A borkóstolóként, üzletfejlesztési találkozóként és borpromóciós rendezvényként szolgáló esemény célja a furmint, Magyarország egyik legfontosabb fehér szőlőfajtája, és rajta keresztül a magyar borok népszerűsítése a magyar borexport egyik legkiemelkedőbb célpiacán, az Egyesült Királyságban.
Az Agrármarketing Centrum (AMC) a jelenlegi világjárvánnyal sújtott helyzetben online mesterkurzusokkal, borkóstoló programokkal segíti a külpiacokon jelenlévő és újként belépő termelők és borok bemutatkozását, online üzletfejlesztési találkozókkal támogatja az üzleti kapcsolatok további erősítését, a borexporttevékenység fejlesztését.
A mostani rendezvényen Londonban több mint százan, a topgasztronómiában dolgozó sommelier-k és a szaksajtó képviselői vettek részt.
Nagy nevek, szép tételek
A Caroline Gilby Master of Wine és Isa Bal Master Sommelier szakértők által moderált online mesterkurzuson a résztvevők megismerkedhettek a furmint történelmével, a szőlőfajta jellemző termőterületeivel és a belőle készült borok jellegzetességeivel, valamint egy kiadvány segítségével 21 magyar borászat különböző stílusban készült furmint boraival.
A kóstoló részeként két könnyedebb és két testesebb furmintot a mutattak be a Trivet Étteremben készült, hozzájuk párosított ételekkel, amelyek között fűszeresebb és naturálisabb fogások is helyet kaptak. A termelők exporttevékenységének támogatására létrejött előadások közvetítése az online térben valósult meg, amelyhez az ételeket a londoni Trivet Étteremben készített videókon keresztül ismerhették meg. A résztvevők a nekik előzetesen megküldött mintapalackokkal a saját otthonaikból csatlakoztak, melyet speciális, furmint borok kóstolására alkalmas poharakból ízlelhettek meg.
Indul az értékesítési verseny is
A rendezvényt követően – a pandémia-helyzet okozta korlátozások enyhítése után – értékesítési verseny indul majd annak érdekében, hogy az importőröket, éttermeket, bárokat, kiskereskedőket ösztönözzük a furmint borok eladására azáltal, hogy borvacsorákon, kóstolókon, különleges ajánlatok részeként kínálják azokat a vendégek, vásárlók számára. A legsikeresebb versenyző díja egy három napos tanulmányút lesz a furmint központjába, Tokajba.
Az AMC emellett a magyar bor fő exportpiacain több nemzetközi borkommunikációs kampánnyal is jelentkezik a tevékenységet bemutató cikkekkel, interjúkkal, hirdetésekkel és videókkal.
Forrás: Agrármarketing Centrum