A legtöbben utazás előtt tájékozódnak az éttermi kínálatról, és ez alapján döntenek az ebéd helyszínéről, de a magyarok közel harmada utazás közben választja ki a számára legszimpatikusabb helyet.
A kérdőívet kitöltők közel 40 százaléka az ismerősök ajánlása alapján keresett már fel éttermet, több min 13 százalékuk a közösségi médián keresztül tájékozódott. A válaszadók tizedének fontos tényező a választás megkönnyítésében egy pozitív cikk a vendéglátó egységről.
Budapesten és Pest megyében vállalkozó szelleműbbek az emberek: az itt élők próbálnak ki legszívesebben új vendéglátóhelyeket. Kiderült az is, hogy a magyarok egyharmada inkább új helyeket próbál ki, de a válaszadók több mint fele hangulattól függően választ a megszokott és az új között.
Az Almavirág Étterem felmérése szerint az izgalmat, új ízeket nyújtó helyek és a hagyományos magyar konyhával operáló éttermek a leginkább kedveltek. A modern éttermek kedvelői a kitöltők közel 41 százalékát, a „kockás terítős” helyek látogatói 36 százalékot tesznek ki a válaszadók közül.
Séra-Szabó Veronika, az Almavirág Étterem vezetője arról beszélt, a kapott eredményeken tökéletesen visszatükröződik, amit a hétköznapokban tapasztalnak Derecskén. „A kutatás rámutatott, hogy a Hajdú-Bihar megyében élők akár 100 kilométert is utaznak egy-egy étterem felkereséséért, amit mi is igazolni tudunk. Sokszor fordul elő, hogy a vendégek a közösségi médiában kapott pozitív értékeléseink miatt nagyobb távokat is megtesznek csak azért, hogy nálunk ehessenek.” – mondta Séra-Szabó Veronika.