A fogyasztás szezonalitására tekintettel a hazai kiskereskedelmi láncok az év utolsó hónapjaira nagyobb mennyiségben tartanak kacsa- és libahúsokat. Nincs ez másként a hazánkban jelen lévő áruházláncok esetében sem, ahol a Márton-napot megelőző hetektől egészen karácsonyig kibővített termékválasztékot kínálnak friss kacsa- és libatermékekből.
Kacsából az Auchan esetén 40-féle terméket tartanak ilyenkor, libából ez a szám a 20-hoz közelít. A francia gasztrolánc a friss kacsa-és liba termékeit teljes egészében hazai beszállító partnerektől szerzi be.
Fotó: Depositphotos
Az elmúlt évek kereskedelmi tapasztalata azt mutatja, hogy az egész kacsa vagy liba helyett egyre többen az előkészített, darabolt húsokat, illetve az úgynevezett konyhakész termékeket részesítik előnyben. A széles választékban az innovatív sous-vide, teljesen konyhakész termékek is nagy számban szerepelnek, amelyek megőrizve minden ízt és aromát már csak a „befejező” konyhai műveleteket igénylik.
A magyar lakosság évente megközelítőleg csupán 3 kilogramm kacsahúst és 70 dkg-1 kg közötti libahúst fogyaszt. A kacsa- és libatermékek forgalma az őszi időszak beköszöntével, október második felétől nő meg ugrásszerűen a Márton-napra készülve, míg a fogyasztás derékhada karácsonykor koncentrálódik.