Megújított stratégiáját mutatta be partnereinek a METRO

Március 17-én, csütörtökön átadták az első, teljesen professzionális vevői fókuszú METRO áruházat Budakalászon, amelyet a nemzetközi stratégia jegyében alakított át az áruházlánc.

Az újrapozicionált budakalászi áruház felülvizsgált termékválasztékkal és szortimenttel rendelkezik, amely magasabb hatékonysággal és kiemelkedő termékelérhetőséggel képes megbízható árukínálatot biztosítani profi vásárlói részére.

 

Változik a stratégia, a minőségből azonban nem engednek

A nagykereskedelmi vállalat megújuló nemzetközi és ehhez igazodó hazai stratégiája keretében a következő években átalakítja áruházait és egy szemléletváltás, valamint többcsatornás üzleti modell kialakítása veszi kezdetét a METRO életében. Bővíti és felgyorsítja a kiszállítási üzletág növekedését, kiterjeszti az online piacterét, fokozza digitális jelenlétét, illetve bővíti vásárlói számára nyújtott digitális szolgáltatásait is. A nagykereskedelmi átalakulás következtében az áruházlánc visszatér a gyökereihez és a profi vevőcsoportokat helyezi a fókuszba.

A HoReCA és a kiskereskedelmi szegmens igényeinek való megfelelés első lépcsőfoka a budakalászi üzlet átalakítása volt.

Az átalakítás után újranyitott áruház kisebb, de hatékonyabb választékkal, kiemelkedő termékelérhetőséggel, magasabb szinten képes kiszolgálni a vevői igényeket.

 Mi az új koncepció lényege?

Az áruházak funkcionális átrendeződése elengedhetetlen feltétele az új koncepció megvalósításának. Az átalakításnál a legfontosabb cél a vásárlói út lerövidítése volt. A vevőbejárati rész áthelyezésre került és egy ún. lobbyvá alakult át. A belső tér átláthatósága is javult. Egyszerűbb, nagyobb mennyiségű raklapos és kartonos kihelyezéseket alkalmazva új struktúrát kapott az áruház, mely nagyban leegyszerűsíti az itt vásárló vendéglátóegységek és kiskereskedők beszerzéseit. 

 

Választékszűkítés van, de a HoReCa-szektor meghatározó alapanyagait ez nem érinti

A raklapos kihelyezések és a kínálat átalakítása következtében egyes területeken választékszűkítésre volt szükség, csökkent a non-food kínálat, azonban - mivel a vendéglátóegységek számára kiemelten fontos – a Friss és UltraFriss (hús, gyümölcs, zöldség, hal) szortiment bővült. 

„Megteszünk mindent, hogy az alapvető cikkek mindig elérhetőek legyenek, és arra törekszünk, hogy a Többet Olcsóbban programunk, amely ma több mint 3400 terméket tartalmaz, piacvezető pozíciót töltsön be árazásban.” - mondta Thierry Guillon-Verne, a METRO Magyarország vezérigazgatója. 

A profi vevőcsoportok mellett az áruházlánc nem feledkezik meg a gasztronómia iránt elkötelezett vásárlóiról sem, akik továbbra is válogathatnak a vendéglátóipari igényekhez igazodó, magas minőségű termékek között.  

Folytatódik máshol is a koncepcióváltás 

Amennyiben sikeresnek bizonyul a pilot projekt,  akkor a további 12 áruházban is megvalósul a nagykereskedelmi transzformáció. A tervek szerint kategóriánként kerülnek majd átalakításra az üzletek, és 2025-ig valamennyi magyarországi áruházban megvalósul az új koncepció.

 

Forrás: METRO / Turizmus Online


Volt diákjait várja a vendéglátóipari iskola

Volt diákjait várja a vendéglátóipari iskola 

A program célja a kötődés megtartása, az iskola szakmai kapcsolatainak megerősítése és a mostani diákok pályaorientációjának támogatása.
Kiosztották a XXI. Synvino Borverseny díjait

Kiosztották a XXI. Synvino Borverseny díjait 

A borversenyre az ország 18 borvidékéről 226 fehér-, 121 vörösbort és 53 rozét neveztek be, amelyek több mint fele a 2024-es évjáratból került ki.
Csodahelyek Buda gasztro-negyedében

Csodahelyek Buda gasztro-negyedében 

A Margit-negyed egyre inkább Budapest egyik legizgalmasabb gasztronómiai és kulturális helyszínévé válik.
Kihirdették a Magyar Sommelier Szövetség díjait

Kihirdették a Magyar Sommelier Szövetség díjait 

Tizenegyedik alkalommal döntött a Par Excellence díj odaítéléséről a Magyar Sommelier Szövetség (Masosz), amely hat kategóriában ismerte el a magyar bor- és gasztrokultúra szakembereit.
Megjelent az árrésstopról a rendelet – a kisboltokra nem vonatkozik

Megjelent az árrésstopról a rendelet – a kisboltokra nem vonatkozik 

Ötmillió forintos bírságra számíthatnak azok a boltok, ahol megszegik az árrésstopot.
Szlovák óvintézkedések a Magyarországon is előforduló járvány miatt

Szlovák óvintézkedések a Magyarországon is előforduló járvány miatt 

Szigorú intézkedéseket vezetettek be a száj- és körömfájás magyarországi megjelenése miatt, hogy megakadályozzák a fertőzés átterjedését az országba.
A Vár lábánál a múlt ikonikus fogásaival ünnepelnek

A Vár lábánál a múlt ikonikus fogásaival ünnepelnek 

Az Arany Kaviár Étterem 2025. március 12-én ünnepli fennállásának 35. évfordulóját.
Megválasztották Siófokon a Város borát

Megválasztották Siófokon a Város borát 

Garamvári Szőlőbirtok és Androsics Szőlészet borai nyerték az idei Siófok Város Bora díjakat.
Itt az árrésstop, ha ez nem lesz elég – jön az árstop

Itt az árrésstop, ha ez nem lesz elég – jön az árstop  

Március 17-től harminc alapvető élelmiszer esetében a kereskedők árrése nem haladhatja meg a 10 százalékot.  A rendelkezés május 31-éig van érvényben.  
Új nemzetközi borászati szervezet született

Új nemzetközi borászati szervezet született 

. A partnerek közti tapasztalatcserével és jó kapcsolat ápolásával egymást erősítve tudnak fejlődni a résztvevő borvidékek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.