Harcba száll az egészségtelen ételek reklámjai ellen az USA kormánya

Elég a kövér gyerekekből! Megszüntetné az egészségtelen ételek gyerekeknek szóló reklámozását az Egyesült Államok kormánya - adta hírül a Médiainfo.

A szövetségi kormány szerint a gyermekkori kóros elhízás immár járványos méreteket öltött, ezért rá kívánják venni az élelmiszeripart arra, hogy vagy tegye egészségesebbé gabonapehely, üdítőital, harapnivaló és éttermi termékeit, vagy egyáltalán ne reklámozza ezeket gyerekeknek szóló csatornákon, idősávban és eszközökkel - írja a New York Times.

"Az egészséges ételeket ugyanúgy lehet népszerűsíteni, mint a hizlalókat" - nyilatkozta a lapnak Dale Kunkel, az Arizonai Egyetem kommunikáció professzora, a gyermekételek marketingjének szakértője. "A kormány által bevezetendő irányelvek betartása az előbbire kötelezné a cégeket" - tette hozzá.

A Szövetségi Kereskedelmi Szabályzóbizottság (Federal Trade Commission, FTC) által kiadott irányelvek a marketingtevékenységek széles körét lefedik a televíziós és sajtóhirdetésektől a weblapokon és az online játékokon keresztül a közösségi médiáig és a mozifilmes termékelhelyezésig. A termékekre épülő netes játékokhoz hasonló digitális média bevétele ebbe a körbe az eddigi legkomolyabb erőfeszítésnek számít a gyerekeknek szóló online hirdetési tevékenység megregulázására tett kísérletek között.

Az irányelveket elvileg önkéntes alapon fogják betartani vagy elvetni a cégek, de erős nyomás alá lesznek helyezve azok, amelyek nem mutatnak hajlandóságot az elfogadásukra. A gyermekkori elhízás és a reklámok explicit összekötésével ugyanis a hatóságok azt sugallják, hogy a Ronald McDonaldhoz hasonló rokonszenves figuráknak sötét oldala is van. A részvétel mellett döntő vállalatok számára 5-10 év áll majd rendelkezésre a felkészülésre. A végső cél a gyermekek ráébresztése arra, hogy az elhízás nem játék, hanem komoly egészségügyi probléma.

Az élelmiszeripari óriáscégek persze tiltakoznak, szerintük már így is sokat tettek azért, hogy egészségesebbé tegyék termékeiket, illetve sokat változtattak reklámozási módszereiken is. (forrás: NYT / Médiainfo)


A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.
Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar 

A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.
Új trendek a gin piacon

Új trendek a gin piacon 

A főváros egyik legnépszerűbb ginfesztiválja idén új trendek felé nyit.
Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás

Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás 

Tippek a séftől.
Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon

Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon 

Vége a böjtnek, jöhet a nagy eszem-iszom.
Furmintok csatája Franciaországban

Furmintok csatája Franciaországban 

A Patricius Borház Profundum Furmintja lett Bordeaux-ban a befutó.
Bajban a hazai sörfőzdék

Bajban a hazai sörfőzdék 

A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete szerint versenytorzító hatásúak szerződéses gyakorlatok.
Fesztiválozik a MOHU új automatája

Fesztiválozik a MOHU új automatája 

A MOHU bemutatta a vállalat új fesztiválautomatáját a budapesti Telekom Vivicittá futóversenyen.
Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja

Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja 

Mindössze 60 év adatott meg Tiffán Zsoltnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.