A rendszerváltás egyik korai előszeleként érkezett meg 1988-ban a Régiposta utcába a McDonald’s első magyarországi étterme. Ekkor még 60 ezer forint körüli összegeket fizettünk ki a frissen gyártott, néha már négyütemű Trabantokért, és 43 forintot az azóta is töretlen népszerűségnek örvendő Big Mac szendvicsekért. Az árak, a gazdasági, társadalmi viszonyok hatalmasat változtak az elmúlt évtizedek alatt, a Big Mac és a Sajtburger azonban örök kedvencek. Az étteremhálózat évről-évre a változó fogyasztói igényeknek megfelelő újításokkal és nemzeti kóstolókkal is frissítette a kínálatot. Az elmúlt 20 év alatt a vendégek gasztronómiai kirándulást tehettek számos országba, többek között megismerkedhettek a görög, az olasz, a kínai, az amerikai, a mexikói, a francia konyha jellemző ételeivel. A huszadik évforduló alkalmából született az ötlet, hogy a McDonald’s magyarországi történetének 20. évfordulójára – történetében először – magyar ételválasztékkal lepje meg vendégeit. Olyan ételek kerültek az október 28-án induló választékba, amelyeket mindenki jól ismer otthonról, és amelyek valódi slágerei a magyar konyhának. A választék kialakításánál a lehető legtökéletesebb, a magyar konyhának megfelelő ízek megteremtése mellett szempont volt, hogy a McDonald’s szigorú sztenderdjei alapján és korszerű technológiájával elkészíthető ételek kerüljenek a tálcákra. Az éttermek kínálata így a következő hetekben olyan népszerű magyar ételekkel egészül ki, mint a bundáskenyér, a lángos, a paprikás szendvics, vagy az aranygaluska. Ha a promóció sikeres lesz, elképzelhető, hogy a magyar termékekkel, így például a reggeliben kapható bundáskenyérrel később az állandó választékban is találkozhatunk, talán még külföldön is.
Magyar ízek a McDonald's-ban
Néhány igazi hazai specialitást, köztük bundás kenyeret, lángost, fasírtot és aranygaluskát kínál október 28-án kezdődő promóciójában a McDonald’s abból az alkalomból, hogy éppen húsz éve nyitották meg a lánc első magyarországi étteremét a Régiposta utcában. A McDonald's éttermeiben azóta 1 milliárdan fordultak meg.

Szigorítás az energiaitalok piacán
A jogszabály célja a fiatalok körében tapasztalható aggasztó energiaital-fogyasztási trendek visszaszorítása.

Lazulós programokkal indul a szezon a Kopaszi-gát menő helyén
Idén május elsejével nyitja meg kapuit a Kopaszi-gáton a Flava Beach Bár és Büfé.

Lehet kísérletezni, de a magyarok továbbra is a dobostortát imádják
A 140 éves dobostorta továbbra is maga mögé utasítja a teljes desszertmezőnyt.

Jön a Balaton Fagyija közönségkóstolás
Május 9-én rendezik meg az idei Balaton Fagyija választást egy kompon, amely a Tihany és Szántód közötti távon közlekedik.

Texasban nyílik a világ első nyomtatott kávézója
Brownsville-ben, Texasban készül megnyitni a világ első 3D nyomtatott kávézóját a Starbucks.

A világ tíz legjobb kávézója
Egy ausztráliai kávézó került a dobogó tetejére. Az olaszok labdába sem rúgnak.

Bővült a támogatásra pályázható italboltok köre
Az 1000-2000 fő közötti települések italüzletei is pályázhatnak a 3 milliós támogatásra.

Új gasztroélménytér Miskolc belvárosában
Fényfestés, zene, borok és gasztroélmények a Miskolci Soho-ban.

Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat
A gazdák több százezer sertést nem tudnak értékesíteni, miközben a vidéki térségeket csődhullám fenyegeti.

Argentin borok Budapesten
Idén is bemutatkozott Budapesten a Malbec, e világhírű argentin borfajta, az egyik legnagyobb hazai borkereskedésben.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.