Az automatizáció a vendéglátóiparban is egyre nagyobb teret nyer. A már több helyen népszerű vendéglátóipari robotok olyan feladatokat látnak el, amelyek támogatják az emberi munkaerőt, például a rendelésfelvételt, a helyfoglalás kezelését vagy a vendégek kiszolgálását. A technológia fejlődésével ezek a robotok a jövőben még összetettebb feladatokat is elvégezhetnek, ami jelentős előnyöket kínál majd az iparág számára.
„Fontos hangsúlyozni, hogy a robotok nem veszik el az emberek munkáját, hanem segítik, könnyítik a mindennapi tevékenységet, növelik a hatékonyságot, a vendéglátás színvonalát és biztosítani tudják a folyamatos működést még munkaerőhiány esetén is”
– fogalmazott Poleszák Szabina, a KEENON robotok hivatalos magyarországi forgalmazójának ügyvezetője.
60 országban robotok tízezreit telepítették
A KEENON Robotics piacvezető a szolgáltatórobotok szegmensében. 2023-ban a cég 44,8 százalékos részesedéssel rendelkezett, világszerte több mint százezer robotot telepített éttermekben, szállodákban és más iparágakban. A kínai vállalat több mint 60 országban és 600 városban van jelen, köztük az Egyesült Államokban, Németországban, Japánban és Dél-Koreában. A cég robotjai dolgoznak a tokiói Sheraton Hotelben, a washingtoni Dulles Airport Hiltonban, de ljubljanai szupermarketekben is. A portfolióban éttermi, szállodai, szállító és takarító robotok egyaránt megtalálhatók.
A cikk folytatása laptársunk a Piac és Profit oldalán olvasható.