A Forum Hungaricum Közhasznú Nonprofit Kft. által kiírt pályázat a fiatal magyar borászok termékeinek vizuális megjelenését és eladhatóságát kívánja javítani. A kiválasztott tíz fiatal grafikus tíz fiatal borász egy-egy borának vagy borcsaládjának tervez arculatot - közölte az MTI-vel a társszervező Hybridart.
Az első fordulóban valamennyi pályázónak Figula Mihály Sóskút 2013 Olaszrizling Dűlőválogatás nevű borához kell címketervet készítenie. Egy pályázó több címketervvel is pályázhat, a leadási határidő február 24.
A beérkezett munkákat a neves borászok, gasztronómusok, grafikusok és dizájnszakemberek - Auth Attila, Balla Dóra, Benkő Zoltán, Bogányi Gergely, Csetvei Krisztina, Figula Mihály, Ipacs Géza, Lelkes László, Németh Ágnes, Rókusfalvy Pál és Tálos Attila - bírálják el március 2-ig. Az általuk kiválasztott tíz pályázó vehet részt a második fordulóban, melynek keretében tíz borász csatlakozik a programhoz.
A pályázatban résztvevő grafikusok vállalják, hogy részt vesznek a kiíró által szervezett, díjtalan bortréningen, majd nyilvános sajtóesemény keretében minden pályázó mellé kisorsolnak egy borászt. A második forduló során a pályázó feladata a neki sorsolt borász által meghatározott bor címkéjének megalkotása.
A nyilvános eredményhirdetést április 10-én tartják; az első helyezett bruttó egymillió, a második bruttó 300 ezer, míg a közönségdíjas bruttó 250 ezer forintban részesül.
Forrás: MTI