős nyomás alá lesznek helyezve azok, amelyek nem mutatnak hajlandóságot az elfogadásukra. A gyermekkori elhízás és a reklámok explicit összekötésével ugyanis a hatóságok azt sugallják, hogy a Ronald McDonaldhoz hasonló rokonszenves figuráknak sötét oldala is van. A részvétel mellett döntő vállalatok számára 5-10 év áll majd rendelkezésre a felkészülésre. A végső cél a gyermekek ráébresztése arra, hogy az elhízás nem játék, hanem komoly egészségügyi probléma.

Az élelmiszeripari óriáscégek persze tiltakoznak, szerintük már így is sokat tettek azért, hogy egészségesebbé tegyék termékeiket, illetve sokat változtattak reklámozási módszereiken is. (forrás: NYT / Médiainfo)


Feszült hangulat a borászok körében: Wáberer  kijelentése kiverte a biztosítékot

Feszült hangulat a borászok körében: Wáberer kijelentése kiverte a biztosítékot 

A borásztársadalom nem nézi jó szemmel az alkoholmentességre buzdító kampányt – szerintük ezzel a hazai borkultúra hitelessége is sérül.
Időutazás a Folly Arborétumban

Időutazás a Folly Arborétumban 

A badacsonyörsi arborétum a nyári hónapokban is ideális úti cél.
Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista

Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista 

Június 16-án, hétfőn este rendezték a hazai gasztronómiai élet legrangosabb eseményét, a Dining Guide Év Étterme Gálát.
Hétvégén Somlói Borgála

Hétvégén Somlói Borgála 

Borkultúra, hagyomány és élmény egyetlen hétvégén.
Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak

Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak 

Közös célért – 6 millió forint adomány gyűlt össze.
Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben 

Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.
Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség 

Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.
Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től 

A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.
Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk 

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.
Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja 

Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.