A közlemény szerint az évi több mint egymilliárd forintos forgalmat bonyolító társaság az idén 15 százalékkal növelte belföldi értékesítését, miközben a nemzetközi piacon is erősítette jelenlétét. Az export növelését elősegítik a jövő évi fejlesztések is, amelyek főként a szőlészet gépesítésének korszerűsítését szolgálják.
A közleményben Gál József vezérigazgató kiemelte, hogy a cég a válság alatt sem állt le a fejlesztésekkel: 2009-2013 között 600 millió forintnyi beruházást hajtott végre. Ennek legnagyobb részét - 450 milliót - szőlőtelepítésre fordították, és az idén már szüreteltek a Villány leghíresebb területének számító Kopár dűlőn, amelynek negyede a borászat saját területe. A fennmaradó összeget szőlészeti és borászati gépek, berendezések beszerzésére fordították.
A cégvezető szerint a magyar borok ismertsége, presztízse a nemzetközi színtéren még mindig alacsony. Megjegyezte, hogy a jelentősebb piacokon csak az számíthat komolyabb megrendelésre, aki stabil minőséget garantálva egy fajtából legalább évi százezer palack leszállítására képes, és borai a nemzetközi versenyeken is eredményesek. Ezért is tartja fontosnak, hogy az idei nemzetközi szakmai megmérettetéseken 20 díjat nyertek, köztük olyan rangos elismerést, mint a bordeaux-i Citadelles du Vin és a brüsszeli Monde Selection aranyérme.
Forrás: MTI