Harcba száll az egészségtelen ételek reklámjai ellen az USA kormánya

Elég a kövér gyerekekből! Megszüntetné az egészségtelen ételek gyerekeknek szóló reklámozását az Egyesült Államok kormánya - adta hírül a Médiainfo.

A szövetségi kormány szerint a gyermekkori kóros elhízás immár járványos méreteket öltött, ezért rá kívánják venni az élelmiszeripart arra, hogy vagy tegye egészségesebbé gabonapehely, üdítőital, harapnivaló és éttermi termékeit, vagy egyáltalán ne reklámozza ezeket gyerekeknek szóló csatornákon, idősávban és eszközökkel - írja a New York Times.

"Az egészséges ételeket ugyanúgy lehet népszerűsíteni, mint a hizlalókat" - nyilatkozta a lapnak Dale Kunkel, az Arizonai Egyetem kommunikáció professzora, a gyermekételek marketingjének szakértője. "A kormány által bevezetendő irányelvek betartása az előbbire kötelezné a cégeket" - tette hozzá.

A Szövetségi Kereskedelmi Szabályzóbizottság (Federal Trade Commission, FTC) által kiadott irányelvek a marketingtevékenységek széles körét lefedik a televíziós és sajtóhirdetésektől a weblapokon és az online játékokon keresztül a közösségi médiáig és a mozifilmes termékelhelyezésig. A termékekre épülő netes játékokhoz hasonló digitális média bevétele ebbe a körbe az eddigi legkomolyabb erőfeszítésnek számít a gyerekeknek szóló online hirdetési tevékenység megregulázására tett kísérletek között.

Az irányelveket elvileg önkéntes alapon fogják betartani vagy elvetni a cégek, de erős nyomás alá lesznek helyezve azok, amelyek nem mutatnak hajlandóságot az elfogadásukra. A gyermekkori elhízás és a reklámok explicit összekötésével ugyanis a hatóságok azt sugallják, hogy a Ronald McDonaldhoz hasonló rokonszenves figuráknak sötét oldala is van. A részvétel mellett döntő vállalatok számára 5-10 év áll majd rendelkezésre a felkészülésre. A végső cél a gyermekek ráébresztése arra, hogy az elhízás nem játék, hanem komoly egészségügyi probléma.

Az élelmiszeripari óriáscégek persze tiltakoznak, szerintük már így is sokat tettek azért, hogy egészségesebbé tegyék termékeiket, illetve sokat változtattak reklámozási módszereiken is. (forrás: NYT / Médiainfo)


Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris

Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris 

A tranzakció értelmében a Culinaris Wholesale Kft. kereskedelmi tevékenységét teljes egészében a Chef Market Zrt. veszi át.
MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának

MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának 

Május 14-én tartották a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) éves Közgyűlését a pesti Vigadó épületében található VígVarjú étteremben.
A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem

A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem 

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a patinás Fővám téri Nagycsarnokban működő Fakanál étterem, amely a napokban ünnepelte 25 éves születésnapját.
Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját  

Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.
Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten 

Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.
A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.
Borünnep Szegeden

Borünnep Szegeden 

A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.
Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból 

Műanyag fóliadarab lehet benne.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.