A fogyasztás szezonalitására tekintettel a hazai kiskereskedelmi láncok az év utolsó hónapjaira nagyobb mennyiségben tartanak kacsa- és libahúsokat. Nincs ez másként a hazánkban jelen lévő áruházláncok esetében sem, ahol a Márton-napot megelőző hetektől egészen karácsonyig kibővített termékválasztékot kínálnak friss kacsa- és libatermékekből.
Kacsából az Auchan esetén 40-féle terméket tartanak ilyenkor, libából ez a szám a 20-hoz közelít. A francia gasztrolánc a friss kacsa-és liba termékeit teljes egészében hazai beszállító partnerektől szerzi be.
Az elmúlt évek kereskedelmi tapasztalata azt mutatja, hogy az egész kacsa vagy liba helyett egyre többen az előkészített, darabolt húsokat, illetve az úgynevezett konyhakész termékeket részesítik előnyben. A széles választékban az innovatív sous-vide, teljesen konyhakész termékek is nagy számban szerepelnek, amelyek megőrizve minden ízt és aromát már csak a „befejező” konyhai műveleteket igénylik.
A magyar lakosság évente megközelítőleg csupán 3 kilogramm kacsahúst és 70 dkg-1 kg közötti libahúst fogyaszt. A kacsa- és libatermékek forgalma az őszi időszak beköszöntével, október második felétől nő meg ugrásszerűen a Márton-napra készülve, míg a fogyasztás derékhada karácsonykor koncentrálódik.