Lebomló söröspohárral indítja a májust a Heineken

Négy vendéglátóhelyen indul, de a Heineken Hungária futótűzként terjesztené tovább „műanyagpohár mentes május” mozgalmát, amelynek keretében szakítanak a megszokott műanyag söröspoharakkal és lebomló, növényi alapú poharakban kínálják majd söreiket.

Világszinten a sörivók 34 százaléka állítja, hogy termékválasztását környezetvédelmi szempontok is befolyásolják. A Heineken Hungária a nagyvállalatok között elsőként indít kampányt Magyarországon azért, hogy egyre több fogyasztót győzzön meg arról, hogy nem csak azt érdemes nézni, hogy mit iszunk, hanem azt is, hogy miből. Májusban söreik esetében például a teljes egészében lebomló, komposztálható söröspoharakból. A kampány azzal a nem titkolt céllal jött létre, hogy a fogyasztókon keresztül a szórakozóhelyeknek is kedvet csináljon a fenntartható működéshez és az új környezetbarát poharakhoz.

A sörgyártó 18 országban készült felmérése szerint a fogyasztók átlagosan 66 százaléka hajlandó többet fizetni fenntartható technológiával készült termékekért. A ma meghirdetett „műanyagpohár mentes május” mozgalomhoz indulásként négy fővárosi szórakozóhely, a Grund, a Kobuci Kert, a Rácskert és a Zöld Küllő csatlakozott*. Itt májusban a sört már egyedi designos, „Lebomlok érted” szlogennel ellátott egyszer használatos PLA poharakban szolgálják fel.

A cégcsoporttól nem áll távol a tudatos, fenntartható működés. A ’Csapoljunk jobb világot!’ fenntarthatósági program már több, mint 10 éve stratégiai eleme a vállalat célkitűzéseinek. Idén januárban új, 2030-ig szóló vállalást jelentettek be, Dobd a C-t! elnevezéssel, amelynek keretében folyamatosan innovatív megoldásokat keresnek annak érdekében, hogy a vállalat tovább csökkentse ökológiai lábnyomát. A sörgyártó karbonlábnyomának legnagyobb szeletét, 39 százalékát a csomagolóanyag teszi ki, a májusi mozgalom ezért éppen a legkritikusabb ponton hozhat előrelépést. Ráadásul a PLA poharaknak az előállítása is jóval környezetbarátabb, mint a klasszikus műanyagpoharaké: a teljes gyártási ciklus során 80-90 százalékkal kevesebb széndioxid jut a levegőbe. Arról nem is beszélve, hogy megfelelő körülmények között mindössze 3 hónap alatt teljesen lebomlanak, míg ehhez a sztenderd műanyagpoharaknak 500 évre van szükségük.

„Sörgyártóként kötelességünk az erőforrások tudatos, fenntartható felhasználása, így célunk az, hogy működésünk egyre több területére terjesszük ki a körforgásos gazdaság alapelveit. A „műanyagpohár mentes május” egy olyan kezdeményezés, mellyel formálni szeretnénk a fogyasztók és a vendéglátósok látásmódját, valamint rendhagyó módon indítjuk útjára az idei sörszezont.” – mondta José Matthijsse, a Heineken Hungária vezérigazgatója. „A vállalat ezért üdvözöl minden olyan további kezdeményezést, amelynek célja a műanyagok felhasználásának csökkentése, és a szemléletformálás. Ezért azt kérjük a fogyasztóktól és az érdekelt piaci szereplőktől, hogy fogjanak össze a műanyagmentesítésben.” – tette hozzá a vezérigazgató.

Forrás: Vendég & Hotel


Pink csészék, elkötelezett női tulajdonos, induló rózsaszín kávézó üzletlánc

Pink csészék, elkötelezett női tulajdonos, induló rózsaszín kávézó üzletlánc 

A most induló Women in Coffee program célkitűzései között szerepel a női baristák szakmai fejlesztése.
Kortárs magyar írók kedvencei a VakVarjú egységeiben

Kortárs magyar írók kedvencei a VakVarjú egységeiben 

Június 5-től ismét étlapra kerülnek népszerű hazai íróink a VakVarjúkban.
Kovász, kreativitás, kézművesség – melyik kenyér lesz a nyertes?

Kovász, kreativitás, kézművesség – melyik kenyér lesz a nyertes? 

2025. június 4-én lezárul a Szent István napi kenyérverseny.
Két szakácssapka a kassai Márai Bistro-nak

Két szakácssapka a kassai Márai Bistro-nak 

A Hotel & More Group által üzemeltetett kassai Márai Bistro újabb mérföldkőhöz érkezett.
Hétvégén Gyulai Pálinkafesztivál

Hétvégén Gyulai Pálinkafesztivál 

Péntektől vasárnapig rendezik meg a 25. Gyulai Pálinkafesztivált a vár előtti téren.
Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka

Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka  

A Kvaterka idén lett hétéves, ezért úgy gondolták a szervezők, ideje felfrissülni.
 lsmét szent a béke az Aldi-testérek között?

lsmét szent a béke az Aldi-testérek között? 

Több mint hatvan év után egyesülhet az Aldi Nord és az Aldi Süd.
Új piacra törnek be a hazai food truck-osok

Új piacra törnek be a hazai food truck-osok 

Szlovákia felé indulnak a hazai food truck-ok.
Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep

Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep  

A rendezvény 2025. június 4-9. között várja a látogatókat.
Pannonhalmára költözik a Costes Downtown

Pannonhalmára költözik a Costes Downtown 

Június közepén egy szokatlan helyszínen tűnik fel a Michelin-ajánlott Costes Downtown: a Pannonhalmi Főapátság tövében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.