A greenwichi boltban kamerák követik nyomon, hogy a vevők milyen termékeket vesznek le a polcokról, és az informatikai rendszer az összesített árat csak távozáskor emeli le a vásárlók számlájáról. Ahhoz, hogy az áruházba egyáltalán betérhessenek, az ügyfeleknek először azért a diszkontlánc Shop&Go nevű alkalmazásában mindenképpen regisztrálniuk kell magukat.
A cég tájékoztatása szerint szeszes italok is szerepelnek a bolt szortimentjében, ezeket azonban csak azok vásárolhatják meg, akik a bent alkalmazott arcelemző szoftver becslése szerint elmúltak 25 évesek.
A január 18-i indulás előtt a cég több hónapig alkalmazottakkal tesztelte a szupermarketet.
Giles Hurley, a vállalat egyesült királyságbeli és írországi igazgatója a nyitás napján így fogalmazott: „A mai nap hónapokig tartó és nem utolsó sorban a greenwichi csapat által is végzett munka csúcspontja, és alig várom, hogy lássam, hogy az ügyfelek miként reagálnak a próbaüzemre. Ez az üzlet a legújabb kiskereskedelmi technológiát alkalmazza.”
Tavalyi bejelentése alapján az élelmiszeripari multi két év alatt 2000 új munkahelyet teremt és 100 új üzletet hoz létre az Egyesült Királyságban. A diszkontlánc már több mint 900 egységgel rendelkezik az országban, és a piaci részesedést tekintve, például a Co-opot és a Waitrose-t is megelőzve Nagy-Britannia ötödik legnagyobb élelmiszer-kiskereskedője.
Forrás: Skynews / Store Insider