Az adatok szerint alig négy év alatt megduplázódott a vegán fogyasztók csoportja – derül ki a berlini központú Veganz élelmiszerhálózat közelmúltban publikált, 2600 fogyasztó megkérdezésével készült kutatásából.
A válaszok arra is rávilágítanak, hogy az életmódot követő európaiak szinte pontosan harmada (33%) számos termék mellett – felvágottak, sajtok – a snackek, müzliszeletek terén is a jelenleginél több vegán változatot szeretne látni a boltok polcain. Ezek a visszajelzések rámutatnak, hogy melyek azok a területek, amelyek az élelmiszeripari vállalatok fejlesztési irányaiban kulcsfontosságúak lehetnek a következő években.
Szintet váltott a Cerbona
„A vegán étrend megítélése jelentősen módosult az elmúlt néhány évben, és az elfogadottsága egyre nagyobb. Ma már egyértelműen a múlté, hogy valamiféle csodabogarakként tekintenek azokra, akik lemondanak az állati eredetű termék fogyasztásáról. A Magyarországon is egyértelműen tapasztalható trendre reagálva kezdte el vegán termékcsaládja fejlesztését a Cerbona, amellyel valós és egyre bővülő igényt szeretne kiszolgálni”, mondta Mészáros Tamás ügyvezető igazgató.
A piacbővülés egyre komolyabb ütemét jelzi előre, hogy a kutatás szerint a magukat flexitáriánusnak vallók – akik elsősorban növényi eredetű táplálékokat fogyasztanak, ám alkalmanként azért húst is esznek – csaknem tizede el tudja képzelni, hogy a közeljövőben vegán étrendre térjen át.
Nem könnyű a kihívásnak megfelelni
Az új Cerbona termékek fejlesztése komoly kihívás elé állította a szakembereket. Különösen a zöldséges müzliszeletek összeállítása okozott nagy fejtörést, ugyanis ízben és állományban is a merőben mást szerettek volna kínálni a fogyasztóknak. A szeletek egyedisége az alacsony cukortartalomban és a magas rosttartalomban rejlik, amelynek az elérése nem is volt olyan egyszerű.
„Másfél évet kísérleteztünk, mire sikerült elérnünk a szeleteknél az állomány, a rostok és az íz megfelelő arányát. Ez egy nagyon érzékeny kérdés, hiszen, ha a szükségesnél magasabb a növényi rostok aránya, akkor túlságosan keménnyé válnak a müzliszeletek, de a tesztek során akadt olyan kombináció is, amikor puhák lettek, és nem voltak ropogósak. Nagy kihívás volt még az édes íz elérése, miután ebben az esetben a cukrot növényi rostokkal helyettesítettük”, mondja új fejlesztéseikkel kapcsolatban Vondele Kinga, a Cerbona Élelmiszergyártó Kft. termékfejlesztője.
A Cerbona sárgarépás-sütőtökös és céklás-rebarbarás müzliszeletei innovatív termékeknek számítanak a piacon, mivel a fejlesztők a megszokott, zöldség–gyümölcs kombináció helyett ezúttal zöldséget zöldséggel párosítottak. A visszajelzések alapján a fogyasztók számára leginkább a szeletek egyedi ízvilága és magas tápértéke vonzó.
Forrás: Cerbona / Store Insider