Megnyitotta kapuit az arab térség vezető élelmiszer- és vendéglátóipari szakkiállítása, a Gulfood 2021 a Dubai World Trade Centre-ben. A február 21-25. között zajló rendezvényen az Agrármarketing Centrum (AMC) 11 kiállító részvételével, 156 négyzetméteres standdal képviseli Magyarországot.
Az ötnapos rendezvényen mintegy 2500 cég mutatja be termékeit 85 országból. A szabályokat egy egészségügyi és biztonsági útmutatóban írják elő, így a jelenlévők közötti két méter távolság betartása és a maszk viselése kötelező. Az ételkóstolásnak szintén szigorú szabályoknak kell megfelelnie, minden ételt és italt egyszerhasználatos tányéron vagy pohárban szolgálhatnak fel, és a kóstolás alkalmával 4 négyzetméternek kell jutnia egy személyre. A standok előtt egy monitor jelzi a befogadó kapacitást, odafigyelve az ott tartózkodók megengedett maximális létszámára.
Az idei szakkiállításon az üzletfejlesztés mellett kiemelt figyelmet fordítanak a jövő élelmiszereire és az innovatív fejlesztésekre, valamint teret kapnak különböző versenyek is (Taste of the World, Brewer’s Cup Championship). A Gulfood hivatalos innovációs versenyén tejmentes termékek kategóriában a magyar Fino-Food Kft. is díjat nyert. Túróhelyettesítő termékükért a „Leginnovatívabb tejtermék” elismeréssel jutalmazták a céget.
A kiállítókat tematikus szektorokban találják meg a látogatók, amelyek között a magyar nemzeti stand 11 társkiállítóval a világ élelmiszerei között mutathatja be termékeit. Fagyasztott zöldségek és gyümölcsök, müzlik, tejtermékek, méz, hús, fagyasztott péksütemények, növényi olajok és édesipari termékek termelői, gyártói alkotják a magyar cégek körét.
Forrás: Agrármarketing Centrum