Juhú(s): népszerűsítő kampányt indítottak

A Juh- és Kecske Terméktanács és Szakmaközi Szervezet (röviden: Juh Terméktanács) és a spanyol testvérszervezet, az Interovic (La Interprofesional del Ovino y Caprino de Carne) közösen a 2018-2020 közötti időszakra Európai Uniós támogatást nyert a juh- és kecskehús fogyasztásának európai népszerűsítésére 6,825 millió euró értékben. A pályázat keretében Magyarországon csak a bárány- és juhhús népszerűsítésére kerül sor.

A Juh- és Kecske Terméktanács és Szakmaközi Szervezet részéről Dr. Kukovics Sándor ügyvezető igazgató és Bátor Árpád alelnök bemutatta az elnyert Európai Uniós pályázat előzményeit és indokoltságát, amelynek célja az európai juh- és kecskehús fogyasztásának népszerűsítése Magyarországon és Spanyolországban.
Az eseményt Szabó Mária, az Agrárminisztérium Agrárpiaci Főosztályának Piacfejlesztési és piacpolitikai osztályvezetője nyitotta meg.



Az elnyert EU támogatású spanyol-magyar multi promóciós program nemcsak a két ország ágazatainak együttműködését jelenti, hanem esélyt ad a spanyol fejlesztések megismerésére és hasznosítására, valamint a hazai eredmények spanyol kollégák számára való átadását is lehetővé teszi. Ezt Francisco Marcén, az Interovic vezérigazgatója is hangsúlyozta köszöntő beszédében.


A program fő célkitűzései a következők:

 

  • újra ismertté tenni a bárány- és juhhúst az azt elfelejtő városi, főleg fiatal lakosság számára,
  • megváltoztatni a juhhúsról hangoztatott téves képzeteket (zsíros, nehezen elkészíthető, szakértelmet igényel) és egészséges, könnyen elkészíthető ételt kínálni számukra, amely a más, olcsóbb húsféleségekkel is versenyképes lehet,
  • emellett a társadalom egésze számára fenntartani azt a szolgáltatást, amit a vidék és a táj fenntartásban a juhászat végez.

A bárány- és juhhússal kapcsolatos preferenciákat Dr. Szakály Zoltán, az InnoFood Marketing Kft. kutatója mutatta be a résztvevők számára.


A kampány főbb üzeneteit és elemeit Dr. Soós Mihály, az InnoFood Marketing Kft. ügyvezetője ismertette. A pályázat 2018. január 1-től indult el, amelynek keretében először az online kommunikációs csatornák alapjai készültek el. Ennek során elkészült két honlap, egy a fogyasztók számára (www.barihus.hu), egy pedig a Horeca szektor számára (www.szervezetek.barihus.hu). Ehhez kapcsolódóan kialakításra került két Facebook-oldal is, amelyek ugyanezt a két célcsoportot célozzák meg (Bari-info, Bari-info Horeca). A pályázat időtartama alatt, 3 éven át, ezeken a csatornákon keresztül is közlésre kerülnek a legfontosabb információk, újdonságok az érintettek számára.


A stratégia részeként nem csak online kommunikáció kerül megvalósításra, hanem a hagyományos/klasszikus csatornákon keresztül is, mint például a nyomtatott sajtó, a TV, vagy a rádió.


A pályázati forrásból megvalósításra kerül több kóstoltatás, kiállításokon, rendezvényeken való megjelenés is. Emellett bevezetésre kerül egy ún. Lamb Meat Day (Bárányhús Napja) kezdeményezés, amely során hazai éttermekben speciális bárány- és juhhúsból készült ételeket lehet fogyasztani kedvezményesen egy adott időszak alatt, amely a pályázat ideje alatt minden évben megrendezésre kerül. Az első ilyen kampány a tervek szerint 2018 novemberében lesz megtartva.

Forrás: Élelmiszer Online


Kihirdették a Magyar Sommelier Szövetség díjait

Kihirdették a Magyar Sommelier Szövetség díjait 

Tizenegyedik alkalommal döntött a Par Excellence díj odaítéléséről a Magyar Sommelier Szövetség (Masosz), amely hat kategóriában ismerte el a magyar bor- és gasztrokultúra szakembereit.
Megjelent az árrésstopról a rendelet – a kisboltokra nem vonatkozik

Megjelent az árrésstopról a rendelet – a kisboltokra nem vonatkozik 

Ötmillió forintos bírságra számíthatnak azok a boltok, ahol megszegik az árrésstopot.
Szlovák óvintézkedések a Magyarországon is előforduló járvány miatt

Szlovák óvintézkedések a Magyarországon is előforduló járvány miatt 

Szigorú intézkedéseket vezetettek be a száj- és körömfájás magyarországi megjelenése miatt, hogy megakadályozzák a fertőzés átterjedését az országba.
A Vár lábánál a múlt ikonikus fogásaival ünnepelnek

A Vár lábánál a múlt ikonikus fogásaival ünnepelnek 

Az Arany Kaviár Étterem 2025. március 12-én ünnepli fennállásának 35. évfordulóját.
Megválasztották Siófokon a Város borát

Megválasztották Siófokon a Város borát 

Garamvári Szőlőbirtok és Androsics Szőlészet borai nyerték az idei Siófok Város Bora díjakat.
Itt az árrésstop, ha ez nem lesz elég – jön az árstop

Itt az árrésstop, ha ez nem lesz elég – jön az árstop  

Március 17-től harminc alapvető élelmiszer esetében a kereskedők árrése nem haladhatja meg a 10 százalékot.  A rendelkezés május 31-éig van érvényben.  
Új nemzetközi borászati szervezet született

Új nemzetközi borászati szervezet született 

. A partnerek közti tapasztalatcserével és jó kapcsolat ápolásával egymást erősítve tudnak fejlődni a résztvevő borvidékek.
Új adó a franciáknál – kiakadtak a helyi pékek

Új adó a franciáknál – kiakadtak a helyi pékek 

A bagettek és a péksütemények csomagolópapírjára és kartondobozaira új adót vetett ki a hatóság.
GVH: Pontosan mit is jelent az önök értelmezésében az, hogy „teljes kiőrlésű”?

GVH: Pontosan mit is jelent az önök értelmezésében az, hogy „teljes kiőrlésű”? 

Versenyfelügyeleti eljárást indított a GVH három élelmiszer-kiskereskedelmi láncnál.
Füredi és budapesti kávéházakban versekkel is fizethet

Füredi és budapesti kávéházakban versekkel is fizethet 

Budapesten a felnőttek is szavalhatnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.