Magyar alapanyagok 15 milliárdért az európai Mekikben

Az idén mintegy 15 milliárd forintért vásárol magyar alapanyagokat a McDonald's európai hálózata - közölte a cég magyar leányvállalata.

A magyar beszállítóktól származó termékek értéke és mennyisége évek óta növekszik: a 2009-ben 13,9 milliárd forint értékben 18.670 tonnányi magyar árut vásárolt a gyorsétteremlánc Magyarországról. A McDonald's európai hálózata 2010-ben már 14,6 milliárd forintért vett 21.067 tonnányi magyar terméket. Az idén várhatóan 14,9 milliárd forintra nő az éves beszerzés értéke, amely 21.807 tonna magyar áru megvásárlását jelenti - írja a Menedzsment Fórum.

A McDonald's Magyarország az elmúlt 15 évben összesen 88 milliárd forint értékben 209 ezer tonna hazai árut vásárolt. A magyar alapanyagok - csirkehús, szárított hagyma, szószok és szívószál - számos ország McDonald's éttermeibe jutnak el, például csirkehúst 16 országba szállítanak a magyar beszállítók.

Belföldön pedig a csirkehús, a mélyalmos tojás, a virágméz, a joghurt, az ásványvizek mellett szószok, szívószál és a csomagolóanyagok származnak magyar beszállítóktól. A mezőgazdasági szezonban a zöldségek - paradicsom, uborka, saláták, friss és szárított hagyma - szintén a belföldi kertészetekből érkeznek a magyar leányvállalathoz.

A McDonald's Magyarország nettó árbevétele 2010-ben gyakorlatilag megegyezett az előző évivel. 2009-ben 20,946, 2010 pedig 20,521 milliárd forint volt - a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium által közzétett adatok alapján. (Menedzsment Fórum/MTI)


A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.
Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar 

A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.
Új trendek a gin piacon

Új trendek a gin piacon 

A főváros egyik legnépszerűbb ginfesztiválja idén új trendek felé nyit.
Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás

Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás 

Tippek a séftől.
Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon

Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon 

Vége a böjtnek, jöhet a nagy eszem-iszom.
Furmintok csatája Franciaországban

Furmintok csatája Franciaországban 

A Patricius Borház Profundum Furmintja lett Bordeaux-ban a befutó.
Bajban a hazai sörfőzdék

Bajban a hazai sörfőzdék 

A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete szerint versenytorzító hatásúak szerződéses gyakorlatok.
Fesztiválozik a MOHU új automatája

Fesztiválozik a MOHU új automatája 

A MOHU bemutatta a vállalat új fesztiválautomatáját a budapesti Telekom Vivicittá futóversenyen.
Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja

Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja 

Mindössze 60 év adatott meg Tiffán Zsoltnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.